آیین تجلیل از خیران جشن گلریزان در مهاباد برگزار شد

آیین تجلیل از خیران شاخص مهاباد که جشن گلریزان با اهدای کمک های مالی خود زمینه آزادی تعدادی زندانیان را فراهم کرده بودند، در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد امروز در آیین تجلیل از خیران جشن گلریزان  گفت: کمک به هم نوع و مشارکت در امر خداپسندانه باعث افزایش اعتماد به نفس و رضایت در جامعه شده و روح انسان را از دلهره و اضطراب خالی می‌کند. 

وی اضافه کرد: خیران نیک اندیش این شهرستان در امورات و حوادث مختلف از جمله دوران کرونا نقش تاثیرگذار خود را به خوبی ایفا کردند و انتظار داریم همچنان کمک حال زندانیان و افراد آسیب دیده باشند. 

عباسی ادامه داد: کمک کردن به هم نوع باعث گسترش مثبت اندیشی در جامعه شده و افراد بیشتری برای مشارکت در این امر خداپسندانه تشویق خواهند شد. 

فرماندار ویژه مهاباد با بیان اینکه خیرانی زیادی هم به صورت نامحسوس و گمنام نیز در امورات مختلف مشارکت می‌کنند، گفت: هیچ یک از مسئولان نظام جمهوری اسلامی راضی به زندانی احدی نبوده، ولی برای دفاع از حق مردم این امر اجتناب ناپذیر است. 

جواد بنایی رئیس دادگستری مهاباد در این مراسم گفت: ۱۶ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد با همت خیران این شهرستان از بند زندانی رهایی یافتند. 

وی ضمن قدردانی از خیران افزود: برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد این شهرستان بیش از ۱۱۵ میلیارد ریال نیاز بود که بخشی از آن با جلب رضایت شاکیان، کمک خیران و ستاد دیه تامین شده است. 

بنایی اضافه کرد: زندانیان جرایم غیرعمد افراد عادی هستند که در یک لحظه غفلت و سهل انگاری اکنون بخشی از عمر خود در زندان سپری می‌کنند که با کمک و مساعدت خیران می‌توانند دوباره به زندگی عادی بازگردند. 

رئیس دادگستری مهاباد یادآور شد: خیران این شهرستان همواره بیشترین کمک را در سطح استان به آزادی زندانیان پرداخت کردند و پارسال رتبه دوم به خود اختصاص دادند. 

در این مراسم از خیران شاخص و همچنین مسن‌ترین و جوانترین خیر این شهرستان تجلیل به عمل آمد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.