بیش از ۱۳ هزار واحد مسکونی در آذربایجان‌غربی نوسازی می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: نوسازی بیش از ۱۳ هزار واحد مسکونی بافت فرسوده استان در دستور کار قرار گرفته است.

سید محسن حمزه‌لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: نوسازی و احداث ۱۳ هزار و ۴۲۲ واحد مسکونی در محدوده‌های بازآفرینی شهری به خصوص بافت‌های فرسوده استان در دستور کار قرار گرفته که بخش مهمی از آن‌ها در شهر ارومیه قرار دارد.

وی اضافه کرد: بسته‌های تشویقی متضمن نوسازی در بافت‌های فرسوده و تسهیلات بانکی برای واحد‌های مسکونی بافت‌های فرسوده در شهر‌های ارومیه، خوی و بوکان وارد فاز عملیاتی و اجرایی شده است.

حمزه لو ادامه داد: همچنین طرح‌های تشویقی برای اجرا در ۱۱ شهر پیرانشهر، نقده، بوکان، مهاباد، چهاربرج، میاندوآب، محمدیار، اشنویه، تکاب، شاهین دژ و سردشت به تصویب کمیسیون ماده ۵ آذربایجان‌غربی رسیده که گام مهمی در نوسازی این بافت‌ها به شمار می‌رود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در ادامه گفت: بازبینی محدوده‌های هدف بازآفرینی شهری و روند اجرای بسته‌های تشویقی متضمن نوسازی در بافت‌های فرسوده از دیگر مسائل مورد توجه است که باید با جدیت دنبال شود.

به گفته وی، با هدف اجرای سیاست‌های بازآفرینی شهری در استان نیازسنجی محلات هدف برای افزایش محدوده بافت‌های ناکارآمد و فرسوده شهری در اولویت بوده و این امر با حفظ کامل بافت‌های تاریخی شهری محقق می‌شود.

کل مساحت بافت فرسوده آذربایجان‌غربی ۳ هزار و ۳۱۰ هکتار است که از این میزان ۴۱۷ هکتار در ارومیه قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.