بن گویر: در صورت توقف جنگ غزه از دولت ائتلافی نتانیاهو خارج می‌شوم

وزیر افراط‌گرای صهیونیست تهدید کرد در صورتی که جنگ در غزه متوقف شود، به ائتلاف خود با سایر احزاب راستگرا پایان خواهد بخشید.

در حالی که جنگ خونین غزه با آمار وحشتناک قربانیان غیرنظامی منجر به واکنش جهانی و درخواست برای استقرار آتش بس در این باریکه شده است، اما اعضای کابینه راستگرا و افراطی رژیم صهیونیستی همچنان بر ادامه جنگ تاکید داشته و بر این امر مصمم هستند. ایتامار بن گویر، وزیر امنیت ملی رژیم صهیونیستی یکی از این مقامات است. 

به گزارش تایمز آو اسرائیل، ایتامار بن گویر امروز (دوشنبه) تهدید کرد در صورتی که ارتش اسرائیل با تمامی قوا به عملیات نظامی در غزه ادامه ندهد، وی و حزب متبوعش از کابینه ائتلافی دولت نتانیاهو خارج خواهند شد. 

این مقام افراط‌گرای صهیونیست که خود ساکن کرانه باختری رود اردن بوده و سابقه طولانی در حمله به فلسطینیان و تشویق شهرک نشینان به کشتار غیرنظامیان دارد، در سخنانش در جلسه حزب "اوتزما یهودیت" در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) مخالفت خود را با تصمیم دولت نتانیاهو برای ارسال کمک‌های بشردوستانه بیشتر به غزه اعلام داشت. 

وی در این زمینه به خبرنگاران گفت: ما نباید اجازه ورود ۲۰۰ کامیون حامل سوخت را به غزه بدهیم. ما نباید اجازه انتقال پول به هیچ مقامی را بدهیم. 

تایمز آو اسرائیل در گزارش خود آورده است: بن گویر یکی از مدافعان سرسخت کشتار جنگجویان حماس است، اما خانواده‌های اسرای اسرائیلی با این موضوع به شدت مخالف هستند، زیرا این امر می‌تواند باعث به خطر افتادن جان اسرا شود. تاکنون ۲۰ تن از اسرا در حملات اسرائیل به غزه کشته شده‌اند. 

گفتنی است از آنجا که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و رهبر حزب لیکود در انتخابات اخیر موفق به کسب اکثریت کرسی‌های کنست نشد، وی مجبور به ائتلاف با سایر احزاب راستگرا در سرزمین‌های اشغالی شده است و خروج حزب بن گویر می‌تواند باعث فروپاشی این دولت ائتلافی و برگزاری انتخابات زودهنگام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار