ثبت بیش از ۴۵۰ میلیون تردد در محور‌های مازندران

فرمانده انتظامی مازندران از ثبت بیش از ۴۵۰ میلیون تردد و اختصاص ۸ درصدی تردد کل کشور به استان خبر داد.

فرمانده انتظامی استان مازندران در رزمایش طرح زمستان پلیس راه از ثبت بیش از ۴۵۰ میلیون تردد و اختصاص ۸ درصدی تردد کل کشور به استان خبر داد و گفت: در طول هشت ماهه گذشته شاهد کاهش ۱۴ درصدی آمار مجروحان ناشی از تصادفات رانندگی در استان بوده ایم.

او افزود: رزمایش زمستانه پلیس راه با شرکت سازمان‌های امدادی و جاده‌ای با حضور پلیس راه، راهنمایی و رانندگی، سازمان‌های بیمه، شهرداری ها، راهداری، اورژانس، هلال احمر، مراکز بهداشتی و درمانی و آتش نشانی به اجرا در آمده است.

فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به بکارگیری ۱۷۲۶ نفر اعم از نیرو‌های پلیس، هلال احمر، اورژانس، امداد خودرو و راهداری در اجرای طرح زمستانه، هدف از اجرای این رزمایش را افزایش حفظ سلامت و ایمنی معابر، کاهش تصادفات و راهبندان، کاهش حوادث جاده ای، تسهیل در آمد و شد و ارائه خدمات انتظامی و امدادی به مسافران برشمرد.

او با اشاره به اجرای این طرح از امروز تا پایان اسفندماه، گفت: با اجرای طرح‌های انتظامی و امدادی از ابتدای سال تاکنون شاهد کاهش ۱۴ درصدی آمار مجروحان و ۲ درصدی متوفیان ناشی از حوادث جاده‌ای در محور‌ها و معابر درون شهری سطح استان بوده ایم.

سردارمفخمی با بیان این که سهم استان از حوادث رانندگی و آمار مجروحان و متوفیان بالغ بر ۴ درصد کل کشور است، افزود: در هشت ماهه گذشته بیش از ۴ میلیون و ۳۶۹ هزار خودرو اعمال قانون شده اند که از این تعداد بالغ بر یک میلیون و ۳۱۳ هزارو ۷۰۰ فقره مربوط به تخلفات حادثه ساز بوده است.

این مقام انتظامی با اشاره به ثبت بیش از ۶ میلیارد تردد در سطح کشور در طی سال جاری، گفت: مازندران دومین استان پرد تردد کشور به شمار می‌رود.

مفخمی آمار دارندگان گواهینامه رانندگی در سطح استان را بالغ بر ۳ میلیون نفر عنوان کرد و با تاکید بر توجه به هشدار‌های انتظامی از سوی رانندگان همکاری و همراهی رسانه‌های استانی از جمله صدا وسیما و شبکه‌های مجازی را در ارائه آموزش همگانی به مردم و پیشگیری از حوادث رانندگی و تلفات ناشی از آن نقشی اثرگذار برشمرد.

فرمانده انتظامی استان مازندران در خاتمه با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته از سوی دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان با پلیس در کاهش حوادث جاده ای، توجه به هشدار‌های پلیس، هواشناسی و سازمان‌های امدادی از جمله به همراه داشتن تجهیزات سازمانی، دقت در رانندگی و رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را مورد تاکید قرار داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.