استفاده از همه ظرفیت شهرستان‌ها برای مقابله با بحران

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین بر لزوم هماهنگی حداکثری تمام دستگاه‌های خدمات رسان و استفاده از همه ظرفیت شهرستان‌ها برای مقابله با بحران در زمستان تاکید کرد.

محمدرضا علیمی مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین در ستاد مقابله با بحران گفت: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته در زمستان مشکل ویژه‌ای در حوزه دستگاه‌های عملیاتی نداریم و در صورت وجود بحران آمادگی وجود دارد. 

وی در ادامه با اشاره به نقش فرمانداران در مدیریت بحران افزود: قانون بحران دست فرمانداران را در مدیریت بحران و پیشگیری از بحران باز گذاشته است، طبق قانون فرمانداران این اختیار را دارند که از اجرای هر طرحی که پیوست کاهش خطر ندارد و مشکلاتی در حوزه آب و زیرساختی دارد جلوگیری کنند بنابراین انتظار داریم فرمانداران با طرح‌ها و پروژه‌هایی که از نظر بحران مشکل دارند، برخورد کنند. 

علیمی اظهار کرد: فرمانداران می‌توانند از تمام ظرفیت‌های قانونی مدیریت بحران و ماده ۱۴ که شرح وظایف ادارات را آورده است استفاده کنند و با هر نوع کوتاهی به راحتی مقابله کنند. 

وی افزود: ما در حوزه سیستم آب و خاک چالش داریم و در حال حاضر بیشتر از ظرفیت استان در این بخش سرمایه‌گذاری شده، بسیاری از تولیدات مصرف بالای آب را به همراه دارند این در حالی است که نیاز آبی ما بیشتر از قبل است و خیلی از روستا‌ها ممکن است در معرض تهدید باشند، در این زمینه باید سیاست کلانی دنبال شود که موضوعات مرتبط با بحران آب یا فرونشست زمین در آن لحاظ شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.