بیاتی‌نیا: کینه و انتقام جای رقابت در دربی را گرفت/ گل‌محمدی و نکونام حواسشان به بازی نبود

پیشکسوت فوتبال درباره اتفاقات و مسائل حاشیه‌ای در دربی سرخابی‌ها گفت: دربی از رقابت خارج شده بود.

محسن بیاتی نیا پیشکسوت فوتبال درباره اینکه چرا  دربی  ۱۰۲ کیفیت لازم را نداشت، اظهار کرد: اضطراب یکی از دلایل عدم کیفیت دربی است. زمانی که رقابت تبدیل به کینه شود و بخواهیم از هم انتقام بگیریم دیگر آن بازی  از رقابت خارج می‌شود. به نظرم دربی از رقابت خارج شده بود  و شاید به گذشته، شخص خاص و به تیم خاص برمی گشت، اما به طور کلی همه این اتفاقات دست به دست هم داده بود که در این دربی دور رفت بیفتد.

فرهنگ استفاده از VAR در فوتبالمان جا نیفتاده است 

بیاتی نیا درباره اینکه امیدواری وجود داشت که با حضور VAR اشتباهات داوری دربی کم شود، اما انگار همین سیستم کمک داور ویدیویی هم اشتباهاتی داشته است، گفت: هر چیزی آزمون و خطا دارد.  ۲ سال از ورود  به فوتبال VAR می‌گذرد، اما  تازه ما  در ایران به دنبال استفاده از این سیستم هستیم. در فوتبال جهان که از VAR استفاده می‌کنند به سرعت داوران اتاق مانیتورینگ  تشخیص می‌دهند که پنالتی شده است و به داور اعلام می‌کنند که پنالتی بگیرد و هیچ کدام از مربیان و بازیکنان به سمت داور نمی‌آیند که روی داور تاثیربگذارند. داور اجازه  به بازیکن نمی‌دهد که صحبت کند. هنوز فرهنگ استفاده از این سیستم در فوتبال کشورمان جا نیفتاده است.

او افزود: زمانی که وی‌ای آر صحنه‌ای را خطا اعلام می‌کند در نیمکت تیم‌ها دعوا می‌شود و به تصمیم این سیستم اعتراض می‌کنند. زمانی که تشخیص به پنالتی داد دیگر قضیه تمام شده است و هیچ کس نباید  اعتراضی کند.

ناهماهنگی در اولین  استفاده از  VAR در دربی مشاهده شد 

پیشکسوت فوتبال درباره اینکه از همان دقایق ابتدایی استقلالی‌ها اعتراض داشتند و خواستار  VAR شدند، گفت: ناهماهنگی در این باره اتفاق افتاد، چون اولین بار در لیگ ایران از سیستم کمک داور ویدیویی استفاده شد. باید ۱۰ هفته بگذرد تا این قضیه جا بیفتد. هر مسئله جدیدی را باید مشکلاتش را تحمل کرد. ما دیر شروع کردیم و می‌خواهیم سریع تمام کنیم و برویم و این اتفاق رخ نمی‌دهد. اگر ما دیر VAR آوردیم باید تحمل کنیم و یاد بگیریم که چطور از این سیستم  استفاده کنیم.

سرخابی ها مسائل گذشته هم وارد بازی دربی کردند 

بیاتی نیا درباره اینکه سرخابی‌ها بعد از بازی دربی از یکدیگر شکایت و بیانیه صادر کردند، گفت: این موضوع به چند هفته و یا چند ماه گذشته برمی گردد. آن‌ها نیامدند تا یک مسابقه دربی برگزار کنند. امسال در اولین بازی دربی دور رفت برای ۲ تیم این اتفاق رخ داد که فقط فوتبال بازی نکردند و یکسری مسائل گذشته هم با خود به کنار زمین آوردند. مربیان خیلی در برگزاری بازی زیبا تاثیرمی گذارند. وقتی شما در بیرون جنجال می‌کنید بازی اتوماتیک وار جنجال می‌شود و اگر این اتفاق رخ ندهد بازیکنان استرس پیدا می‌کنند. اگر این موضوع هم اتفاق  نیفتد هیجان کاذب در  بازیکنان ایجاد می‌شود.

او ادامه داد:  بازیکن کار محیر العقول می‌خواهد بکند یک دفعه تکل در محوطه جریمه می‌زند و خطای پنالتی می‌کند، چون آرامش ندارد. زمانی که با مربی بحث می‌شود چه نیمکت حریف مقصر باشد یا نباشد، تمرکزش از بین می‌رود. همان یک لحظه عدم  تمرکز باعث می‌شود که یک تیم  با یک دفع توپ اشتباه و شوت ناگهانی گل بخورد که همین اتفاق برای استقلال رخ داد. در آن طرف، بازیکن پرسپولیس هم یک ضربه پنالتی به حریف داد. در بازی دربی حواس هیچ کدام از سرمربیان به بازی نبود و همه حواسشان به بیرون بود. تمرکزی در بازی نبود و فقط بحث حاشیه‌ای بود که باید بین خودشان این قضیه را حل کنند.

بیاتی نیا درباره اینکه تیم استقلال در صدر جدول حضور دارد و می‌تواند قهرمان شود، گفت: هنوز چیزی در مورد قهرمانی مشخص نیست و باید نگاه کنیم تا ببینیم در هفته‌های آینده چه اتفاقی می‌افتد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۹ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آخرین اخبار