سفر مقامات ارشد نظامی آمریکا به سرزمین‌های اشغالی برای مشاوره در زمینه ادامه حملات به غزه

دو مقام ارشد آمریکا به سرزمین‌های اشغالی سفر می‌کنند تا به رژیم صهیونیستی در مورد چگونگی انتقال از عملیات جنگی بزرگ علیه حماس در غزه مشاوره دهند.

به نقل از آسوشیتد پرس لوید آستین، وزیر دفاع و ژنرال سی کیو براون، رئیس ستاد مشترک آمریکا، در نقش رهبری عملیات‌های نیروی هوایی و زمینی آمریکا در جنگ اصلی که آن را مبارزه با تروریسم توصیف می‌کند، در عراق و افغانستان داشتند.

اما مشخص نیست که مشاوره این دو مقام آمریکایی چه‌اندازه بر دولت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی تاثیر خواهد گذاشت.

اسرائیل همچنان از مرگبارترین حمله به خود خشمگین است و بمباران غزه را با هدف نابودی حماس که حملات ۷ اکتبر را سازماندهی کرد، ادامه خواهد داد.

سفر آن‌ها تلاش‌های فزاینده دولت بایدن برای متقاعد کردن اسرائیل جهت محدود کردن حملات که بسیاری از مناطق شمالی غزه را ویران، میلیون‌ها نفر را آواره و بیش از ۱۹ هزار فلسطینی را به شهادت رسانده است، نشان می‌دهد.

در این بیانیه آمده است: آستین در این سفر همچنین از ناو هواپیمابر آمریکایی یو اس اس جنرالد فورد که اکنون در شرق دریای مدیترانه مستقر است، بازدید خواهد کرد.

یک مقام ارشد دفاعی در پنتاگون در رابطه با سفر آستین به منطقه خاورمیانه، گفت: وزیر دفاع آمریکا در (رژیم) اسرائیل بر تعهد تزلزل‌ناپذیر ایالات متحده بر حق تل‌آویو برای دفاع از خود مطابق قوانین بین‌المللی بشردوستانه تاکید و همچنین درباره اقداماتی که اسرائیل برای کاهش آسیب به غیرنظامیان انجام می‌دهد، با مقامات اسرائیلی گفتگو خواهد کرد.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود وزیر دفاع آمریکا در این سفر با رهبران نظامی رژیم صهیونیستی درباره اقدامات بعدی تل‌آویو در نوار غزه پس از توقف نهایی عملیات زمینی و حملات شدید هوایی و نحوه انجام این اقدامات بحث و رایزنی کند، یادآور شد: این (رژیم) اسرائیل است که مشخص می‌کند چه زمانی به این نتیجه خواهد رسید که حماس به‌اندازه کافی ضعیف شده تا بتواند مرحله بعدی جنگ را آغاز کنند.

این مقام ارشد دفاعی در پنتاگون افزود: انتظار می‌رود آستین در مرحله بعدی سفر خود در بحرین از فرماندهی مرکزی نیروی دریایی ایالات متحده (سنتکام) بازدید کند. بخشی از گفتگو‌ها بین ایالات متحده و بحرین شامل تلاش‌های ایالات متحده برای تشکیل ائتلاف‌های چندجانبه برای پاسخ به حملاتی است که در دریا، کشتیرانی و اقتصاد جهانی را تهدید می‌کند.

روز گذشته بود که جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد مرحله جدیدی از جنگ میان اسرائیل و گروه‌های مقاومت فلسطین آغاز خواهد شد که اسرائیل بر "روش‌های دقیق تر" هدف قرار دادن رهبران حماس و "عملیات‌های اطلاعاتی" متمرکز است.

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز جمعه در یک کنفرانس خبری در تل آویو گفت که واشنگتن می‌خواهد نتایجی را در مورد قصد اسرائیل برای جلوگیری از تلفات غیرنظامیان در غزه ببیند.
سالیوان افزود که تشکیلات خودگردان فلسطین نیاز به "بازسازی و احیای مجدد" دارد که نشان دهنده چشم‌انداز آمریکا برای غزه پس از جنگ است.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، ۷ روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرده است: از هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) ۱۸ هزار و ۷۸۷ فلسطینی در حملات رژیم اسرائیل به غزه به شهادت رسیده و ۵۰ هزار و ۸۹۷ نفر نیز زخمی شده‌اند. بر اساس گزارش دفتر بشردوستانه سازمان ملل (اوچا) نزدیک به ۹۰ درصد از ساکنان غزه آواره شده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۲۶ آذر ۱۴۰۲
آمریکا شیطانیست که توانسته یک سیاهپوست را با‌خود همراه کند که به دنیا بگوید نژاد پرست نیست اما در جلوی چشمان همین‌سیاهپوست سیاهپوستان را در ملح عام راحت میکشند وجایزه میگیرند وبه ساز شیطان پرست نژاد پرست میرقصند
Iran (Islamic Republic of)
آمریکا جنایتکار می‌خواهد منطقه خاورمیانه را در اختیار خود بگیرد
۱۲:۲۴ ۲۶ آذر ۱۴۰۲
آمریکا جنایتکار می‌خواهد منطقه خاورمیانه را در اختیار خود بگیرد
Iran (Islamic Republic of)
جنایات رژیم صهیونیستی و آمریکا دل هر انسان آزاده ای را بدرد می آورد
۱۲:۲۲ ۲۶ آذر ۱۴۰۲
جنایات رژیم صهیونیستی و آمریکا دل هر انسان آزاده ای را بدرد می آورد
Iran (Islamic Republic of)
پشت‌صحنه حادثه تروریستی راسک، آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند
۰۹:۴۶ ۲۶ آذر ۱۴۰۲
پشت‌صحنه حادثه تروریستی راسک، آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند
Iran (Islamic Republic of)
هزینه حمایت آمریکا از اسرائیل در حال افزایش است
۰۹:۴۶ ۲۶ آذر ۱۴۰۲
هزینه حمایت آمریکا از اسرائیل در حال افزایش است
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۰۹:۳۹ ۲۶ آذر ۱۴۰۲
ارتش اسرائیل با حمایت آمریکا و غرب و در سایه سکوت سازمان های بین المللی از خط قرمز عبور کرده‌ است.
که ارتش اسرائیل با حمایت آمریکا و غرب و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی از خط قرمز در نوار غزه عبور کرده‌ است.
و متاسفانه کشورهای غربی جنایتکار در مقابل این همه جنایت و نسل کشی صهیونیست ها جنایتکار سکوت اختیار کرده اند.
تعداد شهدای غزه به ۱۸۶۰۸ نفر رسید/ شمار شهدای فلسطینی به ۱۸۶۰۸ نفر افزایش پیدا کرده و تعداد مجروحان به ۵۰۵۹۴ نفر رسیده است. سوال اینجاست که پس مدعیان دروغین حقوق بشر و سازمان های بین المللی کجا هستند تاکنون هیچ کاری، اقدامی و اعتراضی به این تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیر انسانی صهیونیست ها، آمریکا و برخی کشورهای اروپایی نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت ختیار کرده اند چرا؟
دولت آمریکا شریک جرم اسرائیل است.
ارتش آمریکا شریک جرم اسرائیل است.
کشورهای اروپایی شریک جرم اسرائیل هستند.
مقصر اصلی جنایات رژیم صهیونیستی آمریکاست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۶ ۲۶ آذر ۱۴۰۲
از هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) ۱۸ هزار و ۷۸۷ فلسطینی در حملات رژیم اسرائیل به غزه به شهادت رسیده و ۵۰ هزار و ۸۹۷ نفر نیز زخمی شده‌اند. بر اساس گزارش دفتر بشردوستانه سازمان ملل (اوچا) نزدیک به ۹۰ درصد از ساکنان غزه آواره شده‌اند. و متاسفانه کشورهای غربی جنایتکار در این مدت سه ماه است که در مقابل این همه جنایت و نسل کشی صهیونیست ها سکوت اختیار کرده اند.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۰۹:۲۶ ۲۶ آذر ۱۴۰۲
آمریکا جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار از سال 1945 تاکنون مشکل اصلی منطقه و جهان بوده است.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۰۹:۲۳ ۲۶ آذر ۱۴۰۲
آمریکا جنایتکار و انگلیس جنایتکاراز 15 مهر ماه تاکنون در جنگ غزه از صهیونیست ها جنایتکار کمک، حمایت و پشتیبانی نظامی می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۰۹:۲۲ ۲۶ آذر ۱۴۰۲
ارتش رژیم کودک کش آمریکا جنایتکار از خط قرمز عبور کرده‌ است.
ارتش رژیم کودک کش صهیونیستی از خط قرمز عبور کرده‌ است.
شهادت ۱۸۶۰۸ نفر در نتیجه ۶۹ روز تجاوز صهیونیست‌ها به غزه/ شمار شهدای جنایات صهیونیست‌ها در نوار غزه به ۱۸ هزار و ۶۰۸ نفر خبر داد. و متاسفانه کشورهای غربی جنایتکار در این مدت ۶۹ روز است که در مقابل این همه جنایت و نسل کشی صهیونیست ها سکوت اختیار کرده اند.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۰۹:۲۱ ۲۶ آذر ۱۴۰۲
آمریکا و متحدانش از سال 1982 تاکنون با چراغ سبز سازمان های بین المللی خیانتکار از تروریسم و سایر گروه های تروریستی حمایت می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
آمریکا و متحدانش از سال 2001 تاکنون با چراغ سبز سازمان های بین المللی خیانتکار از تروریسم، القاعده و سایر گروه های تروریستی حمایت می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
آمریکا و متحدانش از سال 2011 تاکنون با چراغ سبز سازمان های بین المللی خیانتکار از تروریسم، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی حمایت می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۶ ۲۶ آذر ۱۴۰۲
ای خدا لعنتتان کند این و آمریکائیها را که باعث ادامه خونریزی هستید
آخرین اخبار