از دستگیری عاملان و برهم زنندگان نظم عمومی تا نصب نرم افزار جعلی سهام عدالت و هک شدن تلفن همراه در فارس

مهم‌ترین حوادث ۲۰ آذرماه ۱۴۰۲ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز دوشنبه ۲۰ آذرماه ۱۴۰۲ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۱۲ میلیارد ریال گاز مایع قاچاق در فراشبند

فرمانده انتظامی فراشبند از کشف ۲۴ هزار و ۴۵۰ لیتر گاز مایع قاچاق و خارج از شبکه توزیع فرآورده‌های نفتی در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ کرامت‌اله برومندی فرمانده انتظامی فراشبند اظهار کرد: ماموران انتظامی فراشبند در جهت اجرای طرح مبارزه با قاچاق سوخت، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های فرعی به یک دستگاه کامیون کشنده تانکردار مشکوک و جهت بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

او افزود: ماموران پس از هماهنگی با مرجع قضایی در بازرسی از آن کامیون، ۲۴ هزار و ۴۵۰ هزار لیتر گاز مایع قاچاق و خارج از شبکه توزیع فرآورد‌های نفتی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی فراشبند با بیان اینکه کارشناسان ارزش سوخت‌های مکشوفه را ۱۲ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: راننده به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

سرهنگ برومندی اضافه کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس و موضوع را گزارش دهند.

دستگیری عاملان ایجاد مزاحمت و برهم زنندگان نظم عمومی در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از دستگیری ۱۴ نفر از عاملان ایجاد مزاحمت و برهم زنندگان نظم در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ سیدمحمد یوسفی فرمانده انتظامی لارستان اظهار کرد: در پی اطلاع موثق مبنی بر اینکه تعدادی از جوانان اقدام به ایجاد مزاحمت برای نوامیس مردم در سطح پارک‌ها و تفرجگاه‌های سطح شهر می‌کنند؛ بلافاصله موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او افزود: با حضور ماموران در محل و در بررسی‌های دقیق ۱۴نفر (۱۲ مرد و ۲ نفر زن) که با عربده کشی ضمن مزاحمت باعث سلب آشایش برای شهروندان شده بودند را دستگیر کردند و به مقر انتظامی انتقال دادند.

فرمانده انتظامی لارستان با بیان اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده روانه دادسرا شدند، تصریح کرد: پلیس به منظور ایجاد امنیت اجتماعی مردم در سطح جامعه با تمام توان و به صورت شبانه روز تلاش می‌کند و از شهروندان درخواست می‌شود در صورت مشاهده هرگونه ناهنجاری مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

عاقبت متهم

شناسایی کاربر ناشناس لینک جعلی در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از نصب نرم افزار جعلی سهام عدالت منجر به دسترسی غیرمجاز به حساب شاکی و کلاهبرداری ۳۷۵ میلیون ریالی خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی کازرون اظهار کرد: در پی ارجاع پرونده قضایی مبنی بر کلاهبرداری ۳۷۵ میلیون ریالی از حساب شاکی، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.

او افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد پیامکی با مضمون «ضرورت نصب لینک ارسالی جهت سهام عدالت»، توسط کاربری ناشناس به شاکی ارسال شده و او آن لینک را نصب می‌کند.

این مقام انتظامی ادامه داد: با نصب این لینک جعلی، کاربر ناشناس به تلفن همراه شاکی دسترسی غیرمجاز پیدا کرده (هک شدن تلفن همراه) و با جمع آوری اطلاعات حساب بانکی‌اش، ۳۷۵ میلیون ریال از حساب او برداشت کرده است.

سرهنگ زراعتیان تصریح کرد: افسران پلیس فتا با بررسی مدارک و مستندات موجود و اقدامات فنی موفق به شناسایی فرد ناشناس شده و مبلغ برداشتی که از فروشگاهی آنلاین جهت خرید گوشی تلفن همراه اقدام شده بود نیز مسدود کردند. 

فرمانده انتظامی کازرون با بیان اینکه با دستور مرجع قضایی نسبت به بازگشت وجه به حساب شاکی اقدام شد، به شهروندان توصیه کرد: کلاهبرداران، با جعل آدرس اینترنتی سهام عدالت و سامانه ثنا؛ پیامکی با محتوا‌یی نظیر ابلاغیه و دریافت سود که به یک لینکِ پرداخت منتهی می‌شود ارسال می‌کنند؛ لذا می‌طلبد از اعتماد به این افراد خودداری و هرگز به این پیامک‌ها توجه نکنید.

سارقان اماکن خصوصی در بوانات روانه زندان شدند 

فرمانده انتظامی بوانات از کشف ۱۲ فقره سرقت از اماکن خصوصی و دستگیری سارقان خبر داد.

سرهنگ ابوالحسن مزارعی فرمانده انتظامی بوانات بیان کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی در سطح شهرستان بوانات و اهمیت شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان، تیم ویژه‌ای از ماموران پلیس آگاهی و کلانتری ۱۱ مرکز تشکیل و تحقیقات پیرامون شناسایی و دستگیری متهمان در دستور کار قرار گرفت.

او افزود: تیم متشکله تحقیقات تخصصی خود را آغاز و با تلاش‌های شبانه روزی و جمع آوری ادله و مستندات، ۲ نفر سارق سابقه‌دار را در این خصوص شناسایی و در یک عملیات پلیسی آنان را دستگیر و از نامبردگان نیز ۲۰۰ گرم مواد مخدر از نوع هروئین کشف کردند.

سرهنگ مزارعی با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه به ۱۲ فقره سرقت از اماکن خصوصی اعتراف کردند، گفت: سارقان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

توقیف سمند و کشف کالای قاچاق

فرمانده انتظامی خرمبید از توقیف سواری سمند و کشف کالای قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در آن شهرستان خبر داد. 

سرهنگ علی‌اکبر کریمی فرمانده انتظامی خرمبید بیان کرد: ماموران ایست و بازرسی شهید جنتی‌فر در اجرای طرح مبارزه با قاچاق الا و ارز هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به یک سواری سمند مشکوک شدند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی ادامه داد: ماموران موفق شدند در بازرسی از آن خودرو ۱۰ دستگاه کامپیوتر خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی را کشف کنند.

فرمانده انتظامی خرمبید با بیان اینکه راننده به مرجع قضایی معرفی شد، افزود: ارزش این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان، ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

۳۱ راس دام قاچاق در آباده کشف شد 

فرمانده انتظامی آباده از کشف ۳۱ رأس گوسفند بدون مجوز حمل در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی فرمانده انتظامی آباده بیان کرد: ماموران انتظامی کلانتری سورمق به همراه یگان امداد هنگام برقراری ایست و بازرسی و کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک شدند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو، ۳۱ رأس گوسفند قاچاق و بدون مجوز حمل کشف شد.

فرمانده انتظامی آباده با بیان اینکه با هماهنگی قضایی راننده برای سیر مراحل قانونی به شبکه دامپزشکی معرفی شد، تصریح کرد: کارشناسان ارزش دام‌های کشف شده را ۲ میلیارد ریال برآورد کردند.

کشف سوخت قاچاق در زرین دشت 

فرمانده انتظامی زرین‌دشت گفت: با شناسایی دپو سوخت، ۲ هزار و ۷۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق کشف شد.

سرهنگ حمیدرضا صالحی‌فرد فرمانده انتظامی زرین‌دشت بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی با اقدامات فنی از دپو سوخت قاچاق در یکی از محله‌های این شهرستان مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران انتظامی پس از هماهنگی قضایی به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند در بازرسی از آن مکان ۲ هزار و ۷۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق و خارج از چرخه قانونی توزیع، را کشف کنند.

سرهنگ صالحی فرد با بیان اینکه در این خصوص یک نفر پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد، از مردم خواست در صورت اطلاع از فعالیت‌های قاچاقچیان سوخت، مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند. 

کشف احتکار آرد یارانه‌ای در کوار

فرمانده انتظامی کوار از کشف ۱۲۳ کیسه آرد احتکار شده در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ سیدرحمان هاشمی فرمانده انتظامی کوار اظهار کرد: مأموران پلیس امنیت عمومی از خبری مبنی بر احتکار آرد در این شهرستان مطلع و بلافاصله پیگیری موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او بیان کرد: مأموران پس از هماهنگی قضایی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از یک گاوداری، ۱۲۳ کیسه آرد احتکار شده را کشف کردند.

فرمانده انتظامی کوار با بیان اینکه کارشناسان ارزش آرد‌های مکشوفه را ۴۳۰ میلیون ریال برآورد کردند، گفت: در این رابطه یک نفر برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

سارق اماکن خصوصی در لارستان دستگیر شد

فرمانده انتظامی لارستان از دستگیری سارق سابقه‌دار اماکن خصوصی با اعتراف به ۱۰ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ سیدمحمد یوسفی فرمانده انتظامی لارستان، وقوع سرقت را یکی از مؤلفه‌های مهم در کاهش امنیت اجتماعی عنوان و اظهار کرد: آموزش و آگاه‌سازی از مهم‌ترین راه‌کار‌های پیشگیری از وقوع انواع جرائم به خصوص سرقت است.

او افزود: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی در بخش بنارویه این شهرستان، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی لارستان با اشاره به اینکه ماموران با انجام تحقیقات و استفاده از شگرد‌های پلیسی موفق شدند متهم این پرونده‌ها را شناسایی کنند، افزود: فرد مورد نظر در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه سارق ۳۳ ساله در تحقیقات پلیس به ۱۰ فقره سرقت از اماکن خصوصی اعتراف کرد، ادامه داد: در این خصوص یک نفر مالخر نیز شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ یوسفی با اشاره به اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند، از مردم خواست ضمن تجهیز اماکن، منازل و خودرو خود به حفاظ مطمئن، دوربین مداربسته، قفل‌های مناسب و دزدگیر؛ در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، مراتب را بلافاصله از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دستبند بر دست متهم

کشف احشام قاچاق در فسا 

فرمانده انتظامی شهرستان فسا از کشف ۱۶ راس گوسفند قاچاق در بازرسی از یک دستگاه وانت نیسان خبر داد.

سرهنگ فرهاد آراوند فرمانده انتظامی شهرستان فسا اظهار کرد: ماموران انتظامی در اجرای طرح برخورد با قاچاق کالا و ارز، هنگام کنترل محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک و با علائم هشداری آن را متوقف کردند.

او افزود: افسران پلیس در بازرسی از آن خودرو، ۱۶ راس احشام قاچاق که با هدف انتقال به استان‌های مرزی بارگیری شده بود را کشف و ضبط کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه کارشناسان ارزش احشام مکشوفه را یک میلیارد و ۱۲۰ میلیون ریال برآورد کردند، ادامه داد: احشام قاچاق تحویل ستاد تملیکی استان و یک نفر در این رابطه با پرونده متشکله روانه مرجع قضایی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.