سخنگوی کمیسیون ماده ۱۰ احزاب:

هیچ‌گونه مشکلی در فعالیت‌ احزاب وجود ندارد

مرادی گفت: در دو سال گذشته هیچ‌گونه مشکلی از طرف دولت برای فعالیت‌ احزاب وجود نداشته است.

«عبدالله مرادی» سخنگوی کمیسیون ماده ۱۰ احزاب در نشست هم‌اندیشی مشارکت در انتخابات پیش‌رو، راهکار‌ها و چالش‌ها اظهار کرد: نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد مشارکت مانند سال‌های گذشته است. باید قالب‌های ذهنی که رسانه‌های بیگانه به مردم القا می‌کنند را بشکنیم. 

سخنگوی کمیسیون ماده ۱۰ احزاب گفت: در فضای سیاسی دوره جاری گفتمان فعال و ایدئولوژی مشخصی را مشاهده نمی‌کنیم. 

وی افزود: بی قاعدگی سیاسی وجود دارد و افراد برای رای آوردن جناح‌های سیاسی خود را عوض می‌کنند.

مرادی گفت: اگر بخواهیم در مشارکت ریز شویم، راه‌حل این نیست که همه بار عدم‌ مشارکت را به ردصلاحیت‌ها نسبت دهیم؛ نظرسنجی‌ها می‌گویند تنها یک تا ۳ درصد به این دلیل رای نمی‌دهند.

سخنگوی کمیسیون ماده ۱۰ احزاب افزود: امروز در جامعه ما امر سیاسی صرفا در اختیار شخصیت‌ها و احزاب سیاسی نیست. بلکه تمامی حلقه‌های میانی مانند رسانه‌ها و موسسات فرهنگی در امر سیاسی تاثیرگذارند.

مرا‌دی با بیان اینکه سلامت انتخابات وظیفه همگانی است، بیان کرد: از منظر دولت انتخابات جشن ملی است و هرگونه سوءگیری جناحی ناپسند است.

وی با اشاره به اینکه قانون جدید انتخابات اتفاق مهم و خوبی بود که مجلس رقم زد، ادامه داد: اینکه امکانات عمومی به همه نامزد‌ها داده شود اتفاق مهمی است.

وی با بیان اینکه صدا وسیما قصد دارد ۲۰۰ شبکه برای تبلیغات ایجاد کند، اظهار کرد: موضوع دیگر سامانه شفافیت هزینه‌های نامزد‌ها در انتخابات است و این موضوع باعث افزایش مشارکت می‌شود.

وی ادامه داد: در دو سال گذشته هیچ‌گونه مشکلی از طرف دولت برای فعالیت‌ احزاب وجود نداشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۲۳ آذر ۱۴۰۲
فقط حق اعتراض ندارن
آخرین اخبار