اجرای طرح جمع آوری فاضلاب خانگی در روستای هدف گردشگری قلعه نو

مدیر امور آب و فاضلاب زهک از اجرای طرح جمع آوری فاضلاب خانگی در روستای هدف گردشگری قلعه نو سیستان خبر داد.


محمود بامری معاون امور عمرانی فرمانداری شهرستان زهک، صیادی بخشدار جزینک و غلامحسین لکزائیان پور به اتفاق دهیار و اعضای شورای اسلامی روستای قلعه نو، امروز پنجشنبه 23 آذر از وضعیت دفع فاضلاب و آبهای سطحی در این روستا بازدید کردند.

در این بازدید دهیار و اعضای شورای اسلامی روستای قلعه نو خواستار اجرای طرح جمع آوری فاضلاب در این روستا شده و با توجه به سبک معماری خانه ها در این روستا و قرار گرفتن بخشی از روستا در روی دشت، جمع آوری آبهای سطحی و فاضلاب خانگی را بزرگترین چالش موجود در روستای قلعه نو ذکر کردند.

محمود بامری معاون امور عمرانی فرمانداری شهرستان زهک نیز در این بازدید در جمع ریش سفیدان و اعضای شورای اسلامی روستای قلعه نو، ضمن اشاره به پیگیری فرمانداری و شرکت آب و فاضلاب استان، جهت تأمین اعتبار برای طرح جمع آوری فاضلاب خانگی روستای هدف گردشگری قلعه نو، در کوتاه مدت خواستار رفع مشکل جمع آوری فاضلاب و آبهای سطحی در این روستا، با لوله گذاری و انتقال بخشی از فاضلاب جاری در معابر عمومی به بیرون روستا شد.

صیادی بخشدار جزینک روستای قلعه نو را با هدف گردشگری به دلیل بافت خاص و معماری ویژه بسیار مهم دانسته و بر رفع معضل فاضلاب در این روستا تاکید کرد.

در پایان لکزائیان پور قول مساعدرا در خصوص اجرای طرح کوتاه مدت برای انتقال بخشی از فاضلاب و رواناب سطحی به بیرون روستا در صورت تأمین ماشین آلات لازم جهت حفر کانال توسط بخشداری و دهیاری، را داد.

 روستای قلعه نو در بخش جزینک و در فاصله ۵ کیلومتری شهر زهک واقع شده است که به دلیل سبک معماری خانه های این روستا به ماسوله خشتی سیستان مشهور است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار