بهره‌مندی ۷۱۰مددجوی کمیته امداد از آموزش‌های فنی ومهارتی

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌ جنوبی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به ۷۱۰نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد از ابتدای امسال خبر داد.

نخعی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: اصولی‌ترین روش فقرزدایی از طریق آموزش مهارت‌آموزی توانمندسازی محرومین و ایجاد اشتغال برای آن‌هاست.

او افزود: برنامه کمیته امداد امام خمینی (ره) برای آموزش مددجویان شامل نیازسنجی شغلی مناطق، استعدادسنجی مددجویان و مشاوره و هدایت شغلی آن‌ها، برگزاری دوره‌های آموزش کارآفرینی و آموزش فنی و حرفه‌ای به منظور ارتقای مهارت فنی و. است.

 نخعی با اشاره به بهره‌مندی ۷۱۰ نفر از آموزش‌های فنی ومهارتی از ابتدای امسال افزود: از این تعداد ۵۷۸ نفر در دوره‌های مهارتی و ۱۳۲ نفر در پایدارسازی شرکت کرده‌اند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی همچنین از بهره‌برداری از پنل‌های خورشیدی ۵ کیلو واتی در منزل ۶۵ مددجوی روستایی تحت حمایت این نهاد از ابتدای امسال خبر داد و گفت: طرح تولید برق خورشیدی با هدف ایجاد اشتغال و خودکفایی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) که هیچ منبع درآمد یا توان اشتغال ندارند، اجرا می‌شود.

به گفته او هر پنل خورشیدی، توانایی تولید ۵ کیلو وات در ساعت برق را دارد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اظهار کرد: در این طرح پس از نصب پنل ورود انرژی برق تولیدی به مدار، به طور متوسط حدود در سال اول دو میلیون تومان و در بعد از ۵ سال تا پنج میلیون تومان برای هر خانوار درآمد دارد.

نخعی افزود: اجرای این پروژه‌ها به لحاظ فیزیکی فعالیت سختی برای مددجو ندارد و تنها باید افراد در حفظ و نگهداری آن دقت کافی را داشته باشند و تمامی افراد دارای طرح آموزش لازم داده شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.