خیر همدانی ۲ زندانی را آزاد کرد

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: مرد سالخورده با حضور در ستاد دیه و کمک مالی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی خود زمینه ساز آزادی ۲ زندانی جرائم غیرعمد شد.

یدالله روحانی منش گفت: این خیر نیک اندیش ابتدا یک میلیارد ریال برای کمک به زندانیان جرائم غیرعمد پیش بینی کرده بود که با شرح پرونده‌ها برای او، ۵۰۰ میلیون ریال دیگر برای آزادی زندانی کمک کرد.

او گفت: با کمک این خیر نیک سرشت، مرد جوانی که یک و نیم سال پیش به علت خرید لوازم کشاورزی، ورشکستگی و ناتوانی در پرداخت بدهی راهی زندان شده بود به کانون گرم خانواده بازگشت.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: همچنین مرد متاهل دیگری به علت امضا کردن پشت چک و ضمانت از ۶ ماه پیش زندانی شده بود که او هم با کمک این خیر آزاد شد.

روحانی منش گفت: ۱۵۰ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد این استان در هشت ماهه امسال با کمک خیران و پرداخت مبالغ بدهی، آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

او گفت: این افراد شامل ۱۰۱ زندانی مالی، ۴۶ زندانی مهریه، ۲ زندانی ناتوان در پرداخت دیه ناشی از سوانح و یک زندانی نفقه است که با پیگیری‌ها و تلاش ستاد دیه و همراهی و مشارکت افراد خیر از زندان آزاد شدند.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: مجموع بدهی این تعداد زندانی آزاد شده یک هزار و ۳۵۹ میلیارد و ۵۲۹ میلیون ریال بود که با اقدامات موثر ستاد دیه استان و همچنین مشارکت فعال افراد خیر، تامین و برای آزادی این افراد به شاکیان آن‌ها پرداخت شده است.

روحانی منش با بیان اینکه ۱۱ نفر از زندانیان آزاد شده زن هستند گفت: با توجه به اقدامات انجام شده ۱۱۲ میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال از این میزان بدهی توسط شاکیان بخشیده شد و حدود ۵۷ میلیارد و ۴۴۸ میلیون ریال آن نیز توسط خود افراد زندانی، تامین و پرداخت شده است.

روحانی منش گفت: بیش از یک هزار و ۹۴ میلیارد و ۵۵۵ میلیون ریال از بدهی زندانیان آزاد شده نیز با رای قاضی، اعسار به تقسیط (قسط بندی) شده است.

او گفت: میزان کمک پرداختی به پرونده‌های مالی و دیه ۵۱ میلیارد و ۱۴۷ میلیون ریال است ضمن اینکه ۴۴ میلیارد و ۸۱ میلیون ریال از بدهی زندانیان در قالب تسهیلات با مشارکت بانک‌های ملت، ملی، صادرات و تجارت تامین و پرداخت شده است.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: هم اینک ۲۷۰ نفر به علت جرائم مالی غیرعمد در زندان به سر می‌برند که برای آزاد کردن آن‌ها از بند زندان ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

روحانی منش با بیان اینکه هشت نفر محکومان مالی زن هستند گفت: آمار زندانیان مهریه با کاهش طلاق روند کاهشی دارد به گونه‌ای که آمار زندانیان از ۶۰ نفر در ابتدای سال به ۲۰ نفر تقلیل یافته است.

او خواستار مشارکت مردم برای آزادی زندانیان شد و گفت: شماره حساب‌های ۰۱۰۶۳۲۹۵۵۵۰۰۱ بانک ملی، شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۱۹۹۵۳۰۷۱۲ بانک ملی، شماره حساب ۲۰۳۰۳۰۳۰۳۷ و شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۷۷۰۱۱۵۱۸۴ بانک ملت، شماره حساب ۳۳۲۲۴۳۸۳۱۰۳۸۷۱ و شماره کارت ۶۲۷۳۸۱۱۰۳۸۳۷۹۸۰۳ بانک انصار آماده دریافت کمک‌های شهروندان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار