سکونت ۲۱۰ هزار شهروند قزوینی در محلات ناکارآمد شهری

مدیرکل راه و شهرسازی قزوین گفت: ۳۸ محله ناکارآمد شهری در سطح استان مورد شناسایی قرار گرفته که ۲۱۰ هزار شهروند درون آن سکونت دارند.

سیدعلی هاشمی مدیرکل راه و شهرسازی قزوین در نشست بازآفرینی شهری که با حضور محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، گفت: استان قزوین دارای ۶ شهرستان و ۲۸ شهر است که محلات ناکارآمد آن در یک هزار و ۳۰۰ هکتار مساحت قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: برای بازآفرینی شهر قزوین نیز تاکنون چهار مصوبه داشته ایم که مهمترین آن محلات هادی آباد و دباغان بود، ضمن اینکه از این میان محله هادی آباد به علت اینکه ۸۰ درصد بافت آن با بافت تاریخی همپوشانی دارد، از اهمیت بالاتری برخوردار است.

هاشمی تصریح کرد: ۳۱۳ هکتار از مناطق استان قزوین نیز به عنوان سکونت گاه‌های غیررسمی با ۷۳ هزار جمعیت همراه است که برای آن نیز برنامه ریزی‌های لازم در دستور این اداره کل قرار دارد.

به گفته این مسئول، سهم کل استان قزوین در تولید مسکن در محلات بازآفرینی شهری ۹ هزار و ۲۸۵ واحد است که تاکنون ۲ هزار و ۲۰۹ واحد آن ساخته شده و ۷۴ واحد نیز پایان کار دریافت کرده‌اند که شهرداری‌ها باید برای مابقی واحد‌ها روند کار را تسریع کند.

مدیرکل راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: محلات بلاغی، امامزاده حسین (ع)، عبید زاکانی، لالوها، کوی بهار، سردار، سپه، پنبه ریسه، باغ نشاط، راه آهن، چوبیندر و هادی آباد از محلات هدف طرح بازآفرینی شهری قزوین قرار دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.