ورود دسته‌های قوی فریادکش به تالاب‌های گیلان

مدیرکل محیط زیست گیلان از ورود ده‌ها قطعه پرنده مهاجر و حمایت شده قوی فریادکش به تالاب بین المللی انزلی خبر داد.

حمزه عشوری، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان گفت: در روز‌های اخیر با سرد شدن هوا، دسته‌های متعدد قوی فریادکش در بخش‌های مختلف تالاب انزلی به ویژه تالاب سلکه مشاهده شده اند.

او پیش بینی کرد: با سردتر شدن هوا قطعا شاهد حضور پرندگان مهاجر آبزی بیشتر به ویژه قو‌ها در گیلان خواهیم بود که برای زمستان گذرانی به تالاب‌های استان مهاجرت می‌کنند و اغلب تا اواخر زمستان در استان می‌مانند. 

مدیرکل محیط زیست گیلان همچنین از مشاهده پرندگان دیگر آبزی همچون غاز خاکستری، پلیکان سفید، پلیکان خاکستری، خوتکا، اردک سر سبز، اردک ارده ای، گیلار، فیلوش، اردک سر حنایی، اردک سیاه کاکل، چنگر، باکلان کوچک، باکلان بزرگ، خروس کولی، چوب پا، عقاب دریایی دم سفید و عقاب خالدار در مجموعه تالاب انزلی در روز‌های اخیر خبر داد.

به گفته عشوری، پناهگاه حیات وحش سلکه صومعه‌سرا یکی از مهمترین زیستگاه‌های زمستان گذرانی این پرندگان است.

او تصریح کرد: هرگونه شکار و صید پرندگان از جمله قو‌ها امسال نیز ممنوع است و با شکارچیان و متخلفان به طور قاطع و بدون اغماض برخورد قانونی خواهد شد.

مدیرکل محیط زیست گیلان همچنین گفت: ۳ گونه قوی گنگ، قوی فریادکش و قوی کوچک در ایران و استان دیده می‌شوند و تالاب انزلی یکی از مهمترین زیستگاه‌های زمستان گذرانی این گونه‌ها در استان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.