تلاش ها برای آبگیری سد آناهیتای کنگاور تا پایان امسال

مجری پروژه سد آناهیتای کنگاور گفت : تلاش بر این است که این سد تا پایان امسال به آبگیری برسد.

محسن حسین‌آبادی مجری پروژه سد آناهیتای کنگاور با اشاره به آخرین وضعیت این سد، گفت : امسال با جدیت بیشتری برای آبگیری سد قدم برداشتیم و کارگاه را فعال کردیم و خوشبختانه اکنون احداث سد تا جایی پیش رفته که از نظر فنی راه چندانی تا آبگیری آن باقی نمانده است.

وی پیشرفت فیزیکی سازه سد را حدود ۹۳ درصد اعلام کرد و یادآور شد: پیشرفت مجموع سد با برخی کار‌های جانبی آن نیز حدود ۸۸.۵ درصد است.

مجری پروژه سد آناهیتای کنگاور اظهار کرد: اگرچه برای آبگیری سد مشکلی وجود ندارد، اما مانند رویه‌ای که برای آبگیری همه سد‌های کشور برقرار است باید تشریفات اداری آبگیری انجام شد و کمیته آبگیری سد‌های وزارت نیرو بازدید و ارزیابی نهایی را انجام دهند.

حسین‌آبادی از وضعیت اعتبارات این سد یاد کرد که تاکنون نزدیک به ۳۵۵ میلیارد تومان برای آن هزینه شده و خاطرنشان کرد: در سال جاری ۷۰ میلیارد تومان برای سد کبوترلانه اختصاص یافت که درخواست اعتبارات بیشتری را داشتیم.

وی مجموع اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این سد و پرداخت مطالبات پیمانکار را حدود ۵۰۰ میلیارد تومان برآورد کرد.

مجری پروژه سد آناهیتا حجم مخزن این سد را ۲۴.۶ میلیون مترمکعب و حجم تنظیم آب سالانه آن را ۳۲ میلیون مترمکعب عنوان و تاکید کرد: این سد با هدف تامین آب مصارف شرب، کشاورزی و صنعت احداث شده است .

برچسب ها: آب و فاضلاب ، آب شرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.