نیروگاه شازند در شبانه‌روز چهار میلیون لیتر مازوت می‌سوزاند

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت:در هر شبانه‌روز چهارمیلیون لیتر مازوت در نیروگاه شازند مصرف می‌شود که نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

یوسف یوسفی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: نیروگاه حراراتی شازند در مجموع، چهار واحد دارد که هر کدام ۲۴ مشعل و در مجموع ۹۶ مشعل دارد که با پیگیری و تلاش‌های زیاد، یکی از واحد‌ها با ۲۴ مشعل از ۲۹ آبان‌ماه امسال وارد تعمیرات اساسی شده است.

وی بیان کرد: تعمیرات اساسی این واحد حدود چهار ماه پیش‌بینی شده و هم‌اکنون ۷۲ مشعل نیروگاه حرارتی شازند فعال است که از این تعداد، ۵۰ مشعل با سوخت مازوت و ۲۲ مشعل با سوخت گاز است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی یادآور شد: مازوت سوزی نیروگاه حرارتی شازند سال گذشته از ۲۰ آبانماه با چهار واحد آغاز شد و تا ۱۶ اسفندماه، حدود ۷۵۰ میلیون لیتر مازوت توسط این واحد سوزانده شد.

یوسفی اظهار کرد: امسال مازوت سوزی توسط این واحد یک ماه دیرتر آغاز شده و هم‌اکنون ۵۰ مشعل با سوخت مازوت تامین می‌شود و امید است مصرف این سوخت بیشتر از این میزان نشود و تدابیر لازم برای اختصاص گاز به این واحد اندیشیده شود.

وی گفت: محیط زیست به هیچ عنوان موافق سوزاندن مازوت توسط نیروگاه حرارتی شازند نیست، اما ناترازی در کشور وجود دارد و مردم باید تا حد امکان در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
فاجعه است
Iran (Islamic Republic of)
رسولی
۱۴:۴۸ ۰۶ دی ۱۴۰۲
قابل توجه استاندار ودادستان ونمایندگان مردمی وانقلابی اراک.روز قیامت جواب این همه سقط جنین راچه جوری میدید.دود این مازوت سوزی به چشم چه کسانی میره در روز علاوه برسقط جنین چند نفر به سرطان دچار میشن .راستی تاحالا به بیمارستان مخصوص سرطانی ها دراراک (ایت اله خوانساری سر زدید ؟آمار بیماران سرطانی روگرفتید؟ راستی زن وبچه خودتون توکدوم شهرهازندگی میکنند .به سوال جواب روز قیامت اعتقاد دارید ؟ یک باغ ملی قبلا" بود می رفتیم اونجا تحصن میکردیم تا مسئولین بفهمن که شهر اراک الوده است ویک فکری بکنند به حال این شهر ؟ الان مسئولین شهر واستان همدست مازوت سوزها شدن .دادستان با یک معذرت خواهی مسئولین پالایشگاه به راحتی ازکنار موضوع میگذره.استاندار ودستگاه های نظارتی هم که انگار نه انگار .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۰۶ دی ۱۴۰۲
اینجا ایران است و مهد فرهنگ و دین است.
اینجا ایران است و دَم از اسلام می زند.
مردم بیگناه چرا باید بیمار بشوند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۲۵ آذر ۱۴۰۲
باید از ترکمنستان ، گاز وارد کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۶ ۲۵ آذر ۱۴۰۲
طرح تبدیل مازوت به بنزین با مشاركت یك شركت سرمایه گذاری كره ای در پالایشگاه اصفهان اجرا می شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۲ ۲۵ آذر ۱۴۰۲
کراکينگ و سولفور زدايي مازوت و تبديل آن به گازوئيل و نفتای سولفور پايين
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۹ ۲۵ آذر ۱۴۰۲
۴میلیون لیتر ذرات معلق و دود و آلودگی وارد هوا میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۲ ۲۵ آذر ۱۴۰۲
تبریک به شرکت نفت