تحقیقات درباره جنایات انگلیس در افغانستان

رییس ارتش بریتانیا از تحقیقات مستقل در مورد جنایات جنگی نیروهای ویژه این کشور در افغانستان اعلام‌ حمایت کرده است.

جنرال سر پاتریک سندرز، رییس ارتش بریتانیا با نشر بیانیه‌ایی از تحقیقات مستقل در مورد اتهامات جنایات جنگی نیروهای ویژه این کشور در افغانستان اعلام‌ حمایت کرده است.

یک نهاد تحقیقی بریتانیایی مستقر در لندن به نام (Action on Armed Violence) گزارش داد سندرز بر اهمیت تحقیق در این مورد در نامه‌ای به پرسنل در حال خدمت ارتش و کهنه سربازان تأکید کرده است.

رییس ارتش بریتانیا در این نامه از تحقیقات کامل و مستقل جاری در مورد قتل‌های غیرقانونی توسط نیروهای ویژه این کشور در افغانستان بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ حمایت کرده است.

این مقام ارتش بریتانیا با برجسته کردن ارزش‌های دموکراتیک و حاکمیت قانون که ارتش از آن حمایت می‌کند، کسانی را که درباره این پرونده اطلاع دارند تشویق به همکاری کرد.

سندرز برای اطمینان از روند تحقیقات در این مورد پست جدیدی را زیر نام «مدیر پاسخ تحقیق افغانستان» ایجاد کرده و ماه آینده (جنوری ۲۰۲۴) مسئولیت آن را به الکس تیلور سی‌بی که در حال حاضر به‌عنوان مدیر خدمات حقوقی ارتش بریتانیا خدمت می‌کند، می‌سپارد.

این در حالی است که نیروهای ویژه‌ بریتانیا متهم شده‌اند که دست‌کم ۸۰ غیرنظامی را طی مأموریت‌شان در افغانستان بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ بدون دلیل کشته‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.