نظارت متولیان بر بازار، عامل پیشگیری از جرائم و تخلفات

قویدل گفت: نظارت صحیح بر بازار از سوی دستگاه‌های متولی، عاملی موثر در کنترل بازار است و باعث جلوگیری از بسیاری تخلفات در بازار خواهد شد. 

سید مهدی قویدل گفت: باتوجه به دستور رییس قضاییه و ابلاغ از سوی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و با تشکیل کار گروه تخصصی ویژه نظارت بر بازار، اولین بازدید از سوی گشت ویژه نظارت بر بازار در استان کرمان از انبار‌های ویژه نگهداری کالا‌های اساسی در استان با حضور نماینده دادستان مرکز استان انجام شد.

او بیان کرد: هدف از اجرای این برنامه، حمایت دستگاه قضایی از اقدامات قانونی مسئولان دستگاه‌های متولی در حوزه بازار و ایجاد هماهنگی و هم افزایی بین آن‌ها در مسیر اجرای وظایف قانونی خود می‌باشد.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان کنترل و نظارت صحیح بر بازار از سوی دستگاه‌های متولی را عاملی موثر بر کنترل بازار دانست و افزود: این مهم می‌تواند از وقوع بسیاری از جرائم و تخلفات در بازار، مانند: احتکار و قاچاق کالا، گران فروشی و توزیع نا عادلانه کالا‌های اساسی در استان پیشگیری کند.

او ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان با همکاری و همراهی دادستانی مرکز استان به صورت ویژه به موارد مربوط به بازار ورود کرده و هر جا احساس شود دستگاه‌های متولی، کم کاری و ترک فعل دارند، طبق قوانین و مقررات با آن‌ها برخورد خواهد شد.

میثم مولایی، نماینده دادستان مرکز استان نیز، در ادامه بازدید از انبار‌های کالا‌های اساسی در استان کرمان گفت: دادستانی استان با تمام توان در کنار دستگاه‌های متولی برای ایجاد نظم و آرامش در بازار و پیشگیری از وقوع جرائم در این حوزه می‌باشد.

وی بیان کرد: همه دستگاه‌های مسئول در زمینه بازار باید به وظایف قانونی خود عمل کرده و از سوء استفاده افراد سود جو در بازار جلوگیری کنند؛ بنابراین دادستانی نیز برای حفظ و صیانت از حقوق عامه با هر گونه تخلف و جرم در حوزه بازار در صورت گزارش دستگاه‌های متولی برخورد می‌کند.

مولایی افزود: نظارت و پیگیری، مهم ترین عامل بازدارنده در وقوع جرائم در حوزه فعالیت بازار و توزیع کالا‌های اساسی می‌باشد به همین دلیل در صورت مشاهده هر گونه کم کاری و ترک فعل از سوی دستگاه‌های متولی مطابق قانون با آن‌ها برخورد خواهد شد.

با هدف اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و ماموریت پنجم سند تحول و تعالی قضایی و تاکیدات ریاست قوه قضائیه مبنی بر پیشگیری از وقوع جرم و نظارت بر حسن اجرای قوانین و حفظ حقوق عامه، گشت ویژه نظارت بر بازار و توزیع کالا‌های اساسی در استان کرمان با برنامه ریزی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان و همکاری دادستانی مرکز استان و ادارات کل جهاد کشاورزی، صنعت و معدن و تجارت، دانشگاه علوم پزشکی، تعزیرات حکومتی، پلیس نظارت بر اماکن عمومی و بسیج اصناف، تشکیل شد و موضوع پیشگیری از جرائم و تخلفات در حوزه بازار در دستور کار دستگاه قضایی استان قرار گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.