تقویت روابط عمومی‌ها موجب تسهیل ارتباط مردمی می‌شود

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس با اشاره به نقش روابط عمومی‌ها در ارتباط گیری با رسانه‌ها و تسهیل ارتباطات مردمی تاکید کرد: ارتقای جایگاه این عنصر ارتباطی در دستگاه‌های اجرایی ضرورتی انکار ناپذیر است.

علی باقری در دومین نشست شورای هماهنگی روابط عمومی‌های دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در فارس افزود: درصورتی که جایگاه روابط عمومی‌ها در ادارات بخوبی تعریف و ارتقا یابد برخی نارسایی‌های ارتباطی موجود میان دستگاه‌ها و ارباب رجوع‌ها رفع خواهد شد.

جانشین مدیر کل ومعاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس درادامه با تاکید بر اهمیت نقش روابط عمومی‌ها در تحقق اهداف یک سازمان، این جایگاه را ستون دستگاه‌ها دانست و اذعان داشت که فعالان این حوزه در انعکاس دستاورد‌های دولت نقش مهمی دارند.

باقری، یکی از اهداف این شورا را بسترسازی مناسب جهت تبادل اطلاعات و ایجاد هماهنگی جامع میان فعالیت‌های روابط عمومی‌های سازمان‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در فارس تلقی کرد.

او با بیان اینکه روابط عمومی ها، پشتوانه و زبان گویای مدیرانشان هستند، نقش موثر روابط عمومی در انعکاس اخبار و بازتاب اقدامات مثبت دولت را مهم توصیف کرد و بر ضرورت تقویت جایگاه فعالان این بخش تاکید کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس در ادامه حفظ نیروی انسانی را مهمترین رکن هر سازمان دانست و با اشاره به بهره گیری از ظرفیت روابط عمومی‌ها به عنوان خاستگاه اصلی تحولات سازمانی و پیشگامان جهاد تبیین، یادآور شد که این بخش با انعکاس صحیح و واقعی عملکرد‌ها و خدمات دولت می‌توانند در این عرصه اثرگذار بوده و امید آفرینی را گسترش دهند.

باقری اذعان داشت که روابط عمومی‌های سازمان‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در فارس باید با تهیه گزارش مشترک از عملکرد دستگاه‌های خود، علاوه بر آگاهی از فعالیت‌های انجام شده در دیگر ادارات، صرفه‌جویی و پیشگیری از انجام فعالیت‌های موازی را در دستور کار و همچنین در انجام ماموریت‌های درون و برون سازمانی موفق عمل کنند.

رییس شورای هماهنگی روابط عمومی‌های دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در فارس در این نشست با اشاره به اینکه بیان عملکرد دستگاه‌های اجرایی به امید آفرینی در جامعه کمک می‌کند هدف از تشکیل این جلسات را ارتقای کارآمد روابط عمومی‌ها و سازمان‌های تابعه در جهت تحکیم ارتباط میان دولت و مردم برشمرد.

بهروز باصری بر اهمیت تشکیل دبیرخانه شورای روابط عمومی‌های سازمان‌های تابعه طبق دستورالعمل تاکید کرد و توضیح داد که باید ظرفیت‌های موجود در عرصه اطلاع رسانی در حوزه‌های مختلف، شناسایی شده و مورد بهره برداری مناسب قرار گیرد.

در این نشست دبیرخانه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در فارس تشکیل شد و اعضای کمیته‌های تخصصی اطلاع رسانی، تبلیغات، آموزش و رفاه نیز مشخص شدند. همچنین مقرر شد که جلسات این شورا به صورت مستمر به میزبانی سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه، برگزار شود تا اجرای طرح‌ها و برنامه ها، رنگ جدی تری به خود بگیرد.

همچنین این جلسه چند ساعته، معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس به همراه مدیران روابط عمومی دستگاه‌های تابعه این وزارتخانه در فارس از فرایند تولید شیر پگاه بازدید کردند و دو تن از مدیران این شرکت به بیان بخشی از طرح‌ها و برنامه‌های توسعه‌ای این واحد صنعتی پرداختند و فعالیت‌های مرتبط با حوزه مسئولیت‌های اجتماعی و سلامت محور خود را تشریح نمودند.

هم افزایی و بهره گیری از ظرفیت روابط عمومی‌ها در راستای حل مشکلات، تقویت جایگاه روابط عمومی در ادارات و شرکت‌های تابعه، ایجاد کمیته‌های تخصصی و اهمیت ساماندهی دبیرخانه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در فارس، برخی موضوعات مطرح و مصوب شده در این نشست بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.