تحقیق درباره احتمال نقض قانون خدمات دیجیتال اروپا توسط ایکس

اتحادیه اروپا در حال تحقیق درباره احتمال نقض قانون خدمات دیجیتال (DSA) توسط شرکت ایکس است.

 اتحادیه اروپا در حال تحقیق درباره احتمال نقض قانون خدمات دیجیتال توسط شرکت ایکس است. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، بخشی از اتهامات این پلتفرم به اجازه انتشار محتوای مربوط به عملیات طوفان الاقصی در تاریخ ۷ اکتبر مربوط می‌شود. قانون خدمات دیجیتال اروپا، پلتفرم‌های آنلاین و موتورهای جست‌وجوی بزرگ ارائه دهنده خدمات در اروپا را به افزایش اقدامات برای مقابله با آنچه محتوای غیرقانونی و تهدید علیه امنیت عمومی این بلوک تلقی شود، ملزم می‌کند.

بنا بر اعلام کمیسیون اروپا، تمرکز این تحقیقات بر مقابله با انتشار محتوای مضر در اتحادیه و اثربخشی اقدامات صورت گرفته در راستای مبارزه با دستکاری اطلاعات، از جمله سیستم یادداشت‌های انجمن (Community Notes)، در این رسانه اجتماعی معطوف خواهد بود.

پلتفرم ایکس ویژگی یادداشت‌های انجمن را اوایل سال جاری راه‌اندازی کرد. این سازوکار به کاربران اجازه می‌دهد، روی پست‌ها نظر بدهند و در پرچم‌گذاری محتوای نادرست یا گمراه‌کننده نقشی فعال داشته باشند. در واقع با این اقدام، جمع‌سپاری نظارت بر صحت محتوا، جایگزین استفاده از تیم متخصص حقیقت‌سنجی می‌شود. این تحقیقات همچنین ابعاد دیگر کسب‌وکار شرکت از جمله دسترسی به داده‌هایی که ایکس در اختیار محققان قرار می‌دهد را نیز بررسی خواهد کرد.

به گفته یک مقام ارشد اتحادیه اروپا، این تحقیق در راستای احراز تخلف ایکس نیست؛ بلکه این بلوک قصد دارد در خصوص نقض احتمالی قانون خدمات دیجیتال از سوی این پلتفرم، به نتیجه برسد.

از سوی دیگر، ایکس در بیانیه‌ای اعلام کرد که به پیروی از قانون خدمات دیجیتال اروپا متعهد است و با روند تنظیم‌گری همکاری می‌کند. در متن این بیانیه آمده است: «مهم است که این روند عاری از نفوذ سیاسی باقی بماند و از قانون پیروی کند.»

همچنین ایلان ماسک، مالک ایکس، در پستی از تیری برتون، رئیس صنعت اتحادیه اروپا، پرسید که آیا اقدامی مشابه علیه سایر پلتفرم‌های اجتماعی نیز صورت خواهد گرفت؟سی باقی بماند و از قانون پیروی کند.»

برچسب ها: ایکس ، خدمات دیجیتال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار