تصویب قطعنامه ضدایرانی کانادا در سازمان ملل

قطعنامه ضد ایرانی حقوق بشری کانادا در مجمع عمومی سازمان ملل با ۷۸ رای به تصویب رسید و ۹۸ عضو از ۱۹۳ عضو سازمان ملل به آن رای منفی و ممتنع دادند.

قطعنامه ضد ایرانی حقوق بشری کانادا که هر ساله علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح می‌شود، در رای گیری سه‌شنبه شب به وقت محلی در مجمع عمومی سازمان ملل فقط توانست ۷۸ رای مثبت کسب کند که حتی از سال گذشته نیز کمتر بود و آرای مخالف و ممتنع به آن نیز از سال گذشته (۱۴۰۱) بیشتر بود.

این قطعنامه در مجمع عمومی ۱۹۳ عضوی سازمان ملل، ۷۸ رای موافق، ۳۰ رای مخالف و ۶۸ رای ممتنع کسب کرد و بدین ترتیب، ۹۸ کشور به آن رای منفی و ممتنع دادند و ۱۷ کشور نیز در رای گیری حضور نداشتند.

این قطعنامه ۲۴ آبان ماه در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل با ۸۰ رای به تصویب رسید و ۲۹ کشور به این قطعنامه رای مخالف و ۶۵ کشور رای ممتنع دادند و تعداد موافقان کمتر از میزان آرایی بود که اعضای سازمان ملل به این قطعنامه رای مخالف و ممتنع دادند.

 قطعنامه ضد ایرانی حقوق بشری کانادا سال گذشته (۱۴۰۱) نیز در مجمع عمومی سازمان ملل با ۸۰ رای موافق، ۲۹ رای مخالف و ۶۵ رای ممتنع به تصویب رسید و ۹۴ کشور با این قطعنامه ضد ایرانی موافق نبودند.

این قطعنامه سیاسی که هر ساله از سوی کشور کانادا علیه جمهوری اسلامی ایران ارائه می‌شود، ابتدا در نشست کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل پیرامون "دستورکار وضعیت‌های حقوق بشری و گزارش‌های گزاشگران ویژه" مورد بررسی قرار می‌گیرد.

جمهوری اسلامی ایران این قطعنامه را مغرضانه و با انگیزه سیاسی می‌داند که وضعیت حقوق بشر در ایران را هدف قرار می‌دهد و آن را به شدت رد می‌کند.

زهرا ارشادی معاون نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل هنگام تصویب این قطعنامه در کمیته سوم مجمع عمومی امسال سازمان ملل، گفت: جمهوری اسلامی ایران قطعنامه مغرضانه و با انگیزه سیاسی را که وضعیت حقوق بشر در کشور ما را هدف قرار می‌دهد، به شدت رد می‌کند. در حالی که ما اذعان داریم که همیشه جا برای پیشرفت وجود دارد، ضروری است که ماهیت گزینشی، جانبدارانه و ریاکارانه اتهامات علیه ما را مورد بحث قرار دهیم.

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل افزود: کمیته سوم، ارگانی محوری که زیر نظر سازمان ملل تأسیس شده است، به عنوان چراغی برای ترویج گفتگو و همکاری برای پیشبرد حقوق بشر در سراسر جهان است. متأسفانه، به جای استفاده از این بستر برای رسیدگی جدی به نگرانی‌های حقوق بشر، برخی کشور‌ها از آن برای پیشبرد برنامه‌های سیاسی خود سوء استفاده می‌کنند و در نتیجه ماموریت اصلی این کمیته را تضعیف می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۸ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
حسینعلی نیری در آلمان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
یعنی حداقل 78 کشور دنیا با ما دشمنی دارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۸ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
درست میگن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۲ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
تصویب تحریم و ...توسط سازمان ملل علیه ایران جالبه. چرا. چون روسیه و چین که مثلا متحد ما هستند فقط چیزی علیه مارو وتو می‌کنند که برای خودشون هم ضرر داشته باشه وگرنه چیزی که براشون ضرر نداشته باشه ولی علیه ایران باشه رو وتو نمی‌کنند. بعد ما بهشون میگیم دوست و متحد
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۷:۴۱ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
شرم آور و تاسف بار است که رژیم صهیونیستی جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و به رهبری آمریکا جنایتکار و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار از سال 2011 تاکنون از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی در سوریه، عراق و منطقه همه جانبه کمک، حمایت و پشتیبانی می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۹ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
سکوت جهانی در برابر کشتار خبرنگاران توسط رژیم صهیونیستی
برنامه «پرونده‌های فلسطین» (Causa Palestina) شبکه هیسپان تی وی این هفته به واکاوی کشتار خبرنگاران توسط رژیم صهیونیستی و سکوت جامعه بین الملل در قبال این جنایات اختصاص دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
ناقضان حقوق بشر در جایگاهی نیستند که به ایران توصیه‌های حقوق بشری داشته باشند.
طرح قطعنامه حقوق بشری علیه ایران توسط برخی کشورهای غربی در حالی صورت گرفت که همین کشورها چشم بر جنایات جنگی و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه و کرانه غربی فلسطین بسته و برخی نیز به طور تمام عیار و نامحدود در حال حمایت از این رژیم جنایت پیشه هستند و مضحک‌تر آن که این رژیم نیز یکی از همبانیان قطعنامه علیه ایران است.
همبانی بودن رژیم غاصب صهیونیستی در طرح و تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه ایران، چیزی جز یک رسوایی بزرگ سیاسی و اخلاقی برای بانیان غربی و نیز بی ارزش شمردن مفهوم والای حقوق بشر و تهی کردن نهادهای بین‌المللی از فلسفه وجودی آنها نیست.
قطعنامه فاقد وجاهت قانونی بوده و مردود است.
Iran (Islamic Republic of)
اعتراض
۱۴:۳۱ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
صهیونیست‌ها اسرای فلسطینی را در زندانی تحت شکنجه وحشیانه قرار داده‌اند/ و نماینده آمریکا جنایتکار هم در سازمان ملل خفه خون گرفته است، هیچ کاری، اقدامی و اعتراضی به این جنایات صهیونیست ها نمی کند و سکوت اختیار کرده است چرا؟

صهیونیست‌ها اسرای فلسطینی را در زندانی تحت شکنجه وحشیانه قرار داده‌اند/ و نماینده کانادا جنایتکار هم در سازمان ملل خفه خون گرفته است، هیچ کاری، اقدامی و اعتراضی به این جنایات صهیونیست ها نمی کند و سکوت اختیار کرده است چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
اعتراض
۱۴:۲۶ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
صهیونیست‌ها اسرای فلسطینی را در زندانی تحت شکنجه وحشیانه قرار داده‌اند/ نماینده آمریکا جنایتکار در سازمان ملل خفه خون گرفته است، هیچ کاری، اقدامی و اعتراضی به این جنایات صهیونیست ها نمی کند و سکوت اختیار کرده است چرا؟
صهیونیست‌ها اسرای فلسطینی را در زندانی تحت شکنجه وحشیانه قرار داده‌اند/ نماینده کانادا جنایتکار در سازمان ملل خفه خون گرفته است، هیچ کاری، اقدامی و اعتراضی به این جنایات صهیونیست ها نمی کند و سکوت اختیار کرده است چرا؟
Ukraine
ناشناس
۱۴:۰۱ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
آمریکا جنایتکار مسؤول نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه است.
اروپا جنایتکار مسؤول نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳

جنایات رژیم صهیونیستی، آمریکا و مزدورانشان آبرویی برای جامعه جهانی باقی نگذاشته است.
Iran (Islamic Republic of)
جنایات رژیم صهیونیستی، آمریکا و مزدورانشان آبرویی برای جامعه جهانی باقی نگذاشته است
۱۳:۰۲ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
جنایات رژیم صهیونیستی، آمریکا و مزدورانشان آبرویی برای جامعه جهانی باقی نگذاشته است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
صهیونیست‌ها اسرای فلسطینی را در زندانی تحت شکنجه وحشیانه قرار داده اندلعنت بر صهیونیسم
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۰:۳۳ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
سوال اینجاست که پس چرا دوستان حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران مانند روسیه و چین و غیره قطعنامه ضد ایرانی حقوق بشری کانادا سه‌شنبه شب به وقت محلی در مجمع عمومی سازمان ملل را وتو نمی کنند و وتو نکردند.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۰۹:۲۲ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
دولت بایدن جنایتکار 100 درصد فقط عامل اصلی جنگ غزه است.
دولت بایدن جنایتکار شریک جرم جنایت های صهیونیست ها در جنگ غزه بوده است.
دولت بایدن جنایتکار است و هم تروریسم بین المللی بوده است.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۰۹:۰۷ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
سوال اینجاست که پس چرا روسیه و چین قطعنامه ضد ایرانی حقوق بشری کانادا سه‌شنبه شب به وقت محلی در مجمع عمومی سازمان ملل را وتو نمی کنند و وتو نکردند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
شورای امنیت
Iran (Islamic Republic of)
حامیان تروریست‌ها صلاحیت اظهار نظرهای حقوقی بشری ندارند
۰۰:۲۴ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
حامیان تروریست‌ها صلاحیت اظهار نظرهای حقوقی بشری ندارند.
کشورهای مدعی حقوق بشر که امروز بانی برگزاری این نشست ویژه شده‌اند، با اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران، حقوق بنیادین آنان، بویژه حقوق زنان و دختران و کودکان را در ایران به صورت جدی و فاحش نقض می‌کنند و با اینگونه اقدامات غیرانسانی، نمی‌توانند مدعی حمایت از حقوق زنان و دختران و کودکان در ایران باشند.
آنان با دادن پناه امن به گروه‌های مختلف تروریستی که در ۴۰ سال گذشته بیش از ۱۷ هزار نفر از ایرانیان را در اقدامات مختلف تروریستی در داخل ایران به شهادت رسانده‌اند، نشان داده اند که ادعاهای حقوق بشری شأن فریبکارانه است. با چنین سابقه‌ای، این کشورها صلاحیت اخلاقی ارائه رهنمودهای حقوق بشری به دیگر کشورها را ندارند!
بعد از این اتفاق، تمامی مسئولین عالی رتبه و نهادهای مرتبط در جمهوری اسلامی ایران با فوریت و جدیت پیگیری‌ها و اقدامات لازم برای بررسی تمام ابعاد این حادثه را انجام دادند. اما متأسفانه اظهارنظرها و مداخلات عجولانه و مبتنی بر اطلاعات نادرست برخی از مقامات غربی و همچنین دروغ‌های رسانه‌ای، اعتراضات مسالمت آمیز اولیه در ایران را به سمت خشونت و چندی بعد اقدامات تروریستی سوق داد و موجب بروز آشوب‌ها، اغتشاشات و آسیب‌های جدی جانی و مالی به مردم عادی، پرسنل نیروی انتظامی و مأموران حافظ امنیت و همچنین خسارت به اموال دولتی و خصوصی شد.
این رسانه‌ها نقش برجسته و پررنگی در جهت دادن و هدایت خشونت‌ها و اغتشاشات داشتند و به صورت علنی، خشونت و اغتشاش را تبلیغ می‌کردند و حتی شیوه درست کردن کوکتل مولوتوف را نیز آموزش می‌دادند. شبکه‌هایی مثل اینستاگرام، توئیتر و واتساپ نیز با ایجاد حساب‌های کاربردی غیرواقعی با پراکندن اخبار جعلی در خصوص حوادث، سعی در تحریک احساسات عمومی و تشدید خشونت‌ها و اغتشاشات داشته‌اند و کماکان به این اقدامات خشونت بار و تحریک آمیز خود ادامه می‌دهند.
آنانی که ادعای پرچمداری حقوق بشر می‌کنند، زندگی زنان و کودکان ایرانی را از طریق تحمیل و اجرای تحریم‌های یکجانبه و حمایت از فعالیت‌های تروریستی علیه آنان، هدف گرفته‌اند. خشونت سیستماتیک علیه زنان و کودکان در این کشورها، ممانعت از پذیرش زنان پناهنده، سکوت در برابر وضعیت زنان در یمن و فلسطین و ترور شهیده شیرین ابوعاقله و گورهای جمعی کودکان بومی در کانادا، برخی نمونه‌هایی هستند که موجب بی اعتباری ادعاهای این کشورها درخصوص حقوق زنان می‌شود.
: علیرغم تمامی مداخلات خارجی و تلاش‌های مذبوحانه برای بی ثبات کردن ایران، ملت بزرگ ایران یکبار دیگر با حضور میلیونی خود در خیابان‌ها در روز ۱۳ آبان، دشمنان خود را ناامید کرد.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۰۰:۱۹ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
تصویب قطعنامه در سازمان ملل علیه ایران، اقدامی کشورهای غربی جنایتکار و مزدورانشان به سرکردگی آمریکا جنایتکار بوده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۸ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
اعتراف رسمی ائتلاف تحت رهبری آمریکا به قتل‌عام 1300 غیر نظامی در سوریه و عراق ائتلاف تحت رهبری آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۷ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
کشته و زخمی شدن 50 زن و کودک افغان در حمله پهپادهای آمریکایی به «شیندند» در پی حمله پهپادی آمریکا به شهرستان «شیندند» استان «هرات»، 50 غیر نظامی، از جمله شماری زن و کودک، جان خود را از دست دادند.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۰۰:۱۷ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
انگلیس و برخی از کشور‌های اروپایی که از سال 1980 تاکنون و به سرکردگی آمریکا از گروهک تروریستی ضد انقلاب حمایت می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
انگلیس و برخی از کشور‌های اروپایی که از سال 1982 تاکنون و به سرکردگی آمریکا از گروهک تروریستی منافقین حمایت می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۰۰:۱۵ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
سازمان های بین المللی، آمریکا و متحدانش، گروهک تروریستی ضد انقلاب، گروهک تروریستی منافقین، تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی برای ما یکی هستند.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۰۰:۱۴ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
تصویب قطعنامه ضد ایرانی در سازمان ملل از نظر ما غیرقانونی است آمریکا و متحدانش ناقض حقوق بشر هستند و هم بزرگ ترین متجاوز به حقوق بشر در سراسر جهان هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۴ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
کشورهای ناقض‌ حقوق ملت‌ها نمی‌توانند مدعی ‌حقوق بشر باشند کشورهایی که خود ناقض حقوق دیگر ملت‌ها هستند، نمی‌توانند در مقام مدعی و یا قاضی وضعیت حقوق بشر در یک کشور بنشینند و باید پاسخگوی جنایات خود باشند.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۰۰:۱۳ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
آمریکا و متحدانش به همراه القاعده، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی از سال 2003 تاکنون و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی در عراق و لیبی بیش از 999 هزار نفر را قتل عام کردند پس چرا جزو نقض حقوق بشر محسوب نمی شود شرم آور تاسف بار است.
Iran (Islamic Republic of)
سیاسی‌کاری آمریکا و اروپا بیشترین ضربه را به اصل حقوق بشر وارد کرده است
۰۰:۰۰ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
سیاسی‌کاری آمریکا و اروپا بیشترین ضربه را به اصل حقوق بشر وارد کرده است
معتقدیم سیاسی‌کاری و اقدامات گزینشی از سوی آمریکا و برخی دولتهای اروپایی، همواره بیشترین ضربه را به اصل حقوق بشر وارد کرده است.
برای ما بسیار عجیب و غیر قابل باور است که همین کشورها نه تنها واکنشی در قبال نقض فاحش حقوق ملت ایران بواسطه سیاست ضد بشری فشار حداکثری رژیم آمریکا و تحریم‌های ظالمانه و ضد بشری آن اتخاذ نکرده اند، بلکه عملا با بی عملی خود به آن دامن می زنند و در آن شریکند.
Iran (Islamic Republic of)
جنایتکاران گذشته و حال نمی‌توانند مدعی دفاع از حقوق بشر باشند
۲۳:۵۸ ۲۹ آذر ۱۴۰۲
جنایتکاران گذشته و حال نمی‌توانند مدعی دفاع از حقوق بشر باشند
انگ زدن به دیگران ادامه ذهنیت استعماری و توهم خود برتر بینی، برخی کشورهای غربی است.
مایه تاسف است که برخی کشورها، دیگران را برای رعایت حقوق‌بشر موعظه می کنند، در حالی که جنایات گذشته و حال خود را فراموش کرده و بر این واقعیت که بخش زیادی از مصیبت های دیگران نتیجه سیاست های استعماری گذشته و ذهنیت برتری طلبانه خود آنهاست، سرپوش می‌گذارند.
که برخی کشورهای اروپایی شورای حقوق بشر را تبدیل به عرصه‌ای برای مداخله گری علیه کشورهای در حال توسعه کرده‌اند.
Iran (Islamic Republic of)
کشورهای ناقض‌ حقوق ملت‌ها نمی‌توانند مدعی ‌حقوق بشر باشند.
۲۳:۵۶ ۲۹ آذر ۱۴۰۲
کشورهای ناقض‌ حقوق ملت‌ها نمی‌توانند مدعی ‌حقوق بشر باشند.
کشورهایی که خود ناقض حقوق دیگر ملت‌ها هستند، نمی‌توانند در مقام مدعی و یا قاضی وضعیت حقوق بشر در یک کشور بنشینند و باید پاسخگوی جنایات خود باشند.
کشورهایی که خود ناقض حقوق دیگر ملت‌ها هستند، نمی‌توانند در مقام مدعی و یا قاضی وضعیت حقوق بشر در یک کشور بنشینند، بلکه می‌بایست پاسخگوی جنایات خود در نقض فاحش حقوق بشر باشند.
چنانچه بارها تاکید شده است تعیین گزارشگر ویژه کشوری در زمینه حقوق بشر برای کشوری مانند ایران اساساً غیرموجه و غیرسازنده می‌باشد. کشوری که با وجود فشارهای ظالمانه ناشی از تروریسم اقتصادی آمریکا، به تعهدات خود نسبت به شهروندانش و جامعه بین المللی همواره پایبند بوده است.
حامیان این قطعنامه در درجه اول می‌بایست اقدامات دولت آمریکا به واسطه تروریسم اقتصادی و تشدید تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه و تأثیرات مخرب آنها بر دسترسی ایرانیان به نیازمندی‌های اساسی مانند تجهیزات و اقلام پزشکی در ایام مبارزه با ویروس کرونا را محکوم نمایند و تلاش‌های این چنینی برای عوض کردن جای متهم و شاکی نتیجه‌ای را عاید بانیان این قطعنامه نخواهد کرد.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۲۰:۳۷ ۲۹ آذر ۱۴۰۲
آمریکا منافع اصلی ملت فلسطین را نادیده گرفته است.
غرب منافع اصلی ملت فلسطین را نادیده گرفته است.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۲۰:۳۷ ۲۹ آذر ۱۴۰۲
آمریکا عامل کشتار مردم نوارغزه است.
غرب عامل کشتار مردم نوارغزه است.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۲۰:۳۵ ۲۹ آذر ۱۴۰۲
کشورهای آمریکا، انگلیس، آلمان،‌ فرانسه و ایتالیا شریک جرم جنایات رژیم تروریست صهیونیستی در فلسطین و نوارغزه و سوریه و لبنان هستند.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۲۰:۳۵ ۲۹ آذر ۱۴۰۲
سازمان ملل ناتوان و عاجز باید اقدامی فوری برای توقف تجاوز اسرائیل انجام دهد
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۲۰:۳۵ ۲۹ آذر ۱۴۰۲
آمریکا، کشورهای غربی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه و اسرائیل و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی از سال 2011 تاکنون از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی در سوریه، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان همه جانبه حمایت می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
Iran (Islamic Republic of)
فهرست اقدامات تروریستی ۱۰۰ سال اخیر آمریکا
۲۰:۳۴ ۲۹ آذر ۱۴۰۲
فهرست اقدامات تروریستی ۱۰۰ سال اخیر آمریکا
تولید، حمایت، همزیستی و مدیریت تروریسم براساس اسناد تاریخی یکی از وجوهات ممیزه سیاست خارجی آمریکا در روابط با ملل و دُوَل خارجی است. آنچه تاریخ در خود ثبت و مقامات آمریکایی به آن اذعان دارند مشخص می کند که منبع و مصدر تروریسم جایی غیر از منطقه خاورمیانه است.
همزمان با سالگرد هدف قرار گرفتن هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران توسط ناو جنگی آمریکا در آبهای خلیج فارس، دولت ین کشور در قالب سند راهبرد نظامی آمریکا در سال ۲۰۱۵، جمهوری اسلامی ایران را به حمایت از تروریسم در جهان متهم کرد. مسئله ای که گرچه موجب تمسخر بسیاری از کارشناسان شد اما در کشاکش مذاکرات هسته ای پنج بعلاوه یک با ایران نشان داد آمریکایی ها به هیچ وجه بنای دوستی با هیچ دولت و ملتی جز از زاویه نگاه ارباب رعیتی ندارند و اساسا خوی استعماریشان اصلاح شدنی نیست.
انتشار این سند و ادعای جدید واشنگتن علیه جمهوری اسلامی ایران در حوزه تروریسم موجب شد، کند و کاوی در تاریخ یکصد ساله روابط بین الملل و رفتارهای آمریکا در خصوص کشورهای دور و نزدیک این کشور داشته باشیم. کاوشی که نشان داد واشنگتن ید طولایی در بخش تولید ، صدور و مدیریت تروریسم سازمان یافته درجهان دارد.
با نگاهی به عملکرد دولت آمریکا حداقل از یک قرن پیش تا کنون شاهد آن هستیم که هر زمان اقدامات تروریستی دولت این کشور در سطح جهان افزایش بیشتری می یابد به همان میزان هم فعالیت سازمان ها و موسسات رسمی و وابسته آن (نظامی- سیاسی) برای متهم کردن کشورهای دیگر به حمایت از تروریسم گسترش می یابد.
جهان طی نیم قرن گذشته به دریافت نصیحت های دلسوزانه وایضا پدرانه! وسمت وسو دادن های آمریکا در زمینه های مربوط به دمکراسی و حقوق بشر عادت کرده بود که طی چند سال گذشته مبارزه با تروریسم هم به آن اضافه شده است.
به هر شکل از دیدگاه سیاستگذاران کاخ سفید، واشنگتن پیشروی کشورهای جهان در این چنین مسایلی محسوب می شود در حالیکه به اعتراف بسیاری از تحلیلگران بزرگ اگر آمریکا بخواهد خود را در یک مسئله در صف اول و پیشقراول تمامی کشورهای جهان بداند باید آنرا در سردمداری تروریسم جهانی جستجو کند.
این توصیف جمله ای شعاری یا نشات گرفته از یک رویکرد واکنشی نیست بلکه تحلیلی است که نوام چامسکی تحلیلگر برجسته آمریکایی روز ۲۱ اکتبر سال گذشته در مقاله ای که در پایگاه اینترنتی “انفرمیشن کلیرنگ هاوس” منتشر شد، اعلام نمود.
چامسکی در این مقاله خود به بخش های از تحقیق سازمان اطلاعات روسیه در رابطه با عاملان پشت پرده عملیات تروریستی بزرگ انجام گرفته در جهان که در روزنامه پراودا منتشر شده بود، استناد کرد. تحقیقی که نشان می داد اکثر این اقدامات تروریستی به نحوی به عواملی از آمریکا منتهی می شوند زیرا برای ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور نیز جای سئوال داشت که این حجم بزرگ از عملیات تروریستی توسط چه سازمان یا طرفی ساماندهی وهدایت می شوند که سازمان اطلاعات روسیه نیز به آن پاسخ داد.
شاید به این مسئله نیز به دید موضع گیریهای شرق وغرب ورسوبات باقی مانده از جنگ سرد و تلاش روسیه برای بازگشت به جایگاه قدرت جهانی تفسیر شود اما اگر شماره ۱۴ اکتبر سال گذشته روزنامه نیویورک تایمز را مطالعه کنید به طور حتم خواهید دید که تیتر اول آن به گزارشی اختصاص یافته بود که عملیات تروریستی (موفق وناموفق) سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) بنا به درخواست کاخ سفید را لیست کرده است.
از نکات جالب در این گزاش آن است که در مقدمه آن تاکید شده است این گزارش بنا به درخواست باراک اوباما رئیس جمهور برای مشخص شدن تعداد عملیاتی که با هزینه دولت در کشورهای خارجی انجام گرفته و بررسی دلایل شکست عملیات های ناکام صورت پذیرفته است تا به پویایی چنین اقداماتی در آینده کمک شود!
به هر شکل در هر دوره ای تعدادی از کشورهای یاغی وجود دارند که دولت آمریکا بر خود واجب! می داند تا به جنگ با آنها بپردازد وآنها را مورد سرکوب قرار دهد.
با بررسی اقدامات دولت آمریکا از سومالی درآفریقا تا نیکاراگوئه درآمریکای لاتین واقدامات این کشور در کوبا تا عملیات صورت گرفته در خاورمیانه از افغانستان گرفته تا عراق ، سوریه ، لبنان و در صدر آن عملیات تروریستی انجام گرفته در جمهوری اسلامی ایران چنان حجم بزرگی از اقدامات را به خود اختصاص می دهد که حتی لیست کردن مشخصات این عملیات وتاریخ انجام آن نیز حجم زیادی از زمان را خواهد گرفت.
اما بی تردید تجاوز ناکام به جمهوری اسلامی ایران وزمین گیر شدن متجاوزین درطبس ، حمله تروریستی ۳ جولای ۱۹۸۸ به هواپیمای مسافربری ایرانی که منجر به شهادت ۲۹۰ شهروند غیر نظامی از جمله ۶۶ کودک ونوزاد ، حملات هوایی پهبادهای آمریکایی به تجمع مردم افغانستان ویمن به ویژه به خاک وخون کشیدن عروسی های آنها که بارها ومتعمدانه تکرار شده است واز آن مهمتر جوخه های مرگی که در سال ۱۹۸۱ در کشورهای آمریکای لاتین تاسیس واز سال ۲۰۰۵ در منطقه خاور میانه نیز کلید زده شد وامروز شاهد اوج جنایات آن در عراق وسوریه هستیم ، اقداماتی است که هرگز از اذهان عمومی پاک نخواهد شد.
در اینجا این پرسش مطرح می شود برای کشوری که تنها ۲۳۹ سال از تاریخ حیاتش می گذرد و ۹۳ درصد از این عمر خود یعنی ۲۲۲ سال آنرا در جنگ وتجاوز به کشورهای مختلف در سرتاسر جهان سپری کرده ودوست ودشمن از اقدامات تروریستی اش آگاهی دارند دیگر جایی برای متهم کردن دیگران باقی مانده است؟
در ذیل به طور تیتر وار به شماری از اقدامات تروریستی و به عبارت دیگر تروریسم دولتی آمریکا در یک قرن اخیر که در برگ های تاریخ به ثبت رسیده جهت تنویر اذهان مخاطبان گرامی و یاداوری آنچه شاید کمتر به گوش نسل حاضر رسیده است را مرور می کنیم. بدیهی است که ممکن است برخی از اقدامات آمریکا در قالب اقدام تروریستی مستقیم یا غیر مستقیم به دلایل مختلف در این فهرست از قلم افتاده باشد.
۱۹۰۱ — ورود مستقیم نیروهای آمریکایی به کلمبیا
۱۹۰۲ — حمله به پاناما
۱۹۰۴ — ورود نیروهیا آمریکایی به کره و مغرب
۱۹۰۵ — ورود نیروهای آمریکایی به هندوراس علیه انقلاب این کشور
۱۹۰۵ — حمله به مکزیک (در کمک به دیکتاتور وقت بورویریو دمازبرای سرکوب قیام مردمی این کشور)
۱۹۰۷ — حمله به نیکاراگوا
۱۹۰۷ — ورود نیروهای آمریکایی به دومینیکن برای سرکوب انقلاب این جمهوری
۱۹۰۷ — نیروهای آمریکایی در جنگ میان هندوراس و نیکارگوا مشارکت کردند
۱۹۰۸ — نیروهای آمریکایی در خلال انتخابات پاناما در این کمشور مداخله کردند
۱۹۱۰ — آمریکا نظامیان خود را برای سرکوب کودتا علیه حکومت نیکاراگوا به این کشور گسیل داشت
۱۹۱۱ — ورود نظامیان آمریکایی به هندوراس برای حمایت از کودتا به رهبری مانوئل بونیلا بر ضد رئیس جمهور منتخب میگل داویا
۱۹۱۱ — سرکوب قیام ضد آمریکایی در فیلیپین
۱۹۱۱ — مداخله در چین
۱۹۱۲ — حمله و اشغال کوبا
۱۹۱۲ — حمله به پاناما
۱۹۱۲ — حمله به هندوراس
۱۹۱۲ — ۱۹۳۳ — اشغال نیکاراگوا . از این زمان نیکاراگوا به مستعمره ای برای احتکار شرکت های آمریکایی تبدیل شد. در سال ۱۹۱۴ عهدنامه ای در واشنگتن به امضا رسید که براساس ان ایالات متحده آمریکا اجازه می یافت کانالی را میان دو اقیانوس از طریق خاک نیکاراگوا احداث کند و براساس همین عهدنامه چامرور به عنوان رئیس جمهور نیکارگوا نیز تعیین می شد. علاوه براین عهد نامه موافقت نامه های دیگری هم به امضا رسید که هرچه بیشتر دولت و ملت نیکاگوا را به سوی بردگی بیشتر برای آمریکا هدایت می کرد.
۱۹۱۴ — ۱۹۳۴ — هائیتی. نیروهای آمریکایی پس از وقوع چندین انقلاب در هائیتی وارد این کشور کرد و به مدت ۱۹ سال هائیتی تحت اشغال آمریکا در آمد
۱۹۱۶ — ۱۹۲۴- اشغال جمهوری دومینکن به مدت ۸ سال
۱۹۱۷ — ۱۹۳۳ — اشغال کوبا.
۱۹۱۷ — ۱۹۱۸ — مشارکت در جنگ جهانی اول
۱۹۱۸ — ۱۹۲۲ — مداخله در روسیه
۱۹۱۸ — ۱۹۲۰ — ورود نظامیان آمریکایی به پاناما
۱۹۱۹ — ورود نظامیان آمریکایی به کاستاریکا
۱۹۱۹ — حمله به هندوراس
۱۹۲۰ — حمله به گواتمالا
۱۹۲۱ — حمایت آمریکا از گروههای مسلحی که برای براندازی کارلوس گیریرو تلاش می کردند
۱۹۲۲ — مداخله در ترکیه
۱۹۲۲ — ۱۹۲۷ — ورود نظامیان آمریکایی به چین
۱۹۲۴ — ۱۹۲۵ — حمله به هندوراس
۱۹۲۵ — حمله به پاناما
۱۹۲۶ — حمله به نیکاراگوا
۱۹۲۷ — ۱۹۳۴ — آمریکا چین را به اشغال در آورد
۱۹۳۲ — حمله به السالوادور
۱۹۳۷ — حمله به نیکاراگوا
۱۹۴۷ — ۱۹۴۹ — حمله به یونان
۱۹۴۸ — ۱۹۵۳ — حمله به فیلیپین
۱۹۵۰ — حمله به پورتریکو
۱۹۵۰ — ۱۹۵۳ — حمله به کره
۱۹۵۸ — لبنان
۱۹۵۸ — جنگ با پاناما
۱۹۵۹ — نظامیان آمریکایی وارد لائوس شدند
۱۹۵۹ — حمله به هائیتی
۱۹۶۰ — عملیات نظامی آمریکا در اکوادور
۱۹۶۰ — حمله به پاناما
۱۹۶۵ — ۱۹۷۳ — تجاوز خونین به ویتنام
۱۹۶۶ — حمله به گواتمالا
۱۹۶۶ — حمایت نظامی از اندونزی علیه فیلیپین
۱۹۷۱ — ۱۹۷۳ — بمباران لائوس
۱۹۷۲ — حمله به نیکاراگوا
۱۹۸۰ — عملیات نظامی علیه ایران در طبس موسوم به پنجه عقاب که باشکست مواجه شد
۱۹۸۳ — دخالت نظامی در گرینادا
۱۹۸۶ — حمله به لیبی و بمباران طرابلس و بنغازی
۱۹۸۸ — حمله آمریکا به هندوراس
۱۹۸۸ — حمله به هواپیمای مسافربری ایرانی و قتل عام تمامی ۲۹۰ نفر سرنشین این هواپیما
۱۹۸۹ — نظامیان آمریکایی ناآرامی ها در جزایر ویرجین را سرکوب کردند
۱۹۹۱ — عملیات نظامی گسترده در عراق (جنگ اول خلیج فارس)
۱۹۹۲ — ۱۹۹۴ — اشغال سومالی و انجام خشونت بسیار مفرط علیه شهروندان این کشور
۱۹۹۸ — حمله به سودان . هواپیماهای آمریکایی به بهانه تولید گاز اعصاب یکی از کارخهانه های ساخت دارو را بمباران کردند
۱۹۹۹ — آمریکا با پوشش ناتو جنگی را علیه یوگسلاوی براه انداخت. بمباران این کشور ۷۸ روز به طول انجامید و یوگسلاوی از هم فروپاشید
۲۰۰۱ — حمله و اشغال افغانستان به بهانه تعقیب گروه القاعده
۲۰۰۳ — حمله و اشغال عراق بدون مجوز سازمان ملل
۲۰۱۱ — حمله به لیبی پس از پیروزی انقلاب این کشور و سرنگونی دیکتاتور قذافی
۲۰۱۱ — حمایت از گروههای مسلح تروریستی در سوریه با هدف براندازی نظام منتخب ملت سوریه
۲۰۱۱ — اعلام حمایت از رژیم آل خلیفه درسرکوب قیام مردمی این کشور
۲۰۱۵ — اعلام پشتیبانی از آل سعود در جنگ این کشور علیه انقلاب ملت یمن
Iran (Islamic Republic of)
آمریکا، انگلیس و کانادا باید در مورد جنایات صهیونیست‌ها پاسخگو باشند
۲۰:۲۵ ۲۹ آذر ۱۴۰۲
آمریکا، انگلیس و کانادا باید در مورد جنایات صهیونیست‌ها پاسخگو باشند
دولت‌های آمریکا، انگلیس و کانادا با توجه به حمایت علنی از جنایات جنگی صهیونیست‌ها در غزه باید پاسخگو باشند.
Iran (Islamic Republic of)
باید جنایت کانادا و متحدانش را به دنیا معرفی کنیم
۲۰:۲۳ ۲۹ آذر ۱۴۰۲
باید جنایت کانادا و متحدانش را به دنیا معرفی کنیم
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۲۰:۲۲ ۲۹ آذر ۱۴۰۲
۲۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
اقدام برخی کشور‌های غربی جنایتکار در طرح و تصویب قطعنامه‌ای علیه ایران در مجمع عمومی سازمان ملل، خودشان حامیان اصلی گروهک تروریستی ضد انقلاب، گروهک تروریستی منافقین، تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی بودن و هنوز هم هستند.

۲۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
شمار شهدای فلسطینی به آستانه ۲۰ هزار نفر رسید سوال اینجاست که پس چرا قطعنامه ضد اسرائیلی کانادا جنایتکار در سازمان ملل تصویب نشده است.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۲۰:۱۵ ۲۹ آذر ۱۴۰۲
شمار شهدای فلسطینی به آستانه ۲۰ هزار نفر رسید سوال اینجاست که پس چرا قطعنامه ضد اسرائیلی کانادا جنایتکار در مجمع عمومی سازمان ملل تصویب نشده است.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۲۰:۱۳ ۲۹ آذر ۱۴۰۲
شمار شهدای فلسطینی به آستانه ۲۰ هزار نفر رسید سوال اینجاست که پس چرا قطعنامه ضد اسرائیلی کانادا جنایتکار در سازمان ملل تصویب نشده است.
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۰:۰۸ ۲۹ آذر ۱۴۰۲
و لعنت ابدی خدا بر هر مسولی که هر پست و مقامی دارد و خودشو و خانواده اش به کانادا رفت و آمد دارند.چون اونها میرن عشق و حال و تجارت و سرمایه گذاری و مثلا درس خوندن و درمان ولی بد نامی این قطعنامه ها برای ایران فقط میمونه .
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۹:۵۹ ۲۹ آذر ۱۴۰۲
اقدام برخی کشور‌های غربی جنایتکار در طرح و تصویب قطعنامه‌ای علیه ایران در مجمع عمومی سازمان ملل، خودشان حامیان اصلی گروهک تروریستی ضد انقلاب، گروهک تروریستی منافقین، تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی بودن و هنوز هم هستند.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۹:۴۷ ۲۹ آذر ۱۴۰۲
کانادا جنایتکار نقض حقوق بشر است و هم از سال 1945 تاکنون بزرگ ترین متجاوز به حقوق بشر در جهان بوده است.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۹:۴۵ ۲۹ آذر ۱۴۰۲
کانادا جنایتکار اگر نگران ثبات منطقه بود مقابل جنایات ائتلاف متجاوز رژیم کودک کش سعودی از سال 2015 تاکنون در یمن سکوت نمی‌کرد.
کانادا جناستکار اگر نگران ثبات منطقه بود مقابل جنایات ائتلاف آمریکایی از سال 2014 تاکنون در سوریه و عراق سکوت نمی‌کرد.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۹:۴۴ ۲۹ آذر ۱۴۰۲
بامداد روز جمعه سوم ژانویه ۲۰۲۰ (۱۳ دی ماه سال ۱۳۹۸) تلویزیون رسمی عراق از شهادت سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس» معاون الحشدالشعبی در حمله تروریست‌های آمریکا در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد خبر داد و ساعتی بعد وزارت دفاع آمریکا با صدور بیانیه‌ای، رسماً مسئولیت این اقدام تروریستی را برعهده گرفت و اعلام کرد که این ترور به دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهور وقت آمریکا صورت گرفته است. آمریکا در قبال جنایت ترور شهید سلیمانی «مسئولیت قطعی بین‌المللی» دارد. آمریکا را بزرگ‌ترین کشور تروریست‌پرور جهان می‌دانیم. مدعیان دروغین حقوق بشر جنایتکار و هم سازمان های بین المللی خیانتکار سگ دست نشانده آمریکا جنایتکار از جمعه سوم ژانویه ۲۰۲۰ (۱۳ دی ماه سال ۱۳۹۸) تاکنون هیچ کاری، اقدامی اعتراضی به این جنایات و حشیانه وحشی گری وغیر انسانی آمریکا و مزدورانشان نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیار کرده اند چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۲ ۲۹ آذر ۱۴۰۲
غرب برای حمایت از اشغالگران بسیج شده است
Iran (Islamic Republic of)
آمریکا باید پول‌های افغانستان را آزاد کند
۱۹:۳۹ ۲۹ آذر ۱۴۰۲
آمریکا باید پول‌های افغانستان را آزاد کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۵ ۲۹ آذر ۱۴۰۲
رفتار حیوانی یک سرباز اسرائیلی | ببینید
یک سرباز اسرائیلی در حال تمسخر و سیلی زدن مکرر به یک اسیر فلسطینی با چشمان و دستان بسته است.
فیملی منتشر شده که در آن یک سرباز اسرائیلی در حال تمسخر و سیلی زدن مکرر به یک اسیر فلسطینی با چشمان و دستان بسته است.
شکنجه اسرای فلسطینی همواره یکی از رفتارهای غیرانسانی اشغالگران صهیونیست است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۳ ۲۹ آذر ۱۴۰۲
کمترین اقدام بین المللی است
Iran (Islamic Republic of)
آمریکا نمی‌تواند در خصوص حقوق بشر ادعایی داشته باشد
۱۹:۲۸ ۲۹ آذر ۱۴۰۲
۱۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
آمریکا نمی‌تواند در خصوص حقوق بشر ادعایی داشته باشد وقتی آمریکا می‌گوید ایران باید از نقشه جهان حذف شود، کسی نمی‌تواند بگوید که آمریکا خیرخواه ما است. اینکه ۱۲ تیرماه سال ۱۳۶۷ ناو هواپیمایی آمریکا به هواپیمای مسافری ایران حمله کرد : از همه مسافران ۶۶ کودک، بیش از ۵۰ نفر زن و بیش از ۴۰ نفر غیرایرانی بودند، از همین بابت امام خمینی (ره) آنروز را روز حقوق بشر آمریکایی نامگذاری کردند. هر کس دیگری در دنیا می‌تواند ادعا طرفداری از حقوق بشر را بکند اما دولت‌مردان آمریکا با این همه فضاحتی که در کارنامه‌ آنها نسبت به حقوق‌ بشر هست نباید چنین ادعایی داشته باشند. آمریکایی‌ها وقیح هستند و جنایت بر علیه همه غیر از خودشان و رژیم صهیونیستی را جایز می‌دانند. آمریکا پرچم حقوق بشر را بلند می‌کند، ادعای طرفداری از حقوق بشر می‌کند اما هر چند روز یک‌بار در خیابان‌های شهرهای آمریکا یک بی‌گناهی، یک بی‌سلاحی به دست پلیس آمریکا به خاک و خون می‌افتد. آمریکا در طول تاریخ هر کاری توانسته بر علیه ایران اسلامی انجام داده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۹ ۲۹ آذر ۱۴۰۲
کاریکاتور/ حقوق بشر آمریکایی دروغ آشکار
هرکس دیگری درباره حقوق بشر حرف بزند، آمریکایی‌ها حق ندارند درباره حقوق بشر حرف بزنند؛ چون‌ دولت آمریکا بزرگ‌ترین نقض‌کننده حقوق بشر در دنیا است؛ نه فقط دیروز، بلکه همین امروز. / اگرچه آمریکا خود را داعیه‌دار حقوق‌بشر در شکل‌دهی به نهادهای حقوق‌بشری در عرصه بین‌المللی می‌داند اما خود یکی از بزرگترین ناقضان حقوق‌بشر در داخل و خارج از آمریکاست.
Iran (Islamic Republic of)
اروپایی که به دشمن ما اسلحه می‌داد حق ندارد درباره تسلیحات ما حرف بزند
۱۹:۱۷ ۲۹ آذر ۱۴۰۲
اروپایی که به دشمن ما اسلحه می‌داد حق ندارد درباره تسلیحات ما حرف بزند
ما سؤال می‌کنیم در شرایطی که مردم ما زیر آتش توپخانه و بمباران و موشک دشمن بودند، آیا حاضر شدید نه تنها سلاح تهاجمی بلکه حتی سلاح پدافند هوایی بدهید؟ آن زمان یک توپ ضدهوایی ساخت اروپا را که متعهد به تعمیرش بودند برای تعمیر ارسال کردیم اما نه توپ را تعمیر کردند و نه حتی همان توپ معیوب و خراب را به ما بازگرداندند و گفتند که شما در حال جنگ هستید و ما نمی‌توانیم این کار را بکنیم. حالا آنها می‌خواهند با ما درباره تسلیحات نظامی حرف بزنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۳ ۲۹ آذر ۱۴۰۲
این قاتل‌ها صراحتاً به این جنایت بزرگ اعتراف کرده‌اند اما امروز با حمایت فرانسه و دیگر کشورهای مدعی حقوق بشر آزادانه فعالیت می‌کنند که انسان از وقاحت غربی‌ها در ادعاهای حقوق بشری و دادن تریبون و حمایت از این تروریست‌ها حیرت می‌کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۹ ۲۹ آذر ۱۴۰۲
هر كس ديگرى [هم‌] درباره‌ى حقوق بشر حرف بزند، آمريكايى‌ها حق ندارند درباره‌ى حقوق بشر حرف بزنند؛ [چون‌] دولت آمريكا بزرگ‌ترين نقض‌كننده‌ى حقوق بشر در دنيا است؛ نه [فقط] ديروز، [بلكه] همين امروز، همين حالا؛ اينها كسانى هستند كه رژيم غاصب صهيونيستى به پشتوانه‌ى اينها و پشت‌گرمى اينها است كه دارد اين همه شرارت در اين منطقه ميكند.
Iran (Islamic Republic of)
امریکایی‌ها حق ندارند درباره حقوق بشر حرف بزنند
۱۹:۰۸ ۲۹ آذر ۱۴۰۲
موشن گرافیک به مناسبت سالروز بمباران هیروشیما؛
امریکایی‌ها حق ندارند درباره حقوق بشر حرف بزنند
۱۴ مرداد ماه به عنوان روز حقوق بشراسلامی و کرامت انسانی نامگذاری شده است. روزی که آمریکا در جنایتی بزرگ با حمله اتمی به هیروشیمای ژاپن موجب کشته و مجروح شدن ده‌ها هزار نفر از مردم ژاپن شد.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۸:۴۰ ۲۹ آذر ۱۴۰۲
صهیونیست‌ها هیچ جایگاهی در منطقه ندارند

اگر حمایت آمریکا نبود، اسرائیل نمی‌توانست جنگ را ادامه دهد

که رژیم اسرائیل تنها با حمایت آمریکا توانست جنگ در غزه را ادامه دهد.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۸:۴۰ ۲۹ آذر ۱۴۰۲
اسرائیل به همراه آمریکا و اروپا در نوار غزه مرتکب جنایات جنگی جنایات علیه بشر شده است.

آمریکا جنایتکار و اروپا حق ندارند دم از حقوق بشر بزنند و از سال 1945 تاکنون بزرگ ترین متجاوز به حقوق بشر در جهان هستند.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۸:۳۹ ۲۹ آذر ۱۴۰۲
حملات وحشیانه وحشی گری وغیرانسانی صهیونیست ها جنایتکار با حمایت آمریکا و غرب به غزه هیچ ارتباطی و هیچ ربطی به جنگ و مبارزه و مقابله با حماس ندارد و این در حالی است که در این مدت 74 روز 100 درصد فقط مردم مظلوم، بی دفاع و بی گناه غزه را بمباران و قتل عام کردن چرا؟ اسرائیل جنایتکار چهره زشت خود را در غزه آشکار کرد. آمریکا جنایتکار چهره زشت خود را در غزه آشکار کرد. اروپا جنایتکار چهره زشت خود را در غزه آشکار کرد. متأسفانه 100 درصد فقط ناتوانی، کوتاهی و سکوت کشورهای به اصطلاح اسلامی عامل اصلی تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی اسرائیل، آمریکا و اروپا در جنگ نوار غزه بوده است.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۸:۳۹ ۲۹ آذر ۱۴۰۲
اسرائیل جنایتکار با حمایت آمریکا و غرب و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی تاکنون یک میلیون فلسطینی را بازداشت کرده است.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۸:۳۹ ۲۹ آذر ۱۴۰۲
کمک هواپیماهای جاسوسی آمریکا به اسرائیل برای بمباران غزه/آمریکا جنایتکار شریک جرم جنایت های صهیونیست ها جنایتکار در فلسطین، غزه، لنبان و سوریه بوده است.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۸:۳۷ ۲۹ آذر ۱۴۰۲
ارتش اسرائیل به همراه ارتش آمریکا در این مدت 74 روز صدها تن بمب روی مردم مظلوم، بی دفاع و بی گناه غزه ریخته است.
رسانه‌ها باید جنایات آمریکا و هم برخی کشورهای اروپایی در غزه را منعکس کنند.
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهدیدات اتمی رژیم صهیونیستی ورود کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۸ ۲۹ آذر ۱۴۰۲
آمریکا نمی‌تواند در خصوص حقوق بشر ادعایی داشته باشد
وقتی آمریکا می‌گوید ایران باید از نقشه جهان حذف شود، کسی نمی‌تواند بگوید که آمریکا خیرخواه ما است.
اینکه ۱۲ تیرماه سال ۱۳۶۷ ناو هواپیمایی آمریکا به هواپیمای مسافری ایران حمله کرد
: از همه مسافران ۶۶ کودک، بیش از ۵۰ نفر زن و بیش از ۴۰ نفر غیرایرانی بودند، از همین بابت امام خمینی (ره) آنروز را روز حقوق بشر آمریکایی نامگذاری کردند.
هر کس دیگری در دنیا می‌تواند ادعا طرفداری از حقوق بشر را بکند اما دولت‌مردان آمریکا با این همه فضاحتی که در کارنامه‌ آنها نسبت به حقوق‌ بشر هست نباید چنین ادعایی داشته باشند. آمریکایی‌ها وقیح هستند و جنایت بر علیه همه غیر از خودشان و رژیم صهیونیستی را جایز می‌دانند.
آمریکا پرچم حقوق بشر را بلند می‌کند، ادعای طرفداری از حقوق بشر می‌کند اما هر چند روز یک‌بار در خیابان‌های شهرهای آمریکا یک بی‌گناهی، یک بی‌سلاحی به دست پلیس آمریکا به خاک و خون می‌افتد.
آمریکا در طول تاریخ هر کاری توانسته بر علیه ایران اسلامی انجام داده است، پس وقتی آمریکا می‌گوید ایران باید از نقشه جهان حذف شود، کسی نمی‌تواند بگوید که آمریکا خیرخواه ما است.
Iran (Islamic Republic of)
بازرسی کشتی ها در تنگه هرمز حق جمهوری اسلامی است
۱۸:۰۶ ۲۹ آذر ۱۴۰۲
بازرسی کشتی ها در تنگه هرمز حق جمهوری اسلامی است
هر وقت بخواهیم می توانیم کشتی ها را در تنگه هرمز متوقف و بازرسی کنیم. به طور کلی متوقف کردن و بازرسی کشتی ها در تنگه هرمز حق جمهوری اسلامی است.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۷:۴۸ ۲۹ آذر ۱۴۰۲
تصویب قطعنامه ضدایرانی کانادا در سازمان ملل دیگر نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی آمریکا و متحدانش سرپوش بگذارد.
تصویب قطعنامه ضدایرانی کانادا در سازمان ملل دیگر نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی اروپا و متحدانش سرپوش بگذارد.
تصویب قطعنامه ضدایرانی کانادا در سازمان ملل دیگر نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی اسرائیل و متحدانش سرپوش بگذارد.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۷:۴۶ ۲۹ آذر ۱۴۰۲
آمریکا جنایتکار از سال 1918 تاکنون در جنایات صهیونیستی شریک است.
اروپا جنایتکار از سال 1918 تاکنون در جنایات صهیونیستی شریک است.
کانادا جنایتکار از سال 1918 تاکنون در جنایات صهیونیستی شریک است.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۷:۴۰ ۲۹ آذر ۱۴۰۲
آمریکا جنایتکار از سال 1918 تاکنون شریک جرم جنایت های صهیونیست ها جنایتکار در فلسطین بوده است.
نیروهای آمریکا از سال 2001 تاکنون در منطقه خاورمیانه چه غلطی می کنند؟
نیروهای آمریکا از سال 2003 تاکنون در عراق و لیبی چه غلطی می کنند؟
نیروهای آمریکا از سال 2011 تاکنون در سوریه چه غلطی می کنند؟
نیروهای آمریکا از سال 2015 تاکنون در یمن چه غلطی می کنند؟
نیروهای آمریکا از سال 2021 تاکنون در اوکراین چه غلطی می کنند؟

انگلیس جنایتکار از سال 1918 تاکنون شریک جرم جنایت های صهیونیست ها جنایتکار در فلسطین بوده است.
نیروهای انگلیسی از سال 2001 تاکنون در منطقه خاورمیانه چه غلطی می کنند؟
نیروهای انگلیسی از سال 2003 تاکنون در عراق و لیبی چه غلطی می کنند؟
نیروهای انگلیسی از سال 2011 تاکنون در سوریه چه غلطی می کنند؟
نیروهای انگلیسی از سال 2015 تاکنون در یمن چه غلطی می کنند؟
نیروهای انگلیسی از سال 2021 تاکنون در اوکراین چه غلطی می کنند؟
Iran (Islamic Republic of)
اعتراض
۱۷:۰۵ ۲۹ آذر ۱۴۰۲
تصویب قطعنامه ضدایرانی کانادا در سازمان ملل/ بازداشت ۴ هزار و ۶۳۰ فلسطینی در کرانه باختری در ۷۴ روز برای جامعه جهانی شرم آور و تاسف بار است.
تصویب قطعنامه ضدایرانی کانادا در سازمان ملل/ شهادت ۲۰ فلسطینی دیگر در حملات هوایی علیه غزه برای جامعه جهانی شرم آور و تاسف بار است.
تصویب قطعنامه ضدایرانی کانادا در سازمان ملل/ جنایت جدید صهیونیست‌ها در غزه؛ کشف پیکر ۷۰ شهید از زیر آوار + فیلم برای جامعه جهانی شرم آور و تاسف بار است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۲۹ آذر ۱۴۰۲
این آقای بابائی بیشتر از متن شما کامنت گذاشته :)
Iran (Islamic Republic of)
ما از سال 1357 تاکنون کانادا جنایتکار را مانند رژیم کودک کش صهیونیستی به رسمیت نمی شناسیم
۱۶:۲۷ ۲۹ آذر ۱۴۰۲
ما از سال 1357 تاکنون کانادا جنایتکار را مانند رژیم کودک کش صهیونیستی به رسمیت نمی شناسیم
Iran (Islamic Republic of)
بزرگترین ناقض حقوق بشر نمی‌تواند مدعی حقوق بشر باشد
۱۶:۱۱ ۲۹ آذر ۱۴۰۲
بزرگترین ناقض حقوق بشر نمی‌تواند مدعی حقوق بشر باشد
آمریکا به دلیل حمایت از رژیم صهیونیستی خود بزرگترین ناقض حقوق بشر است.
اعمال فشار و تحریم هیچ مشکلی را حل نمی‌کند، آمریکا سابقه چنین اقدامات ناموفقی را دارد و نباید تجربه‌های ناکام خود را تکرار کند.
درحالی‌که آمریکا خود به دلیل حمایت از اسرائیل یکی از بزرگترین ناقضان حقوق بشر است، متهم کردن دیگران به نقض حقوق بشر و سپس وضع تحریم بر آنها، غیر قابل توجیه و غیر منطقی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۲۹ آذر ۱۴۰۲
این که حقوق بشر دز ایران رعایت نمیشه،شکی نیست!
چطور یک نفر با روزی ۱۵ ساعت و هفته ای بیش از ۱۰۰ ساعت کار کردن ، همیشه هشتش گرو نهشه؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۲۹ آذر ۱۴۰۲
مدعیان حقوق بشر تاکنون دست به چه اقداماتی که نزده اند و همین امروز که سالروز حقوق بشر اسلامی است آمریکایی ها در این روز به بمباران اتمی هیروشیما دست زده اند، آمریکایی که خبیث و خون خوار است در این بمباران ۱۶۰ هزار نفر را به قتل رسانده است و نباید کشوری که بویی از حقوق بشر نبرده حق ندارد مدعی حقوق بش باشد و از طرفی ایرانی که حافظ حقوق بشر است را به ناقض حقوق بشر معرفی می کند.
Iran (Islamic Republic of)
آمریکا با جنایت های که کرده نمی تواند مدعی حقوق بشر باشد
۱۶:۰۳ ۲۹ آذر ۱۴۰۲
آمریکا با جنایت های که کرده نمی تواند مدعی حقوق بشر باشد
نباید کشوری که بویی از حقوق بشر نبرده مدعی حقوق بشر باشد.
کسی می تواند مدعی حقوق بشر باشد که بشر را می شناسد و اصل حقوق بشر در اختیار پروردگار متعال است و استکبار جهانی که راس آن آمریکایی ها قرار گرفته اند که هیچ شناختی از بشر ندارند چگونه می توانند ادعای حقوق بشر کنند.
Iran (Islamic Republic of)
آمریکای مدعی حمایت از حقوق بشر، اصلی ترین ناقض حقوق بشر در دنیا است
۱۶:۰۱ ۲۹ آذر ۱۴۰۲
آمریکای مدعی حمایت از حقوق بشر، اصلی ترین ناقض حقوق بشر در دنیا است
Iran (Islamic Republic of)
این‌که آمریکا مدعی حقوق بشر است اما بشر را نمی‌فهمند
۱۶:۰۰ ۲۹ آذر ۱۴۰۲
این‌که آمریکا مدعی حقوق بشر است اما بشر را نمی‌فهمند
ما معتقدیم که اسلام بهترین دین، آیین و فرهنگ برای حفظ حقوق بشر است. آنها انسان محوری را اصل می‌دانند اما ما می‌گوییم خدا محوری اصل است و خدا مشخص می‌کند که ما چگونه رفتار کنیم تا سعادتمند شویم.
غربی حرف از آزادی می‌زنند اما آزادی را تنها در بی‌بندوباری می‌دانند و همه آزادی مد نظر آنها برای سو استفاده از زنان است.
آنها به اسلام هجمه می‌کنند و می‌گویند اسلام تفاوت میان زن و مرد قائل است اما اسلام بیشترین ارزش و جایگاه را برای زنان قائل است که با دقت در آیات و روایات و فرهنگ اسلام جایگاه بالایی زن در اسلام مشخص می‌شود.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۵:۵۸ ۲۹ آذر ۱۴۰۲
آمریکایی‌ها جنایتکار مدعی حقوق بشر هستند اما بشر را نمی‌فهمند.
اروپایی ها جنایتکار مدعی حقوق بشر هستند اما بشر را نمی‌فهمند.
Iran (Islamic Republic of)
ناقضان حقوق بشر در جایگاهی نیستند که به ایران توصیه‌های حقوق بشری داشته باشند
۱۵:۵۰ ۲۹ آذر ۱۴۰۲
ناقضان حقوق بشر در جایگاهی نیستند که به ایران توصیه‌های حقوق بشری داشته باشند
طرح قطعنامه حقوق بشری علیه ایران توسط برخی کشورهای غربی در حالی صورت گرفت که همین کشورها چشم بر جنایات جنگی و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه و کرانه غربی فلسطین بسته و برخی نیز به طور تمام عیار و نامحدود در حال حمایت از این رژیم جنایت پیشه هستند و مضحک‌تر آن که این رژیم نیز یکی از همبانیان قطعنامه علیه ایران است.
همبانی بودن رژیم غاصب صهیونیستی در طرح و تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه ایران، چیزی جز یک رسوایی بزرگ سیاسی و اخلاقی برای بانیان غربی و نیز بی ارزش شمردن مفهوم والای حقوق بشر و تهی کردن نهادهای بین‌المللی از فلسفه وجودی آنها نیست.
کشورهایی که سابقه طولانی در نقض نظام‌مند حقوق بشر داشته و مردم سراسر جهان تجربیات تلخ و گزنده‌ای از اقدامات ضدبشری آنان در خاطر دارند، در جایگاهی قرار ندارند که به دولت و مردم ایران توصیه های حقوق بشری داشته باشند.
جمهوری اسلامی ایران نظام مبتنی بر مردم سالاری دینی است و همواره در امر ارتقای حقوق بشر و عمل به تعهدات بین‌المللی خود کاملا جدی بوده و همچنان آماده است تا براساس اصول متعالی مورد اهتمام خود در جهت ارتقای جایگاه حقوق بشر در جهان گفتگو و همکاری‌های سازنده‌ای را در چارچوب احترام متقابل، برابری و عدالت و انصاف و دوری از اغراض سیاسی با تمامی سازوکارهای مشروع بین‌المللی و کشورهای علاقمند به تحکیم و حمایت واقعی از حقوق بشر داشته باشد.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۵:۴۰ ۲۹ آذر ۱۴۰۲
تحریم از نظر و نگاه قوانین بین المللی نقض حقوق بشر محسوب می شود ولی اما متأسفانه مدعیان دروغین حقوق بشر درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند.
تحریم از نظر و نگاه قوانین بین المللی نقض حقوق بشر محسوب می شود ولی اما متأسفانه سران بی ادب آمریکا جنایتکار درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند.
تحریم از نظر و نگاه قوانین بین المللی نقض حقوق بشر محسوب می شود ولی اما متأسفانه سران بی ادب کشورهای اروپا جنایتکار درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۲۹ آذر ۱۴۰۲
خشونت = محکومیت
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۳:۵۷ ۲۹ آذر ۱۴۰۲
سازمان ملل از سال 1945 تاکنون مقر اصلی خیانتکاران و جنایتکاران بوده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۲۹ آذر ۱۴۰۲
تصویب قطعنامه ضدایرانی کانادا در سازمان ملل در واقع به خاطر سرپوش گذاشتن تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی اسرائیل و متحدانش در این مدت 75 سال در فلسطین بوده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۲۹ آذر ۱۴۰۲
کانادا باید از خودش خجالت بکشد
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۳:۴۶ ۲۹ آذر ۱۴۰۲
تصویب قطعنامه ضدایرانی کانادا در سازمان ملل در واقع به خاطر سرپوش گذاشتن تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی آمریکا، اروپا و ناتو در این مدت 21 سال در افغانستان بوده است.
تصویب قطعنامه ضدایرانی کانادا در سازمان ملل در واقع به خاطر سرپوش گذاشتن تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی آمریکا، اروپا و ناتو در این مدت 21 سال در عراق و لیبی بوده است.
تصویب قطعنامه ضدایرانی کانادا در سازمان ملل در واقع به خاطر سرپوش گذاشتن تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی آمریکا، کشورهای اروپایی، ترکیه و اسرائیل در این مدت 13 سال در سوریه بوده است.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۳:۴۰ ۲۹ آذر ۱۴۰۲
دیگر هیچ کس در اروپا نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی آمریکا و متحدانش سرپوش بگذارد.
دیگر هیچ کس در کانادا نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی آمریکا و متحدانش سرپوش بگذارد.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۳:۳۹ ۲۹ آذر ۱۴۰۲
انگلیس جنایتکار از مرداد ماه سال 1332 تاکنون در امور داخلی ایران دخالت و مداخله می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
انگلیس جنایتکار مورد اعتماد ما نیست و از سال 1332 تاکنون هم نبوده است.
اگر سازمان های بین المللی قدرت و توانایی جلوگیری از جنایت آفرینی های آمریکا و انگلیس و فرانسه و آلمان و کانادا و ناتو و اسرائیل وعربستان ومزدورانشان را ندارند بهتر است برای همیشه تعطیل بشوند.
لندن در جنگ تحمیلی 8 ساله شریک جرم جنایات رژیم صدام دیکتاتور بوده است.
لندن هم مانند کاخ سفید همچنان هیچ غلطی نمی تواند بکند.
آمریکا در امور داخلی ایران دخالت می‌کند
انگلیس در امور داخلی ایران دخالت می‌کند
ما ملت ایران برجام نمیخوایم
آمریکا و هم اروپا به دنبال توافق هسته ای و برجام نیستند
از سال 1332 تاکنون در هر جای ایران جنایتی رخ می دهد دست انگلیس جنایتکار در کار است پس مذاکره ایران با انگلیس جنایتکار از همان ابتدا غلط و اشتباه بوده است.
انکلیس جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایر سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار منطقه خاورمیانه و جهان را بی‌ثبات کرده است.
انگلیس جنایتکار همچنان تهدیدی برای منطقه و جهان است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۲۹ آذر ۱۴۰۲
سیاسیون کانادایی که سرمایه داران این کشورهم میباشند حیوانات انسان نما که با دلار پُست ومقام ومدرک خریده اند باور کنید اینها اندازه یک بچه دبیرستانی سیکل اولی سوادوتجربه ندارند اینه فقط درحد خواندن ونوشتن وامضا یادگرفته اند وغیر از کُشتن کودکان وقطع عضو انسانها وشکنجه که هرسال گورهای دسته جمعی در مدارس وخانه ها وفضای سبز کاری بلد نیستند که مستند این حرفها در روزنامه های خودشان پخش شده واینقدر اینها وحشی وپررو هستندکه به کارهای وحشی بازی خود اقرار وپافشاری میکنند
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۳:۳۳ ۲۹ آذر ۱۴۰۲
تصویب قطعنامه ضدایرانی کانادا در سازمان ملل/ و این در حالی است که حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بارها در سازمان ملل با خیانتکاران و جنایتکاران و دشمنان درجه یک ملت ایران و دشمنان درجه حکومت نظام جمهوری اسلامی مذاکره، گفت وگو، ملاقات، دیدار و همکاری کرده است و هنوز هم ادامه می دهد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۲۹ آذر ۱۴۰۲
مسئولین امنیتی اطلاعاتی باید با عوامل داخلی و خارجی حمله تروریستی به راسک که زیر چتر اقدامات چند خائن شناخته شده داخلی به این جنایت‌ها دست می‌زنند برخورد قهرآمیزی داشته باشند نه با تعارف و تعلل که شاید اصلاح شوند. کسانی که نان حرام استکبار را نشخوار می‌کنند قابل اصلاح نیستند.
از فرماندهی محترم انتظامی انتظار می‌رود با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و ابزارهای قانونی‌، شاهد اقدامات مؤثر و قاطعانه‌ای در جهت خنثی‌سازی نقشه‌های شوم فرقه‌های انحرافی نوکر آمریکا در شرق کشور باشیم.

در پی این جنایات بیش از ۱۹ هزار نفر از مردم غزه به شهادت رسیده‌اند که بخش عمده آن‌ها از زنان و کودکان هستند. بیش از ۷ هزار و ۷۰۰ کودک فلسطینی تاکنون به دست اسرائیل قتل‌عام شده‌اند، این جنگی است که علیه علیه کودکان در جریان است. سوال اینجاست که پس مدعیان دروغین حقوق بشر و سازمان های بین المللی کجا هستند تاکنون هیچ کاری، اقدامی و اعتراضی به این تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیر انسانی صهیونیست ها، آمریکا و برخی کشورهای اروپایی نمی کنند، سکوت ختیار کرده اند چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۳:۱۸ ۲۹ آذر ۱۴۰۲
بیش از ۷ هزار و ۷۰۰ کودک در غزه کشته شده اند/ سوال اینجاست که پس مدعیان دروغین حقوق بشر و سازمان های بین المللی کجا هستند تاکنون هیچ کاری، اقدامی و اعتراضی به این تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیر انسانی صهیونیست ها، آمریکا و برخی کشورهای اروپایی نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت ختیار کرده اند چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۲۹ آذر ۱۴۰۲
؟//؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۲۹ آذر ۱۴۰۲
ای سران کشورهای عربی! آیا فاجعه انسانی در غزه را نمی‌بینید؟ ریاست و قدرت چه ‌قدر شیرین است که چشمتان را بر روی خون درندگی و خون‌آشامی این رژیم کودک‌کش بسته‌اید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۲۹ آذر ۱۴۰۲
ما دست رزمندگان مقاومت یمن را که به یاری عملی مردم مظلوم فلسطین و غزه به کوبیدن مواضع رژیم کودک‌کش و بستن راه‌های تنفس اقتصادی غاصبان را بستند
و به سرزمین فلسطین اهتمام جدی دارند می‌بوسیم.‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۲۹ آذر ۱۴۰۲
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
حقوق بشر آمریکایی در غزه رسوا شد. حقوق بشر اروپایی در غزه رسوا شد.
۱۳:۰۷ ۲۹ آذر ۱۴۰۲
حقوق بشر آمریکایی در غزه رسوا شد. حقوق بشر اروپایی در غزه رسوا شد.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۳:۰۶ ۲۹ آذر ۱۴۰۲
و این در حالی است که از سال 2011 تاکنون برای همه مردم منطقه خاورمیانه و مردم دنیا ثابت شده است که رژیم کودک کش سعودی جنایتکار همراه با چند کشور دیگر و به سرکردگی آمریکا و در سال سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی از تروریست ها در سوریه، لبنان، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.

و این در حالی است که از سال 2011 تاکنون برای همه مردم منطقه خاورمیانه و مردم دنیا ثابت شده است که رژیم کودک کش صهیونیستی جنایتکار همراه با چند کشور دیگر و به سرکردگی آمریکا و در سال سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی از تروریست ها در سوریه، لبنان، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۳:۰۶ ۲۹ آذر ۱۴۰۲
سوال اینجاست که گروهک های تروریستی مورد حمایت آمریکا و متحدانش چگونه و چطور از خاک پاکستان وارد این کشور می شوند.

حمله تروریستی به پاسگاه پلیس راسک ثابت کرد و نشان داد که دشمنان درجه یک ملت ایران و هم دشمنان درجه یک حکومت نظام جمهوری اسلامی هنوز هم در سیستان و بلوچستان فعالیت می کنند.

برخورد قاطع با گروهک‌های مسلح در منطقه راسک خواست عمومی است. تروریست‌ها مورد حمایت آمریکا و مزدورانشان باید بدانند این جنایت بی پاسخ نخواهد ماند.

عاملان حمله تروریستی راسک در جنوب شرق استان سیستان و بلوچستان بدون محاکمه باید اعدام شوند.

دولت پاکستان مسئول ورود گروهک تروریستی جیش‌الظلم به خاک ایران است.
ارتش پاکستان مسئول ورود گروهک تروریستی جیش‌الظلم به خاک ایران است.

عوامل حادثه تروریستی راسک باید سریعاً شناسایی و مجازات شوند.
بیش از 80 درصد فقط مواد مخدر از سیستان و بلوچستان وارد دیگر شهرهای کشور می شود چرا؟

سوال اینجاست که چرا پاکستان گروهک تروریستی جیش‌الظلم مورد حمایت آمریکا و متحدانش را پناه داده است.
گروهک تروریستی جیش‌الظلم 100 درصد فقط وابسته به امریکا و مزدورانشان هستند و از آمریکا، غرب، عربستان سعودی، امارات و اسرائیل پول دریافت می کنند و در سیستان و بلوچستان جنایت می کنند، آدم می کشند و هم دست به اقدامات تروریستی می زنند.

گروهک تروریستی جیش‌الظلم از آمریکا، غرب، عربستان سعودی، امارات و اسرائیل پول دریافت می کنند و در سیستان و بلوچستان جنایت می کنند، آدم می کشند و هم دست به اقدامات تروریستی می زنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۲۹ آذر ۱۴۰۲
این کانادائیهای نژاد پرست وشیطان پرست وچهار کشور متحدش آمریکا وانگلیس وفرانسه وصهیونیسم یهودی حق اظهار نظر در هیچ زمینه ای که مربوط به صلح جهانی وحقوق بشر ومحیط زیستی واجتماعی ندارند حالا که دست سازمان ملل روشده اگر تمامی اعضاء زیر سلطه این کشورها باشند وبخاطر داشتن ثروت بر سازمان ملل دیکتاتوری کنند ایندسازمان ملل از نطر ملتهای جهان مردود است سازمان ملل این کشورهارا باید تنبیه کند
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۳:۰۳ ۲۹ آذر ۱۴۰۲
اگر راست می گویید بیش از 20 هزار نفر مردم مظلوم، بی دفاع و بی گناه غزه در این مدت 75 روز توسط اسرائیل، آمریکا و اروپا کشتار و قتل عام شده اند را محکوم کنید
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۲:۵۹ ۲۹ آذر ۱۴۰۲
پاکستان جنایتکار 100 درصد فقط عامل اصلی حمله گروهک تروریستی جیش‌الظلم به مقر انتظامی راسک در استان سیستان و بلوچستان بوده است.
مقر اصلی گروهک تروریستی جیش‌الظلم مورد حمایت آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات و اسرائیل در خاک پاکستان است.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۲:۵۹ ۲۹ آذر ۱۴۰۲
دست خیانتکار و جنایتکار تروریست‌ها مورد حمایت آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه، اسرائیل و مزدورانشان باید جوری قطع شود که درس عبرتی برای دیگران باشد.
آمریکا، اسرائیل و مزدورانشان شریک جرم جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیر انسانی گروهک تروریستی جیش‌الظلم در راسک استان سیستان و بلوچستان هستند.
۱۲
آخرین اخبار