معاون وزیر جهاد کشاورزی:

خرید تضمینی گندم ۴۵ درصد افزایش یافت

معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: امسال واردات اقلام غذایی موردنیاز بازار داخلی بیش از ۶ میلیون تن کاهش داشته که نسبت به پارسال نشانگر رشد ۴۵ درصدی است.

سعید راد روز دوشنبه در دیدار با نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: بیش از ۸۳ هزار نانوایی نوع یک و نوع ۲ در کشور فعالیت دارند که پس از اجرای طرح هوشمندسازی، همگی براساس میزان پخت روزانه خود از سرانه سهمیه آرد برخوردار می‌شوند.

وی ادامه داد: به برکت همین هوشمندسازی و خرید تضمینی گندم از کشاورزان، مدت دوام ذخایر غذایی کشور به‌طور خاص در حوزه آرد و نان از مرداد سال آینده نیز فراتر رفته است و طبق برنامه‌ریزی‌های دقیق هیچ مشکلی در تأمین نان مردم به وجود نخواهد آمد.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی هم گفت: این که در برخی نانوایی‌ها، نان به سه نرخ متفاوت به مردم عرضه می‌شود، این خیلی بد است. سفره کارگران ما برای خرید نان سنگک ۲۰ هزار تومانی کشش ندارد. بازار مرغ و گوشت نیز اگر دچار نوسان و تلاطم باشد، باعث می‌شود اقلام ضروری بیشتر از سفره مردم فاصله بگیرد.



آیت الله سید احمد علم الهدی افزود: به همین دلیل می‌گوییم یک نظام دقیق صنفی برای نظارت دقیق و سخت‌گیرانه بر بازار تعریف کنید تا بساط سوداگران و سودجویان جمع شود.

وی ادامه داد: هر چه قدر هم که مملکت از نظر تمدن، فرهنگ، فناوری و دانش پیشرفته باشد، مردم آسوده‎ خاطر نخواهند بود و امنیت افکار عمومی تأمین نخواهد شد مگر این که مردم از سفره‌های خود اطمینان داشته باشند.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار کرد: این یک حقیقت تلخ است که بازار ارزاق مردم، مدت‎هاست از وجود دزد‌هایی رنج می‌برد که در مقام دلال، دسترسی این ملت را به رزق حلال خدا سخت می‌کنند.

علم الهدی افزود: این پذیرفته نیست نانی که به قیمت مصوب ارائه می‌شود، کیفیت نداشته باشد تا سودجویان بتوانند محصول باکیفیت و مطلوب خود را به چند برابر قیمت مصوب عرضه کنند و مردم نیز ناچار به خرید باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار