مذاکره انصارالله با طرف‌های خارجی پیرامون شرایط دریای سرخ

سخنگوی انصارالله یمن از میانجیگری عمان برای مذاکره با طرف‌های خارجی درباره شرایط دریای سرخ خبر داد.

از زمان آغاز حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع غزه، جنبش انصارالله یمن اقدام به توقیف کشتی‌های این رژیم در دریای سرخ با هدف اعمال فشار بر تل آویو برای جلوگیری از کشتار فلسطینیان کرده است. از آنجا که آمریکا متحد نزدیک تل آویو محسوب می‌شود به دنبال ایجاد ائتلاف دریایی برای حمایت از این رژیم است، اقدامی که خللی در اقدامات انصارالله ایجاد نخواهد کرد. 

به گزارش الجزیره، محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله یمن امروز (سه شنبه) اعلام کرد: ما آمادگی داریم علی رغم تهدیدات غرب به صورت روزانه به کشتی‌های متعلق به رژیم صهیونیستی در دریای سرخ حمله کنیم. 

وی در این باره خاطر نشان کرد: در مورد عملیات‌های دریایی باید گفت که ما در حال انجام آن هستیم و ۱۲ ساعت نمی‌شود که عملیاتی از سوی نیروی دریایی ما رخ نداده باشد. 

عبدالسلام در ادامه با اشاره به تلاش‌های برای میانجیگری در این زمینه، افزود: ما اکنون با میانجیگری عمان در حال مذاکره با طرف‌های بین المللی برای عملیات در دریای سرخ هستیم. 

این مقام ارشد انصارالله یمن تاکید کرد: تشکیل ائتلاف بین المللی از سوی آمریکا در دریای سرخ ضرورتی ندارد. ما به دنبال کمک به فلسطین هستیم. هر کشتی نظامی که وارد آب‌های ما شود از سوی نیروی دریایی ما یک هدف مشروع تلقی خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار