بی‌تفاوتی غرب نسبت به جنایات اسرائیل/ فرانسه، آلمان و ایتالیا به دنبال تشدید تحریم‌های حماس

وزرای امور خارجه فرانسه، ایتالیا و آلمان طی نامه‌ای مشترک به مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواستار تشدید تحریم‌ها علیه جنبش حماس و حامیان آن شدند.

وزرای امور خارجه سه کشور فرانسه، ایتالیا و آلمان روز دوشنبه طی نامه‌ای مشترک به مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواستار تشدید تحریم‌ها علیه جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و حامیان آن شدند. در این نامه که فراز‌هایی از آن در رسانه‌ها منتشر شده است مواضع خصمانه اتحادیه اروپا علیه عملیات طوفان الاقصی تکرار و ادعا شده است: «این مهم است که اتحادیه اروپا از طریق اقدامات مشخص برای جلوگیری از تکرار اقدامات مشابه (هفت اکتبر) تمام اقدامات لازم را علیه حماس و شبه‌نظامیان آن انجام دهد».

در این نامه ادعا شده است که تشدید تحریم‌ها علیه حماس «به‌معنای تعهد قوی‌تر اتحادیه اروپا است که بر اهمیت حذف زیرساخت‌های حماس و حمایت مالی، «انزوا و مشروعیت‌زدایی آن در سطح بین‌المللی تأکید می‌کند.» سه کشور اروپایی بر همین اساس خواستار ایجاد یک نظامی تحریمی علیه حماس و حامیان آن شده‌اند.

این درخواست درحالی مطرح می‌شود که دیپلمات‌های ۲۷ کشور اروپایی امروز (دوشنبه) برای شرکت در آخرین نشست شورای وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۳ در شهر بروکسل گردهم آمده‌اند. جنگ غزه یکی از مسائل عنوان شده در دستور کار شورای وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا است.

پیشتر جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که ریاست نشست امروز را برعهده دارد از اقدام ایالات متحده آمریکا برای وتوی قطعنامه پیشنهادی شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره آتش‌بس غزه ابراز تاسف کرد و هشدار داد که دورنمای صلح در این باریکه تاریک است.

وی افزود: ما در اتحادیه اروپا باید درباره نوعی درخواست برای سلسله وقفه‌های بشردوستانه توافق کنیم تا اوضاع انسانی در غزه کمتر وحشتناک به‌نظر برسد.

به گزارش ایرنا، مقاومت فلسطین، در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و تجاوز رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و دیگر مناطق سرزمین‌های اشغالی، در هفت اکتبر (۱۵ مهر) عملیات طوفان الاقصی را علیه این رژیم آغاز کرد که رژیم صهیونیستی در واکنش به آن، مطابق معمول با قتل‌عام غیرنظامیان و بمباران مناطق مسکونی به عملیات رزمندگان مقاومت پاسخ داد.

جنایات رژیم صهیونیستی واکنش شدید مردم آزاده جهان و مسلمانان را در سراسر جهان در پی داشت و بسیاری از دولت‌ها و نهاد‌های بین‌المللی نیز مجبور به تبعیت از افکار عمومی و محکوم کردن این جنایات شدند. با وجود فشار افکار عمومی جهان، بسیاری از دولت‌های غربی از جمله دولت‌های انگلیس، فرانسه، آلمان و آمریکا بر حمایت همه‌جانبه و بی‌قیدوشرط از جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین تاکید کردند.

رژیم اسرائیل برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروه‌های مقاومت، گذرگاه نوار غزه را بست و منطقه را بمباران کرد. بر اساس آخرین آمار‌ها تاکنون افزون بر ۱۸ هزار فلسطینی به شهادت رسیده و بیش از ۴۹ هزار نفر مجروح شده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۱ ۲۱ آذر ۱۴۰۲
به نظر من سفارتهای کشورهایی که درکودک کُشی غزه دست دارند باید مورد هجوم ملتها قرار بگیرد چون کودک کشی ونسل کُشی پایمال کردن تمامی قوانین بین المللی است
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۰۰:۴۷ ۲۱ آذر ۱۴۰۲
اتحادیه اروپا جنایتکار دیگر نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی اسرائیل و متحدانش سرپوش بگذارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۲۰ آذر ۱۴۰۲
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵
انگلیس، فرانسه، آلمان، ایتالیا و کانادا به همراه آمریکا از 15 مهرماه تاکنون همه جانبه از صهیونیست ها در غزه جنگ کمک، حمایت و پشتیبانی نظامی می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
آخرین اخبار