کشف بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در استان اردبیل

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل گفت در ۶ ماهه نخست امسال بیش از یک هزار و ۵۰۰ کیلوگرم انواع مواد در این استان کشف و ضبط شده است.

اکبر منتظر در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خلخال افزود: تولید مواد مخدر در کشور همسایه افغانستان و قرار گرفتن در مسیر ترانزیت مواد مخدر روند مبارزه با مواد مخدر را سخت‌تر کرده است.

او اضافه کرد: با وجود ادعا‌های مبنی بر کاهش تولید مواد مخدر در افغانستان همچنان ۹۵ درصد مواد مخدر جهان در این کشور تولید می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل یادآورشد: ارائه بذر اصلاح شده مواد مخدر از سوی کشور‌های غربی به افغانستان موجب افزایش تولید محصول مواد مخدر مزارع این کشور از لحاظ کیفی و کمی شده است.

منتظر خاطرنشان کرد: همسایگی کشور افغانستان با ایران موجب شده تا هم‌اکنون بیش از ۹۰ درصد کشفیات تریاک جهان در ایران کشف شده و از ترانزیت آن به سایر کشور‌ها جلوگیری شود.

او با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص پیچیدگی کار مبارزه با مواد مخدر گفت: مبارزه با مواد مخدر نیازمند داشتن آگاهی‌های علمی، بهره مندی از پلیس متخصص و سازمان‌های کاشف مجهز به فناوری‌های علمی و به روز است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل با بیان اینکه بر اساس مواد ۲۴ و ۲۵ قانون مبارزه با مواد مخدر دهیاران نقش مهمی در این خصوص دارند، اظهار کرد: خوشبختانه دهیاران استان اردبیل در این خصوص همکاری مطلوبی با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان داشته و در این زمینه موفق عمل کرده‌اند.

منتظر با تاکید بر لزوم عملیاتی شدن مصوبات جلسات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در شهرستان‌ها به جای ارائه گزارش‌ها و رفع تکلیف افزود: حضور همه اعضا در این جلسات به خصوص مسئولین قضایی برای افزایش شدت مبارزه با مواد مخدر ضرورت دارد.

او همچنین گفت: اعتبارات این شورا به صورت متمرکز در مرکز کشور به مناطق مختلف تخصیص یافته و توزیع می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل تخصیص اعتبار برای راه‌اندازی خانه‌های نشاط و ورزش روستایی را از راهکار‌های ارائه شده برای پیشگیری از کاهش آسیب مواد مخدر در مناطق روستایی استان ذکر کرد که از سوی مرکز کشور برای مبارزه با مواد مخدر به این امر اختصاص یافته است.

سید جواد یحیی‌زاده، فرماندار خلخال نیز در این جلسه از تلاش برای راه‌اندازی دومین مرکز کمپ ترک اعتیاد و بهبود اقامتی معتادین در شهر خلخال خبر داد.

او از راه‌اندازی مرکز ترک اعتیاد سرپایی دولتی و چهارمین مرکز ترک اعتیاد سرپایی این شهرستان توسط دانشکده علوم پزشکی این شهرستان تقدیر کرد و گفت: در مدت یک ماه پس از راه‌اندازی این مرکز ۱۵۰ معتاد تحت پوشش این مرکز قرار گرفته و از خدمات درمانی آن برای ترک اعتیاد بهره می‌برند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار