هشدار رئیس پلیس فتا آذربایجان‌غربی:

مراقب ترفند مجرمان سایبری با عنوان دریافت سود سهام عدالت باشید

رئیس پلیس فتا آذربایجان‌غربی با بیان اینکه مجرمان سایبری این بار از راه ثبت نام و واریز سود سهام عدالت وارد شده‌اند، گفت: شهروندان فریب کلاهبرداری‌ها را نخورند.

 سرهنگ اکبر نصرتی رئیس پلیس فتا آذربایجان‌غربی با بیان اینکه مجرمان سایبری همواره از هر موقعیتی برای کلاهبرداری از شهروندان سوء استفاده کرده و با ترفند‌هایی آنان را در دام‌های خود گرفتار می‌کنند گفت: در طول ایام مختلف سال پیام‌های کلاهبرداری با عناوینی مانند ثبت نام و واریز سود سهام عدالت به شهروندان ارسال می‌گردد اخیرا نیز با توجه به آغاز واریز سود سهام عدالت فعالیت مجرمان سایبری به منظور کلاهبرداری از افراد با استفاده از شگرد ارسال پیامک‌های جعلی افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه برای دریافت سود سهام نیازی به مراجعه به سایت و یا لینکی نیست، افزود: برای دریافت سود سهام عدالت پیامی ارسال نشده و از افراد هیچ مدرکی درخواست نمی‌شود، سود سهام عدالت درست همانند سال گذشته بصورت مستقیم به شماره شبای بانکی هر فردی واریز می‌شود.

سرهنگ نصرتی اضافه کرد: در صورت دریافت پیامک و یا پیام‌هایی در شبکه‌های اجتماعی به آن توجهی نکرده و از مراجعه به لینک‌های ارائه شده اکیدا خودداری نمایید، زیرا لینک‌های موجود افراد را به درگاه‌های جعلی هدایت و یا موجب نصب بدافزار بر روی گوشی آن‌ها خواهد شد.

رئیس پلیس فتا آذربایجان‌غربی گفت: پلیس‌فتا به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان و کاربران بوده و عموم مردم می‌توانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی با مراجعه حضوری به پلیس فتا و یا استفاده از سایت پلیس‌فتا به نشانی www.cyberpolice.gov.ir و تماس با مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ با ما در میان بگذارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.