سندرز: فاجعه انسانی غزه با بمب و پول آمریکا رخ داد

سناتور دموکرات کنگره آمریکا با ارائه پیش‌نویس یک قطعنامه بر لزوم بررسی و بحث درباره حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کشتار غیرنظامیان تاکید کرد.

برنی سندرز، سناتور آمریکایی دیروز جمعه پیش‌نویس قطعنامه‌ای را ارائه کرد که در آن از دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا خواسته بود، گزارشی صریح درباره بمباران غزه توسط رژیم صهیونیستی که موجب کشته شدن شمار زیادی از غیرنظامیان در غزه شده است، ارائه دهد.

سندرز در پیش‌نویس این قطعنامه بر لزوم بررسی و بحث درباره حملات رژیم صهیونیستی به غزه و شمار بالای تلفات غیرنظامیان در نوار غزه که با بودجه و تسلیحات آمریکا رخ داده، تاکید کرده است.

سندرز در پیش نویس این قطعنامه به ماده‌ای در قانون اصول کمک خارجی آمریکا به کشور‌های دیگر اشاره کرده است که طبق آن کمک مالی و نظامی به هر کشور و رژیمی که حقوق بشر را نقض کند ممنوع است و به کنگره اجازه می‌دهد مانع ادامه ارسال کمک به آن کشور شود.

در صورت تصویب پیش نویس این قطعنامه، وزارت امور خارجه آمریکا باید ظرف ۳۰ روز گزارشی در این زمینه ارائه کند، در غیر این صورت تمام کمک‌های امنیتی به کشور مورد نظر قطع می‌شود که در این مورد صحبت از اسرائیل است.

سندرز در خصوص این پیش نویس گفت: این یک فاجعه انسانی است که با بمب‌ها و پول‌های آمریکایی رخ می‌دهد. ما باید با این حقیقت روبرو شویم و به همدستی خود در این حملات پایان دهیم.

در همین حال، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی در کاخ سفید، دیشب در اظهاراتی از احتمال تداوم حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در چند ماه آینده خبر داد.

دفتر رسانه‌های دولتی غزه روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تعداد کشته‌شدگان در نوار غزه از ۱۸ هزار و ۸۰۰ نفر فراتر رفته و از ۷ اکتبر تاکنون ۵۱ هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۸:۳۸ ۲۵ آذر ۱۴۰۲
پدر سوخته های آدم کش شما تماما سر وته یک کرباس هستید چه کسی را میخواهید فریب دهید شما در پشت پرده همه دولت مردان امریکا تحت سلطه صهیونیست هستید شما مردم جهان را با زرق برق های کادب فریب داده اید تا جای که حتی بعضی از دولت مردان ما محو تماشای شما شده اند وخود نوکر شما میدانند وبه این نوکری افتخار میکنند تا جایی که یک خانم نمایند شما واروپا که به مجلس میاید برای عکس گرفتن با او نمایندگان مسابقه میگدارند وخجالت نمی کشند واینقدر حقبرند که از ملت هم عذر خواهی به خاطر این رفتار حقارت بارشان نمی کنند ویاد از شهدای ما نگرفتن ازامام یاد نگرفتن الان هم یک عده دراین اب وخاک چشمانشان به دست شماست شما نوکران صهیونیست هستید خاک بر سر وطن فروشانی که دل به امید شما بستند شما هرجه بمب بود بر سر مردم مطلوم ریختید ای دروغگوهای نوکر صهیونیست
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۵:۳۵ ۲۵ آذر ۱۴۰۲
آمریکا و متحدانش از سال 2001 تاکنون با چراغ سبز سازمان های بین المللی خیانتکار از تروریسم، القاعده و سایر گروه های تروریستی حمایت می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۴:۵۴ ۲۵ آذر ۱۴۰۲
داعش از سال 2011 تاکنون با هدایت آمریکا و انگلیس و عربستان دست به اقدامات تروریستی می زند
داعش منتسب به آمریکا و انگلیس و عربستان سعودی است و با مدیریت، هدایت و پشتیبانی این سه کشور دست به اقدامات تروریستی می‌زند.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۴:۰۰ ۲۵ آذر ۱۴۰۲
از سال 1917 تاکنون برای همه مردم منطقه خاورمیانه و جهان ثابت شده است که در هر جای دنیا جنایتی رخ می دهد دست ارتش وحشی آمریکا جنایتکار در کار است.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۳:۵۷ ۲۵ آذر ۱۴۰۲
پاکستان جنایتکار 100 درصد فقط عامل اصلی حمله گروهک تروریستی جیش‌الظلم به مقر انتظامی راسک در استان سیستان و بلوچستان بوده است. مقر اصلی گروهک تروریستی جیش‌الظلم مورد حمایت آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات و اسرائیل در خاک پاکستان است.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۳:۵۶ ۲۵ آذر ۱۴۰۲
دست خیانتکار و جنایتکار تروریست‌ها مورد حمایت آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه، اسرائیل و مزدورانشان باید جوری قطع شود که درس عبرتی برای دیگران باشد.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۳:۵۶ ۲۵ آذر ۱۴۰۲
آمریکا، اسرائیل و مزدورانشان شریک جرم جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیر انسانی گروهک تروریستی جیش‌الظلم بودن و هستند
آخرین اخبار