از روحیه ضد اسرائیلی مردم اسپانیا تا رونمایی از سلول ۱۴ آیت‌الله خامنه‌ای در مادرید

رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا از رونمایی کتاب سلول ۱۴ متعلق به مقام معظم رهبری خبر داد.

محمدمهدی احمدی رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا رونمایی از کتاب سلول ۱۴ را مایه افتخار رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا دانست و افزود: این مراسم ساعت ۱۹ به وقت اسپانیا و با حضور سفرای برخی از کشورها، نخبگان فرهنگی و دانشگاهی، مردم و ایرانیان مقیم اسپانیا برگزار شد.

احمدی قرائت پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را آغازگر برنامه عنوان و تصریح کرد: سفیر ایران در اسپانیا و معاون موسسه انقلاب اسلامی سخنرانان ایرانی و کارلوس نویسنده تحلیل گر سیاسی و شخصیت رسانه‌ای، یوسف فرلاندز دبیر شورای اسلامی و محقق و نویسنده سخنرانان اسپانیایی مراسم هستند.

وی فلسفه وجودی این رونمایی در قطب اروپا را مواضع منطقی مردم و نخبگان اسپانیا برشمرد و گفت: این کشور حسن و قبحی دارد، حسن آن مردم و نخبگان بسیار منطقی هستند که مواضع ضد آمریکایی و ضد اسرائیلی دارند و با جنایات اخیر رژیم صهیونیستی بر میزان این نفرت افزوده شده است.

احمدی فعالیت برخی از شبکه‌های معاند و القای شبهه از سوی آن‌ها را مانع شناخت عمیق مردم این کشور نسبت به انقلاب اسلامی و شخصیت مقام معظم رهبری دانست و گفت: رونمایی و اهدای این کتاب برای افزایش شناخت مردم و نخبگان نسبت به انقلاب اسلامی و شخصیت مقام معظم رهبری موثر است.

رایزن فرهنگی ایران در اسپانیا شخصیت مقام معظم رهبری را جامع توصیف کرد و افزود: ایشان در کنار فقاهت، ادیب بودن، آشنایی با مبانی فرهنگی و هنری، نظریه پرداز حوزه سیاست هم هستند، طبیعتاً شخصیت جامع ایشان می‌تواند الگوی عملی در شکل‌گیری سبک زندگی مردم این کشور باشد.

پیام وزیر فرهنگ به مراسم رونمایی از ترجمه کتاب «سلول شماره ١۴» از خاطرات مقام معظم رهبری

در متن پیام محمدمهدی اسماعیلی آمده است:

«اساتید محترم، اندیشمندان معزز و میهمانان گرانقدر

سلام علیکم

بسیار خرسندم و تقدیر می‌کنم که این محفل ارزشمند به مناسبت رونمایی از ترجمه کتاب مهم و تأثیرگذار «سلول شماره ١۴» از خاطرات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی) برپا شده است و توفیق دارم تا از این طریق، با فرهیختگان شرکت کننده سخن بگویم.

در بررسی نظام مسائل جامعه ایران اسلامی یکی از مهم‌ترین و بنیادین‌ترین مسائل روز که با آن مواجه هستیم چگونگی سبک زندگی است.

بررسی این موضوع از دو جهت اهمیت دارد:

نخست اینکه سبک زندگی روند حیات انسان را از پوچی و بی هدفی خارج می‌کند وبه آن معنا می‌بخشد و دیگر آنکه انتخاب سبک زندگی متعالی می‌تواند این بیداری ملت را از حیث سعادت تضمین کند، زیرا در دنیای امروز به دلیل گستردگی فضای مجازی و تنوع رسانه‌ها همواره سبک‌های مختلفی از زندگی به جامعه عرضه می‌شود لذا داشتن چارچوب و اصول اساسی برای انتخاب سبک زندگی مناسب به منظور نیل به حیات طیبه از اهمیت فراوانی برخوردار است.

همچنین باید عنایت داشت که یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های فکری مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به عنوان، ولی فقیه، بحث سبک زندگی صحیح است که بسیاری برآن تاکید دارند.

بر همین اساس کتاب سلول ۱۴ از جنبه‌های مختلف ارزشمند است که یکی از آن جنبه‌ها ارائه سبک زندگی رشد یافته و متعالی از یک مجتهد وارسته است.

در واقع خاطرات حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی) از دوران نوجوانی تاکنون می‌تواند الگوی عملی مبارزه در جبهه حق علیه باطل باشد و به عبارت دیگر کتاب مذکور نقشه راهی برای آزادی خواهان جهان است.

در واقع این کتاب تبیین دو قطب حق و باطل است از یک سو قطب حق به رهبری مقام معظم رهبری (مدظله العالی) همراه و در کنار حضرت امام خمینی (ره) و از سوی دیگر قطب باطل با حضور شاه قرار دارد و قطب باطل در صدد جدایی اسلام ناب از جامعه است و دشمن آزادی و آگاهی افکار عمومی می‌باشد و تلاش می‌کند مخالفان خود را توسط ساواک سرکوب کند.

در واقع از خاطرات معظم له اینگونه دریافت می‌گردد که رویکرد رهبر فرزانه انقلاب درباره مقوله سبک زندگی بر دو پایه رویکرد نگرشی و رفتاری شکل گرفته و استوار است.

رهبر معظم انقلاب معتقدند که باید مبنا و اساس سبک زندگی برگرفته از آموزه‌های قرآنی باشد وبرای اینکه این اتفاق تحقق یابد می‌بایست دو مهم اول تبیین درست سبک زندگی و دیگر پرهیز از تقلید و الگوسازی ناصحیح مورد توجه قرار گیرد که در محتوی کتاب، سبک زندگی قطب حق و باطل از خاطرات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) تبیین می‌گردد و می‌بایست با دقت مورد توجه و بهره برداری قرار گیرد که امیدوارم با شناخت بیشتر و مطالعه گسترده آن توسط علاقه‌مندان و آزادی خواهان، روز به روز شاهد تحقق سبک زندگی مجاهدانه و مبتنی بر حق طلبی توسعه یابد.

در پایان لازم می‌دانم از تلاش برگزار کنندگان این محفل علمی و مهم به ویژه سفیر، رایزن فرهنگی و مسئولان موسسه انقلاب اسلامی تقدیر و تشکر کنم و توفیق و سربلندی روزافزون برای همه میهمانان ارجمند آرزومندم.»

گفتنی است، مراسم رونمایی از کتاب «سلول شماره ۱۴»، ترجمه اسپانیولی زندگینامه مقام معظم رهبری در ایام زندانی شدن در دوران رژیم ستمشاهی، روز چهارشنبه ۲۲ آذر (برابر با ۱۳ دسامبر) ساعت ۱۹ برگزار خواهد شد. از همه علاقه‌مندان دعوت می‌شود در این مراسم حضور به هم رسانند. نشانی: Ronda de Segovia ۵۰

یادآور می‌شود، کتاب سلول شماره ۱۴ همراه کتاب صوتی آن به زبان اسپانیولی در مراسمی در سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رونمایی و عرضه شد.

این مراسم با حضور حسین دیوسالار مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سهیل اسعد مدیر مرکز همکاری‌های آمریکای لاتین، محمد اخگر‌ی معاونت بین‌الملل پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی، رومینا گوادا‌لوپه پرز راموس سفیر بولیوی در ایران، مارتا گلزار مترجم کتاب، فهیمه اسماعیل‌پور از هیسپان‌تی‌وی و یوآن باتیستا خیمه گوینده کتاب در سرای ملل برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۷ ۲۲ آذر ۱۴۰۲
چرا سلول ۱۴ ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۴ ۲۲ آذر ۱۴۰۲
اسپانیا حیاط خلوت آمریکاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۹ ۲۲ آذر ۱۴۰۲
حضور معنوی ایران در آمریکای لاتین و آمریکای مرکزی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۷ ۲۲ آذر ۱۴۰۲
بله شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی در اسپانیا فعال هست .
آخرین اخبار