پذیرش روزانه ۱۲ تا ۱۶ مجروح در گذرگاه رفح

مقامات فلسطینی از پذیرش پایین شمار مجروحان جنگی در مرز رفح انتقاد کردند.

جنگ خونین غزه که با حملات گسترده رژیم صهیونیستی به تمامی زیرساخت‌های غیرنظامی همراه بوده است علاوه بر کشتار بیش از ۱۹ هزار فلسطینی، بیش از ۵۰ هزار مجروح برجای گذاشته است. با این حال، نبود سوخت و امکانات بهداشتی کافی، در کنار نابودی مراکز درمانی طی حملات رژیم صهیونیستی باعث شده تنها ۱۲ بیمارستان از ۳۶ بیمارستان غزه اکنون به طور محدود در حال خدمات رسانی به بیماران باشد. همین امر ضرورت خروج مجروحان از این باریکه را نشان می‌دهد. 

به گزارش الجزیره، مونیر البارش، یکی از مقامات بهداشتی غزه امروز (دوشنبه) اعلام کرد ما در زمینه خروج مجروحان برای درمان در خارج از نوار غزه دچار مشکل بوده و خارج ساختن آن‌ها به یکی از چالش‌های ما بدل شده است. 

وی خاطر نشان کرد: اکنون مقامات مصری به طور روزانه تنها ۱۲ تا ۱۶ مجروح را از میان بیش از ۵۰ هزار مجروح فلسطینی از طریق مرز رفح مورد پذیرش قرار می‌دهند که رقم بسیار ناچیزی است. 

البارش با مضحک خواندن شرایط موجود، تاکید کرد: با خدماتی که ما اکنون در مرز رفح دریافت می‌کنیم، اگر من مسئول بودم همین امروز این گذرگاه را می‌بستم که از سوی رسانه‌ها باز تلقی نشود، زیرا باز و بسته بودن آن تفاوت معناداری برای ما ندارد. اکنون بسیاری از فلسطینی‌ها به دلیل حجم پذیرش بسیار پایین مجروحان از مرز رفح مایوس شده اند. 

پیش‌تر مقامات بین المللی از جمله مقامات هلال احمر اعلام کرده بودند رژیم صهیونیستی به صورت تعمدی روند مجوز‌ها برای خروج بیماران و مجروحان از غزه را به تاخیر می‌اندازد به طوری که شماری از این بیماران تا زمان دریافت مجوز خروج جان خود را از دست می‌دهند. 

تاکنون ترکیه، مصر، امارات متحده عربی، و قطر میزبان شماری از بیماران و مجروحان جنگی غزه برای درمان بوده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۲۸ آذر ۱۴۰۲
حالا سیسی دیگه مانورش تموم شد منتظر باشید تا مشکل اسراییل را کمک کنه حل بشه
آخرین اخبار