اولین دادستانی در شهر ماهان مستقر شد

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: ماهان اولین بخش در استان کرمان است که سیستم قضایی شهرستان در آن استقرار پیدا می‌کند.

حجت السلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در آئین معارفه اولین رئیس دادگستری و دادستان بخش ماهان گفت: با توجه به اهمیت شهر ماهان در ابعاد توریستی، فرهنگی، اقتصادی در استان کرمان دارد، لازم بود از نظر قضایی ارتقا پیدا کند تا مردم بتوانند از ظرفیت‌های این شهر بیشتر بهره‌مند شوند.

وی افزود: ماهان از شهر‌های توریستی استان کرمان است و میزبان تعداد زیادی گردشگر ایرانی و خارجی در طول سال است.

مقام ارشد قضایی در استان کرمان اظهار کرد: سه اثر ثبت شده جهانی در بخش ماهان وجود دارد که اهمیت گردشگری و تامین امنیت شهر را دوچندان می‌کند.

وی افزود: اهمیت مواصلاتی و تعدد تردد در شهر ماهان و مسائل دیگر منجر به ایجاد آسیب‌ها و تهدیدات عدیده و جرائم متعدد در این شهر شده است.

حجت الاسلام حمیدی بیان کرد: از آنجائیکه بخش ماهان در نزدیکی مرکز استان کرمان قرار دارد ممکن است سرریز برخی جرائم به این شهر گسیل داده شود.

رییس شورای قضایی استان تصریح کرد: لازم بود دادگستری و دادستانی در این شهر استقرار یابد تا زمینه امنیت اجتماعی فراهم و مردم این شهر شاهد ارتقای توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی باشند.

وی افزود: پس از پیگیری‌ها و رایزنی‌های صورت گرفته با رئیس قوه قضائیه، معاونت‌های قوه و دادستان کل کشور مجوز استقرار اولین دادستانی در بخش ماهان صادر شد.

حجت الاسلام حمیدی گفت: از آنجائیکه امنیت بستر توسعه اقتصادی و اجتماعی است، احداث دادستانی گامی مهم در توسعه اقتصادی، فرهنگی و سیاسی است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان داشت: احداث دادستانی اقدام موثری است و زمینه خدمت رسانی را بیشتر فراهم می‌کند، استقرار دادگستری هدف نیست بلکه رسیدن به عدالت هدف اصلی است.

وی افزود: با استقرار دادستانی در بخش ماهان بایستی ضریب امنیتی شهر ارتقا پیدا کند، حق مردم بهتر استیفا و عدالت بهتر اجرا شود.

وی افزود: از آنجائیکه صلاحیت‌های قضایی در دادگستری شهر ماهان افزایش می‌یابد مراجعه مردم این شهر به دادگستری شهر کرمان کمتر می‌شود.

رئیس دادگستری شهر ماهان در ابتدای جلسه از کاهش ۴۰ درصدی جرم سرقت و کاهش تصادفات در این بخش خبر داد و گفت: اقدامات مثبتی مانند استقرار پلیس آگاهی، پایگاه محیط زیست و انجمن حمایت از زندانیان که در جهت توسعه زیرساخت‌های شهر ماهان صورت گرفته است منجر به کاهش جرائم و آسیب‌های اجتماعی در این شهر شده است.

دادستان جدید بخش ماهان در پایان این جلسه یکی از وظایف دستگاه قضایی ماهان را برخورد جدی با مخلان نظم و امنیت عمومی عنوان کرد و گفت: پیگیری توسعه زیرساخت‌های بهداشتی، اقتصادی و تامین امنیت گردشگران داخلی و خارجی را در دستور کار خود قرار خواهیم داد.

سینا بنی اسد با اشاره به اهمیت جغرافیایی شهر ماهان، برخورد قانونی و قاطع با قاچاقچیان سوخت و قاچاق اتباع را لازم و ضروری برشمرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار