مسمومیت ۳۸ نفر با گاز مونوکسیدکربن در فارس

رئیس اورژانس فارس گفت: از ابتدای مهرماه سال جاری تعداد ۳۸ مصدوم ناشی از مسمومیت با مونوکسیدکربن در استان گزارش و ثبت شده است.

محمد جواد مرادیان با بیان اینکه مسمومیت با گاز منوکسید کربن یا به اصطلاح گاز گرفتگی شایع‌ترین حوادث در فصول سرد سال به حساب می‌آید گفت: از ابتدای مهرماه سال جاری تعداد ۳۸ مصدوم ناشی از مسمومیت با مونوکسید کربن گزارش و ثبت شده است که نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته ۷۶ درصد کاهش داشته است.

او افزود: علائم مسمومیت ناشی از استنشاق گاز مونوکسید کربن به سرماخوردگی ساده شبیه است. به دلیل کاهش اکسیژن، فرد دچار سردرد، گلودرد و درد در قفسه سینه، سفتی عضلات، افزایش تعداد تنفس، کاهش فشار خون و گاه تنگی مردمک‌ها شده و در نهایت در صورت عدم خروج از فضای آلوده آسیب شدیدتر و بعضاً وارد کما خواهد شد.

مرادیان توصیه کرد: در برخورد با افراد مسموم شده با گاز منوکسیدکربن، ضمن رعایت نکات ایمنی، ابتدا در و پنجره‌های محیط را باز کنید، فرد مسموم را از محیط آلوده به هوای آزاد منتقل کنید، یقه پیراهن و کمربند و لباس‌های تنگ افراد مسموم را باز کنید، در صورت امکان اکسیژن دهی به فرد مسموم شده انجام شود و با باز نگاه داشتن راه‌های هوایی، با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار