لزوم راه اندازی مراکز مشاوره ژنتیک در هرمزگان

مدیرکل حوزه استاندار هرمزگان بر ضرورت راه اندازی مراکز مشاوره ژنتیک به دلیل آمار بالای معلولیت‌ ناشی از اختلالات ژنتیکی در مناطقی از استان تاکید کرد.

حمید رضا زارعی مدیر کل حوزه استاندار هرمزگان با اشاره به اهمیت برنامه ریزی برای پیشگیری از روند افزایش معلولیت‌های ناشی از اختلالات ژنتیکی گفت:فرهنگ سازی و اتخاذ تدابیر پیشگیرانه برای جلوگیری از تولد نوزادان دارای معلولیت‌های ژنتیکی و کاهش هزینه‌های آزمایش‌های ژنتیکی و ورود بیمه‌ها برای پوشش هزینه‌ها از اهمیت بسزایی برخوردار است.

او افزود: با توجه به آمار بالای معلولیت‌های ناشی از اختلالات ژنتیکی در برخی مناطق استان راه اندازی مراکز مشاوره ژنتیک در هرمزگان ضروری است. 

مدیرکل حوزه استاندار هرمزگان گفت: وجود معلولیت‌های ناشی از اختلالات ژنتیکی در جامعه هزینه‌های بسیاری برای دولت و خانواده‌ها دارد.

زارعی گفت: در برخی شهرستان‌ها همچون بندرخمیر آمار معلولیت‌های ناشی از اختلالات ژنتیکی بیشتر از میانگین کشوری است که نیازمند چاره اندیشی و اتخاذ تدابیر پیشگیرانه جدی است.

او از کلیه دستگاه‌های اجرایی ذیربط خواست، اداره کل بهزیستی استان را در اجرای طرح‌های پیشگیری از گسترش معلولیت‌های ناشی از اختلالات ژنتیکی در سطح استان یاری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.