آموزش رشته‌های فنی و حرفه‌ای به ۵۰۰ نفر از سربازان وظیفه در تایباد

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای تایباد گفت: از ابتدای امسال تا کنون، تعداد ۵۰۰ نفر از سربازان وظیفه مشغول به خدمت در این شهرستان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فراگرفته اند.

اسماعیل نیک‌محمدی رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای تایباد گفت: تعداد ۵۰۰ نفر از سربازان وظیفه مشغول به خدمت در شهرستان تایباد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را در رشته‌های مختلف فراگرفته اند که این آموزش‌ها به صورت رایگان ارائه می‌شوند.

وی افزود: این آموزش‌ها در راستای تفاهمنامه‌ای میان ستاد کل نیرو‌های مسلح و سازمان فنی و حرفه‌ای کشور ارائه می‌شود که در شهرستان مرزی تایباد این تعداد سرباز وظیفه در هنگ مرزی، تیپ متحرک هجومی شهید حبرانی ارتش، ناحیه مقاومت بسیج سپاه، نیروی زمینی سپاه و یگان حفاظت زندان تایباد مشغول به خدمت هستند.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای تایباد ادامه داد: برق صنعتی، برق ساختمان، مکانیک خودرو، جوشکاری، عمران، نصب کاغذ دیواری، کامپیوتر و کشاورزی از جمله رشته‌های آموزشی بوده که تاکنون در ۸ نوبت به سربازان وظیفه ارائه شده اند.

نیک‌محمدی بیان کرد: برخی از سربازان در مرکز شهید عباسیان و برخی دیگر، مانند سربازان هنگ مرزی تایباد که در پاسگاه‌های مختلف مستقر هستند، توسط مربی پایور دارای صلاحیت حرفه‌ای در محل پادگان خود آموزش می‌بینند.

این مقام مسئول تصریح کرد: قرار است تا پایان امسال ۷۰۰ سرباز وظیفه در شهرستان تایباد آموزش ببینند که در حال حاضر حدود ۷۰ درصد آن محقق شده است.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای تایباد خاطرنشان کرد: هر دوره به طور متوسط ۲ ماه طول می‌کشد و سربازان مهارت آموز در پایان دوره و پس از اخذ آزمون، موفق به کسب مدرک بین المللی فنی و حرفه‌ای خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.