وزیر کشور:

حمل و نقل درون شهری ما فرسوده است

وزیر کشور گفت: حمل و نقل در زندگی افراد نقش برجسته‌ای دارد و ما باید به بومی سازی این ناوگان در کشورمان سرعت بیشتری دهیم.

احمد وحیدی وزیر کشور در همایش روز ملی حمل و نقل اظهار کرد: زندگی امروز بخش قابل توجه‌ای از آن به حمل و نقل وابسته است و این موضوع اهمیت فراوانی در زندگی روزمره مردم دارد و از نیاز‌های اساسی بشر همین حمل و نقل است. اگر چه تلاش می‌شود حمل و نقل فیزیکی کمتر شود، اما در واقع بخش مهمی از حیات انسان در بحث حمل و نقل فیزیکی تعریف می‌شود.

وی ادامه داد: حمل و نقل اصولا یک نیاز بنیادین است و نباید از آن غافل باشیم. یکی از وجوه تحول در حوزه فناوری، حوزه حمل و نقل است که خود را نمایان می‌کند.

وزیر کشور افزود: در کشور ما موضوع حمل و نقل در همه زمینه‌های مربوط به آن اهمیت فراوانی دارد. چرا که نیاز مردم است و از لحاظ محیط زیستی و رفاه آسایش مردم مهم خواهد بود.

وی ادامه داد: حمل و نقل درون شهری که باید آن را نوسازی کرد وظیفه شهرداری‌ها است. البته حمل و نقل درون شهری ما فرسوده است و باید اقدامات مهمی انجام داد. البته در ۲ سال گذشته اقدامات خوبی صورت گرفته و اکنون شهرداران این موضوع را در دستور کار قرار دارند. چه برای تاکسی‌ها، اتوبوس‌ها و حتی مترو باید اقدامات بیشتری در دستور کار قرار بگیرد.

وحیدی گفت: در ارتباط با موضوع برقی شدن از اشکالاتی که درباره آن مطرح می‌شد هزینه زیاد بودن آن است، اما اکنون برقی شدن وسایل نقلیه عمومی فصل مهم کاری ما خصوصا در کلان شهر‌ها خواهد بود و این موضوعات مجموعه‌ای از فعالیت‌ها را در خود می‌بیند.

وزیر کشور ادامه داد: در حوزه تاکسیرانی باید زمینه را برای بخش خصوصی تهیه کنیم تا افراد بتوانند با هزینه کمتری از این تاکسی‌ها استفاده کنند. درباره اتوبوس‌های برقی در شهر کرج اقدامات خوبی انجام شده و امیدواریم در سایر شهر‌ها نیز در این زمینه هر چه سریعتر اقدامات لازم صورت گیرد.

وحیدی گفت: باید حرکت جدی در حوزه برقی‌سازی اتوبوس‌ها ایجاد شود. این موضوع بسیار مهم است و باید زمان‌بندی را مشخص کنیم و برای برقی کردن‌ها تلاش‌هایی صورت گیرد. این موضوع هم به بهبود حمل و نقل کمک می‌کند و هم باعث پیشرفت رشد فناورانه در کشور می‌شود.

وی در پایان گفت: ما باید به بومی سازی ناوگان حمل و نقل کشورمان نیز سرعت بیشتری دهیم؛ و امیدواریم به توسعه متروی بومی خود نیز اهتمام بیشتری داشته باشیم.

 

وزیر کشور در همایش روز ملی حمل و نقل

همایش روز ملی حمل و نقل با حضور وزیر کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Ukraine
ناشناس
۱۸:۰۵ ۲۸ آذر ۱۴۰۲
مغز شماها فرسوده است
Iran (Islamic Republic of)
عمار .
۱۵:۳۳ ۲۸ آذر ۱۴۰۲
به نام خداوند جان و خرد : جناب وزیر محترم اکثر وسایل حمل نقل مردم فرسوده شده است و قدرت خرید و قدرت تعویض وسایل نقلیه شخصی خود را ندارند برای همین هم آلودگی هوا روز به روز بدتر می شود و هرگز به نقطه مطلوب پیشرفت حذف آلودگی هوا نخواهید رسید مگر تمامی خودروهای فرسوده اکثر مردم را فراخوان دهید که سویچ به سویچ با خودروهای به روز جدید هیبرید یا کاملآ برقی با شرایط کاملا از دم قسط طولانی مدت که قسطش هم از یارانه معیشتیشان کسر شود و همان یارانه معیشتیشان ضامن پرداخت اقساطشان باشد باید صورت پذیرد و خودروهای فرسوده شان هم پیش قسط خودروهای جدیدشان قرار گیرد در ضمن باید یارانه معیشتی نقدی رو هم افزایش دهید تا هم به معیشتیشان برسد هم به پرداخت قسط وام خودروی جدیدشان برسد در غیر این صورت جناب وزیر محترم عمرا بتونید آلودگی هوای شهرها و کلانشهر ها را با فقط تعویض تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها به برقی و هیبریدی برطرف کنید چرا که تاکسی‌ها و اتوبوسهای شهری در برابر خودروهای سبک و سنگین فرسوده آحاد مردم هیچ محسوب می شوند و همچنان آلودگی سخت سنگین هوای شهرها باقی خواهد ماند و انواع اقسام بیماریهای جسمی روحی هم که از تاثیر همین آلودگی سمی هوای ناسالم است افزایش می یابد
آخرین اخبار