معذرت خواهی نیروگاه شازند از مردم استان مرکزی بابت مازوت سوزی

مدیران شرکت گاز استان مرکزی و توزیع برق نیروگاه حرارتی شازند در اطلاعیه‌ای مشترک، از مردم به خاطر شروع مصرف مازوت عذرخواهی کردند.

در این اطلاعیه آمده است: به استحضار مردم شریف استان مرکزی می‌رساند؛ در زمان حاضر به دلیل ورود فصل سرد سال و برودت هوا چالش اساسی صنعت برق، سوخت رسانی به نیروگاه‌ها، جلوگیری از تشدید ناترازی چندین ساله شبکه برق و گاز و حفظ پایداری شبکه در مناطق مختلف کشور است.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: تلاش مسئولان استان از ابتدای سال تاکنون در راستای تامین گاز مورد نیاز نیروگاه حرارتی شازند با وجود افزایش مصرف گاز در کشور سبب شد تا نسبت به سال گذشته بیش از یک ماه از مصرف سوخت دوم جلوگیری شود و همزمان به منظور کاهش مصرف سوخت با تصمیم‌های گرفته شده، یک واحد نیروگاه معادل ۲۵ درصد ظرفیت تولید تا پایان سال تعطیل و از مدار خارج شد.

در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: متأسفانه در روز‌های اخیر به دلیل برودت هوا و با توجه به افزایش روز افزون گاز در بخش‌های مختلف به ویژه در بخش خانگی، تامین کامل سوخت گاز نیروگاه‌ها ممکن نیست و به علت محدودیت‌های اعمال شده در سوخت گاز نیروگاه‌های کشور، نیروگاه شازند هم به اجبار برای تامین برق و حفظ پایداری شبکه در روز‌های آینده ناگزیر به استفاده از سوخت دوم خود که همان مازوت است خواهد شد.

این اطلاعیه افزوده است: ضمن عذرخواهی از مردم شریف استان مرکزی به ویژه شهروندان اراک و شازند به اطلاع می‌رساند که مسئولان استان حداکثر تلاش خود را برای تامین سوخت گاز طبیعی و کاهش دوره مصرف سوخت دوم به کار خواهند بست.

این در حالی است که سال گذشته حشمتی معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست کشور در سفر به شهرستان شازند با اشاره به آلودگی هوا گفته بود: ریاست جمهوری اعلام کرده دستگاه‌های باید اجرا شدن قانون هوای پاک را دنبال کنند و دولت نیز در این مسیر گام بر می‌دارد. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۶ ۲۲ آذر ۱۴۰۲
چرا برق نیروگاه آب سنگین خنداب وارد مدار نمیشود ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۲ ۲۱ آذر ۱۴۰۲
شهر اراک به دلیل آلودگی هوا ، قابل سکونت نیست و به زودی این شهر خالی از سکنه می‌شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۷ ۲۲ آذر ۱۴۰۲
بالاترین آمار سرطان و بیماری های روحی و روانی مربوط به اراک است