هدف گذاری ۵۱۹ هزار هکتار کشت قراردادی در همدان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی همدان از هدف گذاری کشت قراردادی در ۵۱۹ هزار هکتار اززمین‌های استان خبر داد. 

شهرام پرورش گفت: در سال زراعی جاری هدف‌گذاری انجام کشت قراردادی در ۵۱۹ هزار هکتار از اراضی استان تعریف شده است. 

او با بیان اینکه این ابلاغ، محصولاتی همچون گندم، جو، کلزا، گلرنگ و کاملینا را در بر می‌گیرد، گفت: بهره‌بردارانی که اقدام به کشاورزی قراردادی کنند از ۲۰ درصد تخفیف بیمه محصول و کمک هزینه حمل محصول به مراکز خرید به ازای هر تن محصول تحویلی به مراکز خرید تضمینی، مبلغ ۱۵۰ هزار تومان بهره‌مند می‌شوند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با تاکید بر ثبت نام و شرکت در این طرح ملی گفت: کشاورزان علاوه بر مراجعه حضوری به مراکز جهاد کشاورزی می‌توانند با ورود به سامانه هوشمند کشاورزی قراردادی به آدرس https://gtc.ir و یا نصب اپلیکیشن که در سامانه قابل دریافت است اقدام به ثبت اطلاعات و عقد قرارداد کنند. 

پرورش گفت: در بخش دیگر با اشاره به فرآیند عقد قرارداد اعم از ثبت نام، دریافت استعلام از مراکز مختلف، بانک کشاورزی، بیمه و جهاد کشاورزی در سامانه گفت: کشاورزان در این حوزه با سه مجری دولتی و غیردولتی طرف قرارداد هستند.

او با تاکید بر اینکه مراکزی مانند اداره کل غله و خدمات بازرگانی و تعاون روستایی برای گندم و دانه‌های روغنی، شرکت پشتیبانی امور دام و تعاون روستایی نیز برای جو تعیین شده است گفت: این مهم در راستای حمایت از تولید و کشاورزان اجرا می‌شود. 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: یکی از معیار‌های اجرای الگوی کشت، اجرای کشاورزی قراردادی است به نحوی که در سال زراعی جاری عمدتا کشت‌های پاییزه استان زیر پوشش کشت قراردادی قرار می‌گیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.