تاکید نماینده ولی فقیه در استان بر نشر اخبار امیدآفرین در جامعه

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد از خبرنگاران خواست ضمن انعکاس ظرفیت ها ، با نقد منصفانه در رفع کاستی ها و مشکلات استان نیز تلاش کنند.

 آیت اله حسینی  در جمع خبرنگاران بسیج رسانه استان با بیان اینکه رسانه باید ترمیم گر امور باشد گفت: رسانه نباید شکاف ایجاد کند و اگر یک خبر آرامش روانی جامعه را بهم می ریزد ، نشر آن خلاف وظیفه رسانه و رسالت آن است.

وی با بیان اینکه رسانه ها افسران جنگ فرهنگی است، گفت: شما به عنوان یک خبرنگار مسلمان نباید این اهداف را فراموش کنید.

آیت اله حسینی با تشکر از تلاش های ارزشمند خبرنگاران استان با بیان اینکه دشمن تلاش می کند جمله ما میتوانیم را به ما نمی توانیم انجام دهد، گفت: کشوری که در ۴۵ سال گذشته در مقابل دشمن ایستادگی کرده و در حال پیشرفت است نشان دهنده شعار ما می توانیم است.

نماینده ولی فقیه درکهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه باید اخلاقیات را در جامعه تقویت کرد گفت: هر کسی از این ریل خارج شد به تباهی خواهد رفت و وظیفه رسانه است که باید هشدار دهد.

آیت اله حسینی به مسئله اسراف نیز اشاره کرد و گفت: مصرف بی رویه آب، گاز و برق موضوعی است که باید روی آن کار شود.

وی به مسئله کتاب خوانی و مطالعه مفید نیز اشاره کرد و گفت: اینکه بچه هایمان را در فضای مجازی رها کنیم کار درستتی نیست و رسانه ها وظیفه دارند در این زمینه ورود پیدا کنند.

امام جمعه یاسوج خطاب به اصحاب رسانه گفت : مشکلات مردم را منصفانه بگویید و از هیچ چیزی نترسید .

وی با انتقاد از روند جابه جایی مدیران نیز گفت: اینکه یک مسئول یک سازمان را چند بار جابه جا می کنید این بازی با آبروی مردم است، من با بی ثباتی مدیران مخالفم.

آیت اله حسینی به مشکلات اصحاب رسانه نیز اشاره کرد و گفت: باید این مشکلات رفع شود چراکه خبرنگاری که درد بیمه و مسکن دارد نمی تواند به خوبی وظیفه خود را انجام دهد.

درخشان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هم با بیان اینکه محدودتی در رابطه با بیمه خبرنگاران نداریم، گفت: در رابطه با مسکن خبرنگاران نیز مکاتباتی با اداره راه و شهرسازی شده است که سهمیه خاص بدهند.

مسئول بسیج رسانه استان  نیز با بیان اینکه دروس اخلاق رسانه ای هر فصل برگزار می شود، گفت: در همه مناسبت ها اصحاب رسانه حضور فعال دارند و اگر اتفاقی خاصی هم بیفتد کار حرفه ای خودشان را انجام می دهند.

سرگرد رضایی با بیان اینکه برخی رسانه ها به علت تلاش برای دیدن شدن پایگاه خبری و یا شبکه اجتماعی خود اقدام به تیترزنی های خاص می کنند، گفت: این اقدام موجب می شود تا چهره بدی از مسئولان و یا استان در اذهان عمومی ایجاد کند.

وی گفت: به دنبال این هستیم کمیته ای نیز در رابطه با اخلاق رسانه نیز تشکیل دهیم.

در پایان این نشست از پوستر هفتمین جشنواره ابوذر رونمایی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.