معاون علمی رئیس جمهور از خط تولید یک شرکت دانش بنیان در مشهد دیدن کرد

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با حضور در یک شرکت دانش بنیان واقع در شهرک صنعتی توس مشهد از خط تولید آن دیدن کرد.

روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور روز سه شنبه در نشست با مدیران شرکت "نیان الکترونیک" در جریان روند فعالیت این شرکت و حضور آن در سازمان بورس اوراق بهادار آشنا شد.

او پس از این نشست در شرکت "نیان موتور" نیز حضور یافت و از نخستین "الکترو موتور پربازده مغناطیسی" کشور که با هدف مصرف بهینه برق در کولر آبی و سایر لوازم خانگی ساخته شده است بازدید کرد.

محمد علی چمنیان مدیر عامل شرکت نیان الکترونیک گفت: شرکت نیان الکترونیک امکان تولید ۱۰۰ هزار دستگاه از موتور یادشده را در سال با دانش ۱۰۰ درصد بومی دارد که با تولید انبوه محصول صنعتی یاد شده زمینه اشتغال مستقیم برای ۵۰۰ نفر ایجاد و بیش از هشت هزار مگاوات برق در شبکه آزاد می‌شود و همچنین بیش از ۵۰ درصد مصرف انرژی کاهش می‌یابد.

او افزود: این شرکت در سال ۱۳۹۹ با هدف طراحی و تولید الکتروموتور‌های پربازده مغناطیسی دائم تاسیس شد و هم اکنون فاز نخست تولید خود را با موتور‌های الکتریکی پربازده برای انواع کولر‌های آبی هفت هزار و پنج هزار و سه هزار و ۵۰۰ قدرت در شهرک صنعتی توس آغاز کرده است.

مدیر عامل شرکت نیان الکترونیک ادامه داد: طرح توسعه این خطوط در شهرک صنعتی چناران در زمینی به مساحت ۳۰ هزار مترمربع در حال ساخت است.

چمنیان بیان کرد: کاربرد موتور مغناطیس دائم در صنایعی مانند لوازم خانگی، چون جارو برقی و ماشین لباسشویی و نیز موتورسیکلت‌های برقی و خودرو‌های برقی است.

او ویژگی‌های محصول موتور مغناطیس دائم را ارائه خدمات پشتیبانی قوی با توجه به بومی بودن دانش فنی این محصول، افزایش کیفیت توان، قابلیت جایگزینی سریع با موتور‌های فعلی بدون نیاز به تغییر قطعات، امکان هوشمندسازی سیستم برای اتصال به اینترنت و گوشی و نمایش سطح آب و دما و سرعت روی نمایشگر برشمرد.

مدیر عامل شرکت نیان الکترونیک از دیگر ویژگی‌های این محصول را کنترل پمپ آب، اینترنت اشیا، کنترل از راه دور و کار با سیستم‌های مدیریت ساختمان، نداشتن جریان راه اندازی به دلیل داشتن اینورتور مجهز به سیستم کنترل، مانیتورینگ ولتاژ شبکه برای قطع سیستم در صورت بروز حوادث در شبکه و حفاظت در برابر اتصال کوتاه و اضافه بار و افزایش دما عنوان کرد.

چمنیان به منظور بازدید از چند مجموعه دانش بنیان و حضور در نشست رؤسای پارک‌های علم و فناوری زیست بوم نوآوری شرق کشور، روز سه شنبه وارد خراسان رضوی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۰:۵۰ ۰۴ دی ۱۴۰۲
نواوری این شرکت در چه موردی بوده. درسته که شرکت تولیدکننده است و محصولاتی که در کشورهای دیگر تولید می شه رو تونسته در داخل ایران تولید کنه اما اینکه بگیم نواور و big tech خیلی تعریف است برای همچین شرکتی. با این تعریف های الکی فقط فقط باعث نادیده گرفتن استانداردهای جهانی در این حوزه ها میشیم که این خیلی ضربه بیشتری به سطح دانش، علم و صنعت کشور وارد می کنه.