لاپید: نتانیاهو باید برود/ انتخابات می‌تواند در زمان جنگ برگزار شود

رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی بار دیگر خواستار کناره گیری نتانیاهو و برگزاری انتخابات در زمان جنگ شد.

یائیر لاپید، رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه گفت که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل نمی‌تواند به فعالیت در سمت خود ادامه دهد، زیرا امکان برگزاری انتخابات در زمان جنگ وجود دارد.

لاپید در رابطه با «ترویج طرح جدید اسرائیل برای آزادی زندانیان» به وب سایت عبری یدیعوت آحارونوت گفت که «یک طرح جدید باید روی میز گذاشته شود، زیرا زمانی که پیشنهاد‌هایی روی میز باشد حتی اگر مورد قبول واقع نشوند منجر به حرکت به سمت توافق تبادل اسرا می‌شود.»

او با اشاره به سیاست‌های اشتباه نتانیاهو گفت «نتانیاهو نمی‌تواند به عنوان نخست وزیر ادامه دهد» و تاکید کرد که امکان برگزاری انتخابات در زمان جنگ وجود دارد.

لاپید خاطرنشان کرد که برای نتانیاهو روشن کرده است که مخالفان اسرائیل «حتی در ازای بهای سنگینی از توافق تبادل اسرا حمایت خواهند کرد، اما در مقابل تأکید کرد که «اسرائیل نمی‌تواند جنگ را متوقف کند، زیرا حماس در اولین فرصت بازخواهد گشت.»

این اظهارات رئیس اپوزیسیون اسرائیل در حالی بیان می‌شود که وزارت خارجه فلسطین از ایالات متحده و جامعه بین المللی خواسته است نتانیاهو را مستقیماً مسئول خرابکاری همه فرصت‌ها برای صلح بدانند و او را فردی نامناسب برای مذاکره صلح آینده بدانند. 

نخست وزیر سابق و رئیس مخالفان کابینه کنونی رژیم صهیونیستی اخیرا از «بنیامین نتانیاهو» خواست کناره‌گیری کند.

چند روز پیش نیز صد‌ها صهیونیست در مقابل ساختمان کنست در غرب قدس اشغالی تظاهرات کردند و خواستار تغییرات سیاسی در رژیم صهیونیستی و برکناری نتانیاهو از پستش شده بودند. از سوی دیگر، خانواده اسرای صهیونیست در نزد حماس نیز از آغاز بمباران بی‌امان نوار غزه تاکنون بار‌ها علیه نتانیاهو و اهمال او در تلاش برای آزادی این اسرا تظاهرات کرده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
چرا از این سرزمین اشغالی نمیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۲۶ آذر ۱۴۰۲
همتون برید گم شید از سر زمینهای اشغالی
آخرین اخبار