دوره معرفتی مدرسه علامه طباطبایی در مشهد برگزار شد

مدیرعامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی گفت: مدرسه معرفتی علامه طباطبایی با حضور جوانان ۱۵ استان کشور به مدت سه روز در مشهد برگزار شد.

 مجتبی مختاری افزود: هدف از راه اندازی این مدرسه، ایجاد بستر برای توانمندسازی جوانان در حوزه‌های معرفتی و آموزش معرفت شناسی به صورت آکادمیک برای دانش پژوهان است که از ۲۹ آذر در مشهد آغاز شد.
 
وی ادامه داد: ۱۰۰ دختر و پسر نوجوان طی این مدت با اندیشه و سلوک معنوی علامه طباطبایی به عنوان الگویی برای فعالیت‌های فردی و اجتماعی آشنا شدند.
 
مدیرعامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی اظهار کرد: علامه طباطبایی که به قول مقام معظم رهبری در بحبوحه‌ تهاجم به معنای واقعی کلمه، توانست یک پایگاه فکری مستحکم با آرایش تهاجمی به وجود بیاورد، اولین نفری است که به عنوان الگویی مناسب در برنامه‌ای با عنوان «مدرسه فکری علامه طباطبایی» توسط موسسه جوانان آستان قدس معرفی شد.
 
مختاری افزود: رییس شورای سیاستگذاری مجمع عالی علوم انسانی اسلامی، عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، استاد دروس خارج حوزه علمیه قم، استاد سطوح عالی حکمت و عرفان و رییس مرکز مطالعات راهبردی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برخی از استادان این دوره بودند.
 
آیت الله سید محمدحسین طباطبایی مفسر، فیلسوف، فقیه و عارف و از عالمان تأثیرگذار در فضای فکری و مذهبی ایران و نویسنده تفسیر المیزان، شیعه در اسلام و کتاب‌های فلسفی بدایة الحکمة، نهایة الحکمة و اصول فلسفه و روش رئالیسم است که در آبان ۱۳۶۰ در ۷۸ سالگی گذشت.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار