دسترسی دانشجویان و اشخاص حقیقی به تصاویر ماهواره خیام فراهم شد

سخنگوی سازمان فضایی ایران از فراهم شدن دسترسی دانشجویان و اشخاص حقیقی به تصاویر ماهواره خیام خبر داد.

ماهواره ایرانی خیام در ۱۸ مرداد سال گذشته از کشور قزاقستان به فضا پرتاب شد. این ماهواره از نوع سنجشی و دارای دقت بالای تصویربرداری و با تصاویر با وضوح یک متر است. همچنین این ماهواره قابلیت تصویربرداری از سطح زمین در طیف‌های مختلف تصویری را دارد.

ماهواره خیام از سال گذشته تاکنون تصاویری را از مناطق مختلف داخل و خارج از کشور به ثبت رساند و این تصاویر توسط سازمان فضایی ایران منتشر شده‌اند.

دقایقی پیش نیز حسین دلیریان، سخنگوی سازمان فضایی ایران درباره دسترسی به تصاویر ماهواره خیام و امکان استفاده از آن‌ها، پستی در یکی از شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد.

دلیریان در صفحه خود دنوشت: دسترسی به خدمات تجاری ماهواره خیام برای تمام دانشجویان جهت استفاده در پژوهش‌ها و اشخاص حقیقی و شرکت‌های خصوصی فراهم شد.

از طریق این لینک زیر می‌توانید تصاویر ماهواره خیام با دقت ۱ متر را سفارش‌گذاری کنید.

 https://www.isrc.ac.ir/VAVNU

دسترسی

ماهواره سنجش از راه دور خیام با دقت یک متر توانسته علاوه بر داده‌های تخصصی در حوزه محیط زیست و منابع طبیعی کشور، تصاویر کاربردی از بخش‌های مختلف ایران و کشورهای همسایه در اختیار تحلیل‌گران قرار دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۰ ۲۹ آذر ۱۴۰۲
پاینده ایران
Iran (Islamic Republic of)
خدایا
۲۱:۴۷ ۲۹ آذر ۱۴۰۲
نمیدونم چقدر هزینه پای این ماهواره شده، ولی بعید میدونم حتی یک فایده برای عموم مردم داشته باشه. وقتی یک اینترنت معمولی نداریم، ماهواره ب چ دردی میخوره. اصلا چرا خود آغایون فیلتر نیستند..