نام‌گذاری سالگرد شهادت سردار سلیمانی به نام «شهید القدس»

ابطحی گفت: در چهارمین سالگرد شهید سلیمانی، امسال را به نام «شهید القدس» نامگذاری کردیم.

«سید مجتبی ابطحی» سخنگوی ستاد چهارمین سالگرد شهادت سپهبد قاسم سلیمانی در نشست خبری گفت: در سه سالی که مراسم بزرگداشت برای این بزرگ‌مرد برگزار شد، مردم در برنامه‌های متنوع حضور یافتند و مکتب شهید را پرتحرک‌تر کردند.

ابطحی افزود: مناسبت مهمی که در جهان اتفاق افتاده عملیات «طوفان الاقصی» است و امروز ۷۳‌ امین روز عملیات حماس قهرمان است که با رزم رزم‌آوران همیشه پیروز حزب الله، دلاورمردی انصارالله یمن و رزمندگان عراق توام شده است.

وی ادامه داد: «طوفان الاقصی» یک جهش راهبردی در تحقق حقوق ملت‌ها و ترکیبی از عملیات بود و تبدیل به سطوح امنیتی و سیاسی شد و چهره زیبایی برای مردم فلسطین ایجاد کرد.

سخنگوی ستاد چهارمین سالگرد شهادت سپهبد قاسم سلیمانی افزود: شاهدیم ۱۰ شنبه پیاپی در آمریکا و اروپا روح شهید سلیمانی در کالبد ملت‌ها جاری شد و مردم کشور‌های غربی برای آزادی فلسطین شعار دادند. 

ابطحی افزود: همه ملت‌ها با آرمان‌های مختلف در حال آمادگی هستند و برای ملت‌های جهان پیام جدیدی را شاهدیم و این اندیشه شکل خاصی به خود گرفته است. آن حرکتی که شهید سلیمانی برای کرامت ملت‌ها داشت در ملت‌های دیگر جای گرفته تا جهان جدیدی را خلق کنند.

وی گفت: جهان جدیدی در حال خلق شدن است. جهانی که انسان‌های شریف در آن رشد می‌کنند و نابودی صهیونیسم در آن مشخص است. در چهارمین سالگرد شهید سلیمانی، امسال را به نام شهید القدس نامگذاری کردیم.

سخنگوی ستاد چهارمین سالگرد شهادت سپهبد قاسم سلیمانی بیان کرد: امسال همه شور دیگری دارند و احساس تکلیف بیشتری می‌کنند. هر مراسمی که نام شهید سلیمانی در آن برده می‌شود دانشگاهی است که انسان امروز به کرامت، تعالی، رشد و آزادگی نیازمند است.

ابطحی افزود: سلیمانی فرمود من نمی‌ترسم؛ امروز جوانان غزه را مشاهده کنید در ۷۳ روز نبرد که هر روز آمار تلفات دشمن بالاتر می‌رود. در ۷۳ روز نبرد یک لحظه ابتکار عمل در دست دشمن نیست و آن‌ها هم نمی‌ترسند این یعنی مکتب سلیمانی. شصت هزار مجروح  دارند و دویست هزار خانه منهدم شده، اما نمی‌ترسند و این دلیل نامگذاری امسال به نام شهید القدس است.

وی گفت: ۱۰ الی ۱۷ دی ماه به عنوان هفته مقاومت نامگذاری شده و ۱۳ دی ماه روز جهانی مقاومت خواهد بود.

سخنگوی ستاد چهارمین سالگرد شهادت سپهبد قاسم سلیمانی اظهار کرد: پویانمایی ۱۸ دقیقه‌ای به نام سرباز از سکو‌های اینترنتی پخش می‌شود که در آن اسطوره‌های ایران با اشرار می‌جنگند. اقدام بعدی نمایش میدانی شهید القدس است.

ابطحی ادامه داد: به مدت سی شب نمایش جنرال در تالار وحدت که مربوط  به رخداد‌های غرب آسیاست را داریم. عملیات دوئل بوکمال از دیگر برنامه‌هاست.

وی گفت: همچنین مستند شهید القدس که شبکه‌های تلویزبونی آن را پوشش می‌دهند. اقدام بعدی برنامه تلویزیونی جهان‌مرد از شبکه یک سیماست. مستند مهمان درباره مادران و همسران شهدا است و دیگری رونمایی از کتاب زندگینامه سردار سلیمانی است. موضوع دیگر انتشار کتاب سخنرانی سید حسن نصرالله با نام -همراه ما بود- است.

سخنگوی ستاد چهارمین سالگرد شهادت سپهبد قاسم سلیمانی گفت: مجموعه سخنرانی‌های سردار در جمع فرماندهان سپاه و دست‌نوشته ایشان با رزمندگان فلسطینی منتشر می‌شود.

ابطحی بیان کرد: اولین پویش به نیت حاج قاسم با محوریت صداوسیما و شهرداری برای آزادی زنان و تهیه جهیزیه برای دختران است. مورد دیگر پویش «عهد می‌بندیم» است.

سخنگوی ستاد چهارمین سالگرد شهادت سپهبد قاسم سلیمانی گفت: پویش نذر خون و سنت حسنه اهدای خون به نیت سردار را داریم. برگزاری پرشکوه اجتماع مردم تهران در میدان ولیعصر در ساعت ۱:۲۰ دقیقه را داریم. برگزاری مراسم گرامیداشت توسط فرزندان معزز شهدا را داریم و برنامه‌های ویژه در استان‌ها در روز و شب شهادت را داریم. موکب عزاداری در کرمان نیز برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: یادواره شهدا و  افتتاح اجلاسیه بین‌المللی مقاومت در کرمان برگزار می‌شود. اجتماع دختران حاج قاسم و تجلیل از ورزشکارانی که حاضر به مسابقه با صهیونیست‌ها نشدند، را هم داریم.

ابطحی بیان کرد: مسابقات ورزشی و ده‌ها برنامه شعر و مقاله نویسی توسط دوستان انجام می‌شود؛ کتاب‌هایی به زبان‌های مختلف ترجمه شده است. در آمریکای لاتین کتاب هیرو یعنی قهرمان و عمو قاسم به چاپ رسیده است. طلاب جامعه المصطفی یک اثر از شهید سلیمانی را برای کشور خود چاپ کردند. همچنین بعضی دوستان جلوی برج ترامپ مراسم سالگرد شهادت سلیمانی را برگزار کردند.

سخنگوی ستاد چهارمین سالگرد شهادت سپهبد قاسم سلیمانی گفت: هر سال زائرانی زیادی از پاکستان و عراق برای زیارت سردار سلیمانی تشریف می‌آورند و موکب‌های فراوانی برای آن تدارک دیده شده است.

ابطحی گفت: قوه قضائیه و وزارت خارجه تعداد زیادی وکلای بدون مرز استخدام کردند تا به پرونده ترور سردار سلیمانی بپردازند و اقدامات خوبی را در این مسیر انجام دادند.

وی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان درباره برگزاری مراسم بزرگداشت سردار سلیمانی در خارج از کشور گفت: برخی برنامه‌ها در خارج از کشور برای گرامیداشت سردار سلیمانی را سفارتخانه‌ها و مراکز اسلامی مثل مرکز اسلامی لندن برگزار می‌کنند که دولت لندن سال گذشته برای آن مزاحمت ایجاد کرد و این مراسم به طور قطع باشکوه‌تر از سال قبل خواهد بود و امسال تجلیل از ایشان در عالی‌ترین سطح انجام می‌شود.

سخنگوی ستاد چهارمین سالگرد شهادت سپهبد قاسم سلیمانی با بیان اینکه امسال تجلیل از ایشان در عالی‌ترین سطح انجام می‌شود، تصریح کرد: روند انقلاب اسلامی رو به رشد و تکامل است. سردار با دید راهبردی و تصمیم‌های مهمی که داشت به اقداماتش شتاب خاصی باشید. محور مقاومت تا قبل شهید سلیمانی اقدامات خوبی در فلسطین و لبنان داشت و بعد از ورود سردار سلیمانی شاهد رفتن دشمن به پشت مرز لبنان شد و شاهد تبدیل سنگ‌ها به سلاح شدیم.

ابطحی ادامه داد: قبلا می‌گفتند ارتش شکست ناپذیر اسراییل، اما سردار سلیمانی آن را به شکست پذیر تبدیل کرد. نقش سردار سلیمانی در جنگ سال ۲۰۰۶ و بعد ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴ نمایان شد. ایشان قلبش برای فلسطین گشوده شده بود و فلسطینی‌ها خود را به ایشان می‌رسانند تا چیزی یاد بگیرند.

وی گفت: دوستان متعدد برای سرود‌های متعدد با زبان‌های متعدد اقدام کردند. در سطح کشور‌های محور مقاومت اقدامات متعددی در حوزه موسیقی انجام شده است.

 سخنگوی ستاد چهارمین سالگرد شهادت سپهبد قاسم سلیمانی بیان کرد: امسال سپاه، نیروی قدس و سازمان بسیج و سپاه حضرت محمد (ص) و صداوسیما هم در بخش برنامه داخلی و برون مرزی اقدامات ارزشمندی انجام داده‌اند.

وی گفت: سازمان تبلیغات، شهرداری، وزارت آموزش و پرورش، وزارت خارجه، وزارت ارشاد، نیرو‌های مسلح و ارتش برنامه‌های خوبی را تدارک دید‌ه‌اند و جایی در کشور نیست که بدون برنامه باشد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۲:۵۲ ۰۶ دی ۱۴۰۲
شهید سلیمانی خود را فقط سرباز ساده وطن معرفی می کرد....
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۱:۱۴ ۰۶ دی ۱۴۰۲
سردار دلمان تنگ شده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۰ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
اگر مالک اشتر زمان شهید نمی شد . وضع منطقه آنگونه نبود ....
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۰۱ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
سردار دلها فقط و فقط متعلق به ایران است.
Iran (Islamic Republic of)
شهربانو زریری
۱۳:۵۴ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
سردار دلها، دلمان برایتان تنگ شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
سالگرد شهادت سرداردلها رو به همه ی ملت ایران وملتهای رنج دیده ی جهان تسلیت می گم روح سردار دلها شاد و یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
یاد و خاطره و نام سردار دلها باید همیشه زنده بماند و مراسم های باشکوه در کشور هم برگزار شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
مسئولی که در حرف و عمل متعهد به ایران و مظلومان بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
چه انتخاب خوبی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
روحت شاد قهرمان بین المللی مقاومت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
روح سردار دلها شاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
سردار دلها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
روح سردار شهید شاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
سردار دلها روحت شاد
آخرین اخبار