ارائه آموزش مهارت‌های شغلی به سربازان کشور

مشاورعالی قرارگاه مهارت آموزی نیرو‌های مسلح گفت: سربازان حین خدمت بسته به علاقه شخصی و نیاز بازار مهارت‌های شغلی فرا می‌گیرند.

مشاورعالی قرارگاه مهارت آموزی نیرو‌های مسلح در سفر به شهرکرد گفت: سالانه ۳۵۰ هزار جوان کشور وارد امر مقدس سربازی می‌شوند که از این پس به آن‌ها مهارت‌های شغلی و حرفه‌ای آموزش داده می‌شود.

سردار سرتیپ دوم پاسدار موسی کمالی افزود: قرارگاه مهارت آموزی مشاغل به سربازان و کادر وظیفه نیرو‌های مسلح در سراسر استان‌ها با مسئولیت استانداری تشکیل شده و آموزش‌ها بر اساس اولویت و نیاز هر منطقه به سربازان ارائه می‌شود.


بیشتر بخوانید


وی آموزش‌ها را در دو بخش عمومی و تخصصی بیان کرد و گفت: سبک زندگی، کسب و کار سواد مالی، امداد و نجات، گردشگری، تبلیغات فنی، مهندسی کشاورزی، برنامه نویسی و عکاسی بخشی از این مهارت آموزی‌ها است.

مشاور عالی قرارگاه مهارت آموزی نیرو‌های مسلح تعمیرکار سخت‌افزار تلفن همراه، برق خودرو، آبگرمکن، نانوایی سنتی و لواش، پیرایشگری مردانه، درب و پنجره سازی پروفیل آهنی، نصاب کولر‌های گازی و آشپزی را از دیگر آموزش‌های حین خدمت به سربازان بیان کرد.

سردار موسی کمالی با بیان اینکه به مهارت آموزان مدرک معتبر فنی و حرفه‌ای اعطا می‌شود خاطرنشان کرد: مهارت آموزی‌ها فقط به دوران سربازی ختم نمی‌شود بلکه بعد از پایان دوره خدمت تسهیلات یک تا یک میلیارد و پانصد میلیون ریالی به مهارت آموزان نیرو‌های مسلح پرداخت می‌شود و تا رسیدن آن‌ها به شغل مناسب به مدت ۳ سال رصد خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار