ناظر گمرکات استان بوشهر خبر داد:

صادرات کالا به ۴۹ کشور از طریق گمرک‌های استان بوشهر

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر گفت: در هشت ماهه سال جاری از طریق از گمرک‌های ۱۴ گانه استان بوشهر به ۴۹ کشور مختلف کالا ارسال شده است.

علی سلیمانی روز چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی استان بوشهر با اشاره به آمار تجارت گمرکات استان در هشت ماهه سال جاری اظهار داشت: در مدت یاد شده بالغ بر ۲۰ میلیون و ۴۵۲ هزار تن کالا به ارزش حدود هفت میلیارد و ۵۰۱ میلیون دلار از گمرکات استان صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۹ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: بیشترین حجم کالا‌های صادراتی گمرکات استان بوشهر به ترتیب به کشور‌های چین، امارات متحده عربی، هند، ترکیه، پاکستان، آفریقای جنوبی، سریلانکا، ویتنام، قطر و نیجریه صادر شده است.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر اضافه کرد: عمده کالا‌های صادراتی از گمرکات استان شامل محصولات پتروشیمی، میعانات گازی، سیمان و کلینکر، انواع ماهی و میگو، سنگ گچ و گچ بنایی، سبزیجات و صیفی‌جات تازه بوده است.

وی یادآور شد: از گمرکات استان بوشهر در هشت ماهه سال ۱۴۰۲، ۲۱۵ کالای مختلف (بر اساس کد بخش) به خارج از کشور صادر شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.