گیلان، میزبان بیش از ۸۰ میلیون گردشگر در سال ۱۴۰۲

معاون میراث فرهنگی گیلان گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۸۰ میلیون گردشگر در هتل‌های استان اقامت داشته اند.

رضا حسن پور، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان در نشست بررسی مسائل و مشکلات مدیران و بهره برداران واحد‌های اقامتی و هتل‌های غرب استان گفت: امسال میزبان گردشگران زیادی بودیم که بیش از ۸۰ میلیون نفر در هتل‌های ما اقامت داشته اند.

او افزود: بررسی‌ها نشان داده است کمتر از ۱۰ مورد از هتل‌های ما شکایت داشته اند و بقیه از مهمانداری آنها راضی بوده اند و از این بابت از همه مسئولان هتل‌ها و ادارات مرتبط باید قدردانی کرد.

معاون میراث فرهنگی گیلان تصریح کرد: در خصوص تعرفه‌های گاز و مالیات در صورت تکمیل بودن مدارک و داشتن پروانه کسب هتل داران می‌توانند از ۵۰ درصد تخفیف برخوردار شوند.

حسن پور با بیان اینکه این مستلزم اقدامات به موقع مسئولان هتل‌ها است، گفت: در این میان مشکلات و خلاء قانونی وجود دارد که با ابلاغ برنامه هفتم توسعه رفع خواهد شد.

او همچنین تأکید کرد: همه هتل‌ها در سطح استان گیلان باید از مناطق گردشگری شهر و شهرستان خود کلیپ‌هایی را تهیه کنند و در اختیار این معاونت قرار دهند تا به ۳ زبان روسی، چینی و انگلیسی ترجمه و در سایت وزارتخانه بارگذاری شود تا بتوانیم گردشگران را به درستی هدایت کرده و میزبان از مهمانان بیشتری باشیم.

به گفته معاون میراث فرهنگی گیلان، یکی از الزامات برای صدور پروانه بهره برداری اعمال استاندار‌های لازم در خصوص هتل داری و مسائل مرتبط با آن است.

حسن پور افزود: در استان گیلان ۶ هزار خانه گردشگر پذیر غیرمجاز وجود دارد و به دنبال سر و سامان دادن به این وضعیت هستیم و این امر محقق با همکاری و همیاری همه هتل داران و مسئولان مرتبط می‌شود.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.