زارع در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

قیمت حامل‌های انرژی در بودجه ۱۴۰۳ تغییر نکرده است/ اختصاص ۱۵ میلیارد دلار به کالا‌های اساسی

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ مجلس گفت: قیمت حامل‌های انرژی در لایحه بودجه سال آینده تغییری نکرده است.

رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره اعلام وصول اصلاحیه بودجه ۱۴۰۳ در صحن علنی امروز گفت: پس از اعلام وصول و تغییراتی که دولت و سازمان برنامه و بودجه در بودجه انجام دادند در دو نوبت عصر و شب در کمیسیون تلفیق این موارد بررسی می‌شود که در نوبت شب کلیات را رای‌گیری می‌کنیم و چه در کمیسیون تلفیق رای بیاورد و چه رای نیاورد نتیجه آن فردا در صحن علنی مجلس بررسی خواهد شد.

وی ادامه داد: در صحن علنی مجلس اگر کلیات بودجه رای بیاورد ۱۰ روز به کمیسیون‌ها وقت داده می‌شود و پنج روز هم نمایندگان محترم می‌توانند پیشنهادات خود را بدهند و به کمیسیون تلفیق بفرستند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ مجلس اظهار کرد: در جلسه‌ای که با رئیس سازمان برنامه و بودجه داشتیم وی اعلام کرد تغییرات در خصوص همسان‌سازی بازنشستگان از محل یک درصد مالیات بر ارزش افزوده است و پولی برای خرید گندم و اعتبار آن پیش‌بینی کردند همچنین در سال آینده در لایحه بودجه ۱۴۰۳ قیمت حامل‌های انرژی در لایحه بودجه سال آینده تغییری نکرده و به کالا‌های اساسی برای سال آینده ۱۵ میلیارد دلار اختصاص داده شده است.

زارع بیان کرد: ابهامات نمایندگان نسبت به لایحه بودجه تا حدود زیادی رفع شده و از این به بعد بستگی به نظر اعضای کمیسیون تلفیق و نمایندگان در صحن علنی دارد. بنای ما همکاری با دولت است تا کلیات بودجه سال آینده مصوب شود و دولت به روال عادی کارش را انجام دهد و بودجه به صورت دو دوازدهم نشود و بتوانیم قبل از انتخابات این کار را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه رقم کلی بودجه ۲۴۶۲ هزار میلیارد تومان است، گفت:، چون رئیس‌جمهور قبلا در مجلس حضور یافت و توضیحاتش را در خصوص بودجه ۱۴۰۳ ارائه کرد فکر نمی‌کنم در جلسه فردا حضور یابد و رئیس سازمان برنامه و بودجه، معاون پارلمانی رئیس جمهور و برخی وزرا در جلسه حضور خواهند داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۲ ۲۸ آذر ۱۴۰۲
واقعا خسته نباشید میگم بابت تدبیرتون در جهت تامین منابع مالی همسان سازی حقوق بازنشستگان که با افزایش یک درصد مالیات ارزش افزوده صورت خواهد گرفت. اما یک سوال: به تبعات همین یک درصد اضافه کردن ارزش افزوده در گرانتر شدن کالاها و خدمات که تاوانش را مردم به صورت عام و بازنشستگان به صورت خاص باید بپردازند فکر کرده اید؟
آخرین اخبار