کبریایی زاده:

بدهی سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌های خصوصی ۱۲.۵ همت است

رئیس فدراسیون اقتصاد سلامت گفت: سازمان‌های بیمه‌گر ۱۲.۵ هزار میلیارد تومان به داروخانه‌های بخش خصوصی بدهکار هستند. 

عباس کبریایی زاده رئیس فدراسیون اقتصاد سلامت در همایش اقتصاد سلامت در حوزه دارویی گفت: یکی از مهم ترین پارامترهایی که به شاخص های سلامت کمک کرده و سبب بالا رفتن امید به زندگی می‌شود موضوع دارو است. 

وی بیان کرد: امید به زندگی در اروپا ۴۸ تا ۵۲ سال بود و امروز این آمار در ایران حدود ۷۸ سال است. دارو یک کالای اقتصادی محسوب می شود و هزینه هم خواهد داشت.

کبریایی زاده ادامه داد: نظام آموزش ناکارآمد، فراوانی خطاهای فردی،خطاهای پنهان و آشکار سبب به خطر انداختن ایمنی بیماران خواهد شد. نظام سلامت متاثر از نظام سیاسی است.

وی گفت: استراتژی های تجاری و آموزشی باید داشت تا یک نظام کارآمد در حوزه سلامت داشته باشیم.  روش حکمرانی یک دانش و علم محسوب می شود که باید از آن استفاده بهینه کرد. ما متقاضی در اختیار قرار دادن داروی با کیفیت، تحویل مردم هستیم. 

کلانتری گفت: بین ۸۰ تا ۹۰درصد فارغ التحصیل رشته داروسازی شغلشان  تاسیس داروخانه است. سه هزار داروخانه در هشت ماه به شبکه توزیع وارد شد. 

وی بیان کرد:  تفاهم نامه مشخص بین داروخانه،  سازمان های بیمه گر در طرح دارویار وجود ندارد و سازمان های بیمه گر حدود ۱۲/۵ همت به بخش خصوصی داروخانه ها بدهکار هستند. 

در ادامه محمود نجفی عرب رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: در حال حاضر ۱۱ کمیسیون تخصصی در اتاق بازرگانی وجود دارد که یکی از آنها کمیسیون اقتصاد سلامت است.

برچسب ها: دارویار ، کمبود دارو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار