قزوین یکی از سه استان تولید کننده شیر خشک کشور

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: قزوین با داشتن یکی از سه شرکت اصلی تولید شیر خشک در کشور مشکلی از نظر تامین این ماده خوراکی برای نوازدان ندارد.

مریم نورخیز محجوب معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: مشکلات تامین مواد اولیه این شرکت معروف خارجی برطرف شده و با تشکیل نشست‌های متعدد و پیگیری استاندار قزوین موضوعات مربوط به گمرک، استاندارد و مسائل ارزی نیز تسهیل شده است.

وی افزود: تولید شیر خشک به دلیل تخصیص ارز برای تامین مواد اولیه با مشکل مواجه شده بود و یارانه‌ای بودن شیر خشک‌های داخلی و ارزان‌تر بودن آن نسبت به کشور‌های همسایه  زمینه قاچاق معکوس آن را فراهم کرده بود.

نورخیز محجوب با بیان اینکه وزارت بهداشت از همان روز‌های نخستی که شیر خشک در کشور با مشکلاتی روبرو شد، اطلاع رسانی‌های لازم را به عمل آورد، تاکید کرد: زمانی که بحث یارانه شیرخشک از ۴۲ هزار ریال به ۲۸۰ هزار ریال رسید، قیمت تمام شده آن در کارخانه افزایش پیدا کرد، اما قرار شد که این افزایش هزینه بر دوش مردم نباشد و سازمان‌های بیمه گر ما به التفاوت قیمت آن را تقبل کنند.

این مسئول ادامه داد: برای دریافت شیر خشک یارانه ای، خانواده‌ها بایستی اطلاعات دریافت کننده شیر خشک را در محدوده سنی صفر تا ۲ سال را در سامانه تی تک ثبت کرده تا این ماده خوراکی را با قیمت قبلی دریافت کنند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قزوین با بیان اینکه شکایت‌های مردمی در خصوص تهیه شیر خشک کاهش یافته است، تصریح کرد: از اواسط مهرماه امسال شیر خشک‌های معمولی تحت عنوان رگولار افزایش یافته و محدودیتی در تحویل آن وجود ندارد، برای هر طفل شیرخوار نیز ۱۰ قوطی شیر خشک یارانه‌ای در ماه لحاظ شده و تنها زمانی که خانواده بخواهد بیشتر از این مقدار را تهیه کند، باید قیمت تمام شده آن را بپردازد.

نورخیز محجوب در پاسخ به این سوال که چرا برخی از شیرخک‌ها در داروخانه یافت نمی‌شود، یادآور شد: شیرخشک‌های ریسورس جونیور و آپتاکید رژیمی هستند و برای کودکانی که دارای متابولیسم خاصی باشند مصرف می‌شود، این شیر خشک‌ها حتما باید نسخه پزشک داشته باشند، خانواده‌ها می‌توانند در صورت نیاز به این شیرخشک‌ها با سامانه ۱۹۰ تماس گرفته و از موجودی داروخانه‌های توزیع کننده آن مطلع شوند.

برچسب ها: شیر خشک ، علوم پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار