نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر:

روحیه نوع‌دوستی سردار سلیمانی، الگویی ارزشمند برای هلال‌احمر است

 حجت الاسلام‌و المسلمین معزی گفت: روحیه فداکاری و نوع‌دوستی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، الگویی ارزشمند برای هلال‌احمر است.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر در بدو ورود به استان کرمان با حضور در گلزار شهدای شهرستان کرمان، به مقام شامخ شهدای والامقام و به ویژه سیدالشهدا جبهه مقاومت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ادای احترام کرد.

 حجت الاسلام‌والمسلمین معزی پس از عطرافشانی گلزار شهدا در اجتماع کارکنان و داوطلبان، جوانان، امدادگران و طلاب جمعیت هلال احمر کرمان یاد و خاطره شهدا به ویژه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را گرامیداشت و  گفت: امروز روح سردار شهید سلیمانی همراه مردم مظلوم غزه و در کنار جبهه مقاومت است.

او  در سخنان خود به بازخوانی بخشی از بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در وصف اخلاص و ایمان سردار شهید قاسم سلیمانی نیز پرداخت و بینش راهبردی، عمل خالصانه و باورمندی به انقلاب را از ویژگی‌های ممتاز شهید سلیمانی برشمرد و در وصف این شهید والا مقام بیان کرد: رهبر معظم انقلاب  (مدظله العالی) می‌فرمایند: «حاج قاسم صد بار در معرض شهادت قرار گرفته بود؛ این بار اول نبود، ولی در راه خدا، در راه انجام وظیفه، در راه جهاد فی‌سبیل‌الله از هیچ چیز پروا نداشت.»

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با بیان اینکه شجاعت و تدبیر از دیگر ویژگی‌های سردار شهید است که رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در بیانات خود به آن اشاره کردند، گفت: این ۲ ویژگی به تعبیر رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی)  فقط معطوف به میدان نظامی نبود؛ بلکه در میدان سیاست هم این‌گونه بوده است.

او  روحیه فداکاری و نوع‌دوستی سردار شهید سلیمانی را الگویی ارزشمند برای جمعیت هلال احمر برشمرد و تصریح کرد: برای سردار سلیمانی این ملت و آن ملت و مانند این‌ها مطرح نبود؛ نوع‌دوست بود و حالت فداکاری برای همه داشت.

 حجت الاسلام‌والمسلمین معزی این ویژگی را بر آمده از آموزه‌های اسلامی و در راستای اهداف جمعیت هلال‌احمر دانست و افزود: جمعیت هلال احمر، نهادی عام المنفعه و خدمتگزار است که برای تسکین آلام بشری، احترام به انسان‌ها و ترقی و تعالی زندگی بشریت گام بر می‌دارد.

او  در این بخش از سخنان خود به بازخوانی بخشی از نامه حضرت امام خمینی (ره)، به فرزندش پرداخت و با بیان اینکه اندیشه امام برگرفته از اسلام ناب محمدی بوده است، بیان کرد: در نامه امام (ره) آمده، ما که عاجز از شکر او و نعمت‌های بی‌منت‌های اوییم، پس چه بهتر که از خدمت به خلق غفلت نکنیم که خدمت به آنان خدمت به حق است.

نماینده رهبر معظم انقلاب یکی از بارزترین ویژگی‌های اندیشه امام خمینی (ره) را مسأله خدمت خالصانه و بی‌منت به دیگری دانست و تصریح کرد: قهرمانانی همچون سردار سلیمانی در مسیر مکتب و گفتمان امام خمینی (ره) گام برداشته‌اند.

اودر ادامه به جایگاه و عظمت سردار سلیمانی به عنوان یک قهرمان در ایران اسلامی نیز اشاره کرد و افزود: ملت ایران اسلامی، تمام ارزش‌ها و باور‌های خود را در این سردار شهید متجلی می‌بیند.

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایستادگی و مقاومت شهیدان در هشت سال دفاع مقدس و دیگر صحنه‌های ایثارگری و پایمردی برای اعتلای جمهوری اسلامی ایران گفت: شهدا، مهم‌ترین سرمایه زندگی؛ یعنی جان خود را خالصانه را در راه خدا هزینه کرده‌اند و شهدای انقلاب اسلامی نیز با خون خود، ماندگاری نظام جمهوری اسلامی را تضمین کرده‌اند.

او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایستادگی و مقاومت مردم غزه در برابر جنایات رژیم صهیونیستی در ۲ ماه گذشته گفت: اگرچه ایستادگی و مقاومت هزینه خواهد داشت؛ اما عامل پیروزی آن‌ها در برابر رژیم غاصب اسرائیل خواهد شد.

نماینده، ولی فقیه در هلال احمر با اشاره به آیات قرآن کریم تصریح کرد: این وعده الهی است که اگر در برابر دشمنان استقامت کنید، خداوند شما را یاری خواهد کرد..

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی همچنین تاکید کرد: با رفع موانع و همکاری دیگر جوامع، جمعیت هلال احمر ایران آماده ارسال محموله و کمک‌های امدادی و انسانی به مردم غزه است.

او  در ادامه با بیان خاطرات دوران مبارزاتی پیش از انقلاب خود به نقش پررنگ مردم استان در شکل‌گیری انقلاب نیز اشاره کرد.

لزوم نظارت بر موقوفات، پرداختن به موضوعات و‌ مسائل تربیتی جوانان در جمعیت هلال احمر و نقش و عملکرد انکار ناپذیر طلاب در حوادث طبیعی و غیرطبیعی؛ همچون: سیل خوزستان ولرستان، زلزله بم و اپیدمی‌کرونا، از دیگر موضوعات مورد اشاره نماینده رهبر معظم انقلاب در این دیدار بود.

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه برای بررسی راهکار‌های مناسب در مسیر پیشبرد اهداف برنامه‌های هلال‌احمر جلسات منطقه‌ای برگزار می‌شود، افزود: در این سفر، جلسه هم‌اندیشی با حضور ائمه جماعات شعب هلال احمر استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و یزد برگزار خواهد شد.

در سفر ۳ روزه نماینده، ولی فقیه در جمعیت هلال احمر به استان کرمان، معاونین و مدیر کل حوزه نمایندگی، ولی فقیه در هلال احمر، حجت الاسلام و المسلمین معزی را همراهی می‌کنند.

پوشش امدادی حوادث کوهستان، یکی از سخت‌ترین ماموریت‌های امداد ونجات است

در سفر نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال‌احمر به استان کرمان، حجت‌الاسلام والمسلیمن معزی از پایگاه امداد ونجات کوهستان یادمان امدادگر مرحوم احمد توکلی در کرمان بازدید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین معزی در این بازدید با قدردانی از حضور خالصانه و به دور از هر گونه چشم داشت امدادگران و نجاتگران در پایگاه‌های امداد ونجات هلال‌احمر، گفت: جمعیت هلال‌احمر با توجه به اهداف چهارگانه خود به عنوان یک سازمان داوطلب‌محور و خدمتگزار، همواره در حوادث گوناگون با روحیه ایثار و فداکاری خود به عنوان اولین مجموعه خدمت‌رسان و پرچم‌دار خدمت‌رسانی به ارائه کمک به آسیب‌دیدگان پرداخته است.

وی با مهم بر شمردن نقش پایگاه‌های امداد ونجات به منظور کمک به کاهش تلفات، تسکین درد و آلام حادثه‌دیدگان و همچنین ایجاد احساس امنیت و امیدآفرینی با خدمت‌رسانی به موقع تصریح کرد: این خدمت خالصانه و با نیت الهی حقیقتا قابل قدردانی است.

سفر نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال‌احمر به استان کرمان

نماینده ولی فقیه در هلال‌احمر با مهم بر شمردن نقش پایگاه‌های امداد ونجات بین‌شهری در جاده‌های کشور به منظور کمک به کاهش تلفات، تسکین درد و آلام حادثه‌دیدگان و همچنین ایجاد احساس امنیت در محور‌های مواصلاتی با خدمت‌رسانی به موقع تصریح کرد: تلاش‌های بی منت امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال‌احمر در این حوادث به ویژه در ایام نوروز کاملا محسوس و سبب آرامش خاطر هموطنان می‌شود.

وی  به تفاوت خدمت مسلمان‌ها در جمعیت هلال‌احمر با غیرمسلمانان در سایر جمعیت‌های صلیب سرخ اشاره کرد و افزود: نقطه عطف خدمت در جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران، کسب رضایت پروردگار است.

 نماینده رهبر معظم انقلاب با مرور برخی از خدمات نجاتگران حوادث کوهستان و سختی‌هایی که با آن رو‌به‌رو هستند، گفت: اعضای هلال‌احمر با توجه به وظیفه ذاتی انسانی اخلاقی و برای کسب رضایت پروردگار، یاری‌گر نیازمندان و آسیب‌دیدگان در جامعه است.

وی افزود: این ویژگی امدادگر مسلمان، خدا دوست و نوع‌دوست است که در حادثه سقوط هواپیمای مسافربری در ارتفاع چند هزار متری قله دنا با وجود سرمای شدید و خطرات بسیار برای تسکین آلام خانواده‌های جان باختگان حضور می‌یابد و به جست وجوی پیکر جان‌باختگان این حادثه دلخراش می‌پردازد.

حجت‌الاسلام والمسلمین معزی به مشقت‌های خدمت‌رسانی در دل کوه نیز اشاره کرد و از خدمات امدادگران حاضر قدردانی کرد و گفت: مزد خدمات شما با شاخص‌های دنیایی قابل اندازه‌گیری نیست.

 وی با اشاره به خلوص نیت امدادگران و فعالیت داوطلبانه و بی‌مزد و منت آن‌ها افزود: آن‌ها مخلصانه در حوادث گوناگون به میدان می‌آیند. یک امدادگر در زمان حادثه تنها به خدمت به هم‌نوع خود فکر می‌کند، این فعالیت حسنه قطعا اجر بالایی را نزد خداوند دارا است.

 نماینده ولی فقیه در هلال‌احمر در ادامه با اشاره به آموزه‌های اسلامی برای احسان و خیرخواهی تصریح کرد: در دین مبین اسلام نیز فعالیت‌های داوطلبی نزد پروردگار ارزشمند است. خیر بودن، احسان‌گر بودن و عمل صالح که در قرآن و روایات اسلامی بسیار مورد توجه قرار گرفته، همگی در فعالیت‌های هلال‌احمر تبلور یافته است.

حجت الاسلام و المسلمین معزی در پایان، از امکانات لجستیک ویژه امداد ونجات کوهستان بازدید کرد. 

بازدید نماینده ولی فقیه از مجتمع درمانی و توانبخشی شهید مغفوری هلال احمر

در دومین روز از سفر نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر به استان کرمان، حجت الاسلام و المسلمین معزی امروز از مجتمع بهداشتی، درمانی و توانبخشی شهید مغفوری هلال احمر در مرکز استان بازدید کرد.

سفر نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال‌احمر به استان کرمان

در بازدید از این مجتمع درمانی، بخش‌های مختلف کلینیک تخصصی دندانپزشکی، ارتوپدی فنی، فیزیوتراپی و کاردرمانی، توانبخشی، گفتار درمانی، اتاق عمل جراحی محدود مورد بازدید قرار گرفت.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با حضور در بخش‌های مختلف این مجموعه، از خدمات کارکنان و کادر درمانی آن  قدردانی کرد.

 این مجتمع ماهانه به بیش از ۵ هزار نفر خدمات درمانی و بهداشتی ارائه می‌دهد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار