با گذشت ۲۴ ساعت از شروع حریق؛

کارخانه تولید هیدروکربن بیرجند همچنان می سوزد

مدیرکل مدیریت بحران خراسان جنوبی گفت: با گذشت ۲۴ ساعت از شروع حریق، آتش سوزی در کارخانه تولید هیدروکربن بیرجند ادامه دارد.

آخوندی گفت: احتمال انفجار برای ۳ مخزن دیگر این پالایشگاه کوچک مقیاس وجود دارد.

وی افزود: همچنان آتش نشانان با کمک فوم سنگین در تلاش برای خنک نگهداشتن مخازن و کنترل مخازن هستند.

آخوندی گفت: دود هیدروکربن سبک است به هوا میرود؛ سمی نیست؛ و دیدن دود سیاه آن طبیعی است و خطری برای سلامتی ندارد.

ساعت ۸:۴۵ صبح دیروز ۱۹ آذر واحد تولید هیدروکربن در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند آتش گرفت که خوشبختانه این حادثه تلفات جانی و انسانی نداشت.

به گفته عباس زاده جانشین رئیس ستاد مدیریت بحران خراسان جنوبی ۲۵ مخزن سوخت سبک و سنگین در این مجموعه قرار داشته که ۱۸ مخزن حاوی مواد سوختی بوده و این مخازن دچار حریق شده است.

خطر اصلی آتش سوزی در واحد هیدروکربن رفع شده است

استاندار خراسان جنوبی در جلسه ستاد مدیریت بحران در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند گفت: خطر اصلی آتش سوزی در کارخانه هیدروکربن رفع شده و تلاش می‌کنیم در حداقل زمان به شرایط قبل از حادثه برگردیم.

 قناعت افزود : حادثه آتش سوزی واحد تولید هیدروکربن در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند مدیریت خوبی در صحنه صورت گرفت که از گسترش و سرایت حریق به سایر واحد‌ها جلوگیری شد.

وی افزود: تا اطمینان کامل از اطفای حریق همه دستگاه‌های اجرایی، عملیاتی و امدادی در آماده باش کامل هستند.

استاندار گفت: هر چند امکان انفجار‌های بعدی هم دور از انتظار نیست، اما شرایط کنترل شده و خطر اصلی رفع شده و این حادثه تلفات جانی نداشته است.

قناعت افزود: با تهران هم هماهنگی لازم انجام شده و فوم‌های سنگین در حال انتقال به استان است و همچنین یُدید سدیم برای اطفای کامل حریق بارگیری شده و در اولین فرصت وارد استان می‌شود.

وی گفت: دود حاصل از این آتش سوزی سمی نیست و مردم نگران نباشند.

استاندار در خصوص کارگران این واحد تولیدی هم گفت: ۱۲۰ کارگر در این واحد تولیدی مشغول به کار بودند که هماهنگی لازم با مالک مجموعه، تامین اجتماعی و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای بیمه بیکاری این کارگران انجام شده است.

 قناعت با بیان اینکه بنا داریم در حداقل زمان ممکن به شرایط قبل حادثه برگردیم افزود: در همجواری این واحد تولیدی یک مینی پالایشگاه دیگر هم آماده شده که در دهه فجر امسال شاهد افتتاح آن خواهیم بود.

وی گفت: تا ساعات آینده شاهد اطفای کامل حریق خواهیم بود.

استاندار همچنین از همه نیرو‌های امدادی و عملیاتی، صدا و سیمای استان و خبرنگاران قدردانی کرد و افزود: تمامی اطلاع رسانی‌ها در خصوص آتش سوزی واحد هیدروکربن منطقه ویژه با محوریت صدا و سیمای استان صورت گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.